Citat:
Ursprungligen postat av
WaltzingMatilda
Du har vid flera tillfällen gått till rena personangrepp mot andra skribenter istället för att argumentera i tråden; uppenbarligen förstår du inte att det är något helt annat än att använda omskrivningar för personen som är topic och du levererar ett nytt litet påhopp i texten ovan. Vad säger det om dig - översittarfasoner enligt dig själv.
Enklast vore väl att du, istället för att pipa "trådsanning" läste länken där det framgår att nakenfia försöker städa bort sina bilder (det tror jag för all del att du redan gjort, men det är ju jag).
Du hävdar att det inte spelar någon roll att lilla Hellqvist har den bakgrund hon har - inte heller spelar det någon roll att hon uppenbarligen har dubbelmoral och försöker städa lik förbaskat. Vad jag vet har du inte uttryckt att hon är felfri, men du ger henne glatt frikort och det är enligt min åsikt lika illa på ett ungefär. Du tycker det är ok att representeras av henne. Andra gör det inte.
Det kan inte hjälpas att jag undrar om
engagemanget gällande dyslexi och näthat ska blåsa över lika raskt som engagemanget i Playground gjort, det var av allt att döma inte viktigare än att det nu lagts på hyllan? Att inneha titeln "hedersordförande" brukar vara just ett sk hedersuppdrag, förknippat med ingen eller näst intill ingen insats.
Man kanske kan hoppas på att fd nakenmodellen en dag kommer till insikt varför människor tycker illa om henne och tar sig an problemet istället för att starta stiftelser?
Ok, det blir sista gången som jag kommenterar detta nu, för nu går det åt sandlåde-nivå.
Som man ropar får man svar - har du hört det uttrycket någon gång?
Jag tycker det är extremt fult att skylla ifrån sig totalt på sin meningsmotståndare. Jag har gjort si och jag har sagt så.....precis som att du skulle vara fullkomligt oskyldig. Ja, din retorik liknar väldigt mycket den som brukar komma från personer med översitteri-tendenser.
Bara det här om att du retar upp dig på Sofias engagemang för näthat säger en hel del. För jag är hyfsat övertygad om att det handlar till 99 % på att du stör dig på Sofia som person och inte på saken i sig. Det hade kvittat VAD hon hade engagerat sig för jag är övertygad om att du hade hittat något att störa dig på oavsett. Och vad skulle hon kunna göra, menar du, för att ta sig an problemet om skadan enligt dig redan skedd genom att hon har det förflutna hon har? Som sagt jag tror inte det har så stor betydelse för din del VAD hon gör för du kommer alltid att hitta något fel. Det är du inte särskilt ensam om heller.
Jag
har läst länkar och inlägg här. Däremot lägger jag inte precis allt på minnet. Jag har annat att hålla reda på som är viktigare.
Jag har flera gånger uttryckt min åsikt kring Sofia och den är att jag anser det vara betydligt viktigare och intressantare vad hon gör NU och vad hon gjort sen hon träffade C-P än vad hon har sysslat med i sitt förflutna. Det betyder inte att jag tycker att hon är felfri och guds bästa barn.
Jag varken piper eller skriker trådsanningar - det spelar ingen roll hur du uttrycker det. Det är inget som helst fel i att fundera över huruvida något är verklig sanning eller trådsanning. Speciellt i en tråd som denna då man ha väldigt lite rena fakta att gå på. Fler borde, helt allvarligt, testa att tänka ett eller två varv till innan man spyr ut sitt hat.
Jag tror dock att det finns väldigt lite som skulle få en inbiten Sofia-hatare att ändra åsikt och medge detta. Det är som jag skrev ovan att det spelar inte så stor roll VAD hon tar sig för. Det kommer att letas tills man hittar den där lilla detaljen som går att haka upp sig och reta sig på. Den där lilla detaljen som man kan stöta, blöta, vända och vrida tills det helt plötsligt har blivit en jättestor avgörande detalj hux flux. Allting annat runtomkring glöms bort helt! Varför ska man fokusera på det som kan ses som positivt liksom?
Du får gärna svara på detta, och det kommer du säkert att göra. Jag kommer dock inte att svara dig mer tillbaka, för jag är inte intresserad av att ödsla tid på att slänga sand fram och tillbaka på någon som inte ids titta över axeln nångång ibland och se sin egen del i det hela. Men antagligen så har jag väl bara slut på argument.