Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan Trump ha minskat för att han vill ha Stop-And-Frisk lagarna över hela USA?

Stop-and-frisk = Poliser får visitera misstänkta

Absolut inte. Max 5% (mycket högt räknat) av amerikaner vet ens vad det hela handlar om över huvud taget.

Dessa stop-and-frisk-grejer gäller bara New York, inte delstaten utan staden.

Det är enklare än så. Dessa "polls" ska inte tas på allvar.
2016-09-23, 20:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Absolut inte. Max 5% (mycket högt räknat) av amerikaner vet ens vad det hela handlar om över huvud taget.

Fox New diskuterar just dessa "polls" - Varför trump ligger under, trots att folk verkar stödja han mer.
https://www.youtube.com/watch?v=l550KCB9ETc
2016-09-23, 20:56
Medlem
Citat:

Får man fråga varför dessa polls inte ska tas på allvar? Under primärvalet var de hyfsat träffsäkra. Trump undersakttades inte på något avgörande sätt, snarare tvärtom ifall jag minns rätt.
2016-09-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fox New diskuterar just dessa "polls" - Varför trump ligger under, trots att folk verkar stödja han mer.
https://www.youtube.com/watch?v=l550KCB9ETc

Där har du en förklaring till alla dessa "polls". De ger nåt att prata om på TV. Nåt att skriva om i tidningar. För att tillfredställa alla galna "poll"-hundar därute.

Polls, mer polls, mer, mer, meeeeer!

Jag vill ha mer, mer, mer!
2016-09-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Får man fråga varför dessa polls inte ska tas på allvar? Under primärvalet var de hyfsat träffsäkra. Trump undersakttades inte på något avgörande sätt, snarare tvärtom ifall jag minns rätt.

Pollsen svänger väldigt mycket. Ena månaden är Clinton +10, sen Trump +5 eller +10, sen Clinton +5. Eller vad det nu är.

Enorma svängningar. Utan förklaring.

Men det ger tillfredsställelse till "poll"-hundarna som sitter och spekulerar ner i minsta detalj om hur och varför dessa så kallade "svängningar" tas på allvar. Eller ska tas på allvar.

Vilket de inte ska.
2016-09-23, 21:02
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
För mycket mixtrande med urvalen. NBC hade 30% mer dems än reps och ett valdeltagande hos dems som vida slog Obamas vinst
Marist är en poll ang vad den yngste manlige familjemedlemmen skulle rösta
AP vägrar visa urval så omöjligt att utvärdera.
Dessa var de enda jag orkade gå in och kolla på, och pga att de var outliers.
Alla polls som inte är transparenta med urval och likely voters är värdelösa, så ja alla.

Edit: viss skillnad på primaries då enbart registrerade väljare skall tillfrågas.
Senast redigerad av bludderbladder 2016-09-23 kl. 21:15.
2016-09-23, 21:06
Medlem
Citat:
Pollsen svänger väldigt mycket. Ena månaden är Clinton +10, sen Trump +5 eller +10, sen Clinton +5. Eller vad det nu är.

Enorma svängningar. Utan förklaring.

Men det ger tillfredsställelse till "poll"-hundarna som sitter och spekulerar ner i minsta detalj om hur och varför dessa så kallade "svängningar" tas på allvar. Eller ska tas på allvar.

Vilket de inte ska.
Fair enough. Man att gå därifrån till att hävda att Trump kommer att vinna när Clinton leder across the board verkar vanskligt. Det får du allt motivera.
2016-09-23, 21:11
Medlem
Citat:
Fair enough. Man att gå därifrån till att hävda att Trump kommer att vinna när Clinton leder across the board verkar vanskligt. Det får du allt motivera.

Hon "gör" det just nu menar du, till skillnad från några dagar sedan?

Detta kan självklart inte tas på allvar. Jag har hävdat att Trump vinner sedan juli förra året. Detta har ingenting med de senaste pollsen att göra eller pollsen senaste månaden. Eller senaste kvartalet.

Men vissa polls kan ge lite information som bekräftar vad man tänker så att man vet att man är inne på rätt spår. Det var en "poll" - rätt länge sedan nu som visade att Trump och Clinton låg lika i Connecticut. Med andra ord: Trump vinner Connecticut.

