Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag vet inte vad som hänt, men alla tracking polls tycks visa samma sak. Just nu kom Ipsos där de går från oavgjorda till +5 för Hillary, och LA Times visar samma trend:

http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

Brytpunkten för ändringen tycks vara runt den 19e?

Han var ju 5% efter i Ipsos för 5 dagar sen för att sen gå upp i ledning, så de byter ledningen nästan varje gång i Ipsos.

Tittar du på LA Times så har inte vita ändrats något utan svarta har gått från 20 till 5. Så 7% var lite falskt.
2016-09-23, 20:03
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som hänt, men alla tracking polls tycks visa samma sak. Just nu kom Ipsos där de går från oavgjorda till +5 för Hillary, och LA Times visar samma trend:

Jag tror det är buyer's remorse. Det är två hatade presidentkandidater vilket ger en viss speciell dynamik. När Clinton leder så får man panik för att man håller på att välja en avskyvärd och korrupt superglobalist och så går man över till Trump, men när han börjar leda så får man panik att man håller på att välja en narcissistisk skitstövel med sannolik ADHD till världens viktigaste jobb och då hoppar man tillbaka till Clinton. Jag tror det kommer att fortsätