2016-09-24, 04:47
Medlem
Hur dags startar första debaten på Måndags natten?
Och hur att se den på nätet
Citera
2016-09-24, 05:15
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Personligen tror jag han har fel. Folk i USA skäms inte för att säga de röstar Trump.
Men jag kan ha fel!

Av egen erfarenhet boende utomlands och dagligt mote med olika amerikaner sa gor dom precis det , dom kallas The silent majority , visserligen ar man inte like skitnodiga som svenskar da en nationalitisk och patriotisk politik ar vardagsmat men media och clintons anhangare har aggressivt dumforklarat och stamplat alla som rostar pa trump som rasister och outbildade, samtidigt proklamerar de att folk som rostar pa trump kan man inte vara kompis med , precis som i sverige.
En van till mig som ager en bar sa till mig ;" im going to be perfectly honest with you, I voted for trump"
Bra! sa jag. Tva timmar senare sitter tva amerikanska stamkunder i hans bar runt samma bord och tjafsar om vilka idioter trump supportrar ar och vilka rasister de ar , min van satt bara tyst och rorde om i sin grogg och han brukar inte vara blyg. Sa visst finns det en sakallad SD effekt , liknande handelser har jag sett flera ggr, de som tyst nickar lite latt nar vansteranhangarna gar loss med sin hatretrorik mot Trump , de ar Trump valjare.
Senast redigerad av Mr B 2016-09-24 kl. 05:28.
Citera
2016-09-24, 08:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Många progressiva demokrater som inte vill ha fler krig [...]

Så man röstar istället på den kandidat som hotar Iran med krig om deras sjömän gör obscena gester mot amerikanska sjöman...
Citera
2016-09-24, 09:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Många progressiva demokrater som inte vill ha fler krig hoppas säkert fortfarande på att Clinton ska träda tillbaka, och har därför inte bestämt sig än. Om eller när det står klart att Clinton inte gör det är det möjligt att en del av dessa väljer Trump som det minst onda alternativet. Ungefär som demokraten Adam Walinsky gjorde:

http://www.flashback.org/p58558738#p58558738

Så man röstar istället på den kandidat som hotar Iran med krig om deras sjömän gör obscena gester mot amerikanska sjöman...

Nu skrev jag om väljare som inte bestämt sig än, som framgår av det icke-trunkerade citatet ovan. Jag tror att TV-debatterna kommer att få stor betydelse för hur dessa väljare agerar. Om Trump reverterar till den bombastiska och jingoistiska stil han använde i primärvalet kanske de trots allt röstar på Clinton.

Men om Trump anlägger en mer moderat ton, som han gjort de senaste veckorna, finns det nog fler demokrater som likt Adam Walinsky väljer honom därför att man ser honom som det minst onda alternativet. Med Clinton vid makten är vi ju i princip garanterade fler krig och flyktingkatastrofer.

Du kan läsa mer om hur de progressiva demokraterna tänker på deras eget forum:

www.jackpineradicals.com

En hel del lutar nu åt att rösta på Jill Stein. Andra som tycker att en proteströst inte räcker funderar på Trump, men många har som sagt inte bestämt sig än.

Vad gäller Trumps hot mot Iran så resonerar nog många som så att skällande hund biter inte.
Citera
2016-09-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Många tittar nog till den här sajten ibland: http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

Men där hävdas det vara 8% chans att Gary Johnson vinner Popular vote. Det är helt orimligt tänker jag och undrar hur många andra av sajtens prognoser som är gravt missvisande.

Varför bryr sig folk egentligen om det där 538?

Allt de gör är ju nummertrolleri med sannolikheter som sedan aldrig kan kontrolleras... Det bara skriker ju kvacksalvare om dem.
Senast redigerad av Eloger 2016-09-24 kl. 10:44.
Citera
2016-09-24, 11:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du vet väll om att Clinton kommer inte bry sig om folket? I så fall skulle hon ha gjort det för 30 år sedan.

Du vet väll om att Clinton kallade svarta människor för Super Predators en gång i tiden? Det menas att svarta = djur.
Vad skulle hon gjort för 30 år sedan?

Det går utveckla sig och ändra sin förhållning till omvärlden.
Finns ju många som ändrar sig med åldern och inte längre står för gamla åsikter.
Sen tycker jag det är beklagligt att man ska gå tillbaka en massa år, och sen säga så tycker Hillary eller säga så tycker Trump.
Det blir väldigt knasigt om man gör så.
Visst några år i vissa fall kan vara helt okey.
Och sen är väl inte R känt för ha speciellt mycket svarta i sitt parti, eller hur står det till här?

Stämmer verkligen dessa listor?
House:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_African-American_United_States_Representatives
Senat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_African-American_United_States_Senators#List_of_African-American_Senators_of_the_United_Stat es

Verkade vara populärt och vara svart och R i på 1800-tal och början på 1900-tal.
För sen total domineras av D.
Stämmer dessas listor, så är ju det rätt pinsamt OCH då för USA och att de är så få.
Citera
2016-09-24, 11:18
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

2200 på CNN. Lokal tid 1400 i USA.
Citera
2016-09-24, 13:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
kl 21 ET.

http://edition.cnn.com/2016/09/22/politics/what-time-where-watch-debate/
Citera
2016-09-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
kl 21 ET.

http://edition.cnn.com/2016/09/22/politics/what-time-where-watch-debate/

Fyfan vad nice, då kan jag se det live. Läste att det skulle vara utan reklam också, dvs inga breaks för deltagarna. Det är som bäddat för en Hillary-kollaps mitt på scenen i live-tv framför miljontals väljare.
Citera
2016-09-24, 14:59
Medlem
Kolla den här snubben, han är en före detta Åklagare i NY - han gör helt briljanta analyser.

https://www.youtube.com/watch?v=dtPAthuDLrk

Han talar varmt om filmen/dokumentären "The Best Democracy Money Can Buy: A Tale of Billionaires & Ballot Bandits"

Lyssna på vad han säger varje dag -

(jag har kollat efter dokumentären på torrentsidorna - finns inte just nu - den är bara 4 dgr gammal)
Senast redigerad av Krutoman 2016-09-24 kl. 15:01.
Citera
2016-09-24, 15:43
Avslutad
Clinton kommer vinna:

Orsak: Hon har makten på sin sida. Trump har folket på sin sida och det är ingen merit längre.
Citera
2016-09-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Clinton kommer vinna:

Orsak: Hon har makten på sin sida. Trump har folket på sin sida och det är ingen merit längre.

Fast din tanke faller på Brexit, samma förutsätningar även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in