Detta är något som alla "poll"-hundar inte har koll på. Allt som kan klargöra något försvinner i allt brus som utgörs av de senaste pollsen. Tittar du några veckor bakåt på vad "poll"-hundarna skrivit om då så är detta i dag totalt irrelevant.
2016-09-23, 21:18
Medlem
Citat:
Hon "gör" det just nu menar du, till skillnad från några dagar sedan?

Detta kan självklart inte tas på allvar. Jag har hävdat att Trump vinner sedan juli förra året. Detta har ingenting med de senaste pollsen att göra eller pollsen senaste månaden. Eller senaste kvartalet.

Men vissa polls kan ge lite information som bekräftar vad man tänker så att man vet att man är inne på rätt spår. Det var en "poll" - rätt länge sedan nu som visade att Trump och Clinton låg lika i Connecticut. Med andra ord: Trump vinner Connecticut.

Detta är något som alla "poll"-hundar inte har koll på. Allt som kan klargöra något försvinner i allt brus som utgörs av de senaste pollsen. Tittar du några veckor bakåt på vad "poll"-hundarna skrivit om då så är detta i dag totalt irrelevant.
Det fetade.

Du vill att vi ska bortse från opinionsundersökningar, men lägga stor vikt vid vad du sa eller tänkte eller skrev för mer än ett år sedan? Fattar du inte hur idiotiskt det låter?

Man kan naturligtvis argumentera för att opinionsmätningarna har bias och att man inte bör ta dem på allvar, men ingen frisk människa går därifrån till átt lägga någon som helst vikt vid vad du tror om valresultatet.
2016-09-23, 21:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
För mycket mixtrande med urvalen. NBC hade 30% mer dems än reps och ett valdeltagande hos dems som vida slog Obamas vinst
Marist är en poll ang vad den yngste manlige familjemedlemmen skulle rösta
AP vägrar visa urval så omöjligt att utvärdera.
Dessa var de enda jag orkade gå in och kolla på, och pga att de var outliers.
Alla polls som inte är transparenta med urval och likely voters är värdelösa, så ja alla.

Edit: viss skillnad på primaries då enbart registrerade väljare skall tillfrågas.

Det är den gamla vanliga visan i tråden, när Trump leder postas polls som aldrig förr men om de visar något annat är det fel på pollsen...

Men det fetade är intressant, vad menar du med "enbart registrerade väljare"? Vilka tror du får rösta nu?
2016-09-23, 21:25
Medlem
Citat:
Det fetade.

Du vill att vi ska bortse från opinionsundersökningar, men lägga stor vikt vid vad du sa eller tänkte eller skrev för mer än ett år sedan? Fattar du inte hur idiotiskt det låter?

Gör vad du vill. Jag kan fatta lockelsen med att vara "poll"-hund. Jaga de senaste pollsen, vara först ut med de något sorts försök till analys. Försöka förklara en procent hit och en procent dit.

Detta görs på TV också. Där jagar de polls. Skillnaden är att de får betalt för att sitta och prata på TV.

Citat:
Man kan naturligtvis argumentera för att opinionsmätningarna har bias och att man inte bör ta dem på allvar, men ingen frisk människa går därifrån till átt lägga någon som helst vikt vid vad du tror om valresultatet.

Jag argumenterar inte för "bias". Vad jag säger är att pollsen är meningslösa. Som att säga till tjuren att tjurfäktaren kommer att rycka bort det röda skynket.
2016-09-23, 21:25
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är den gamla vanliga visan i tråden, när Trump leder postas polls som aldrig förr men om de visar något annat är det fel på pollsen...

Men det fetade är intressant, vad menar du med "enbart registrerade väljare"? Vilka tror du får rösta nu?
Ja vi vet alla att du är lite långsam om vi säger så. Registrerade dems kunde inte rösta i reps primary, så ditt urval i OU kunde bara vara reg reps eller hur?
Fö kan du gå tillbaks och kolla vad jag säger om polls genomgående. Så länge det inte finns en unversal standard som ger objektivitet kan man enbart utläsa riktning, och ofta inte ens det då tom pollinginst. byter metod från en OU till en annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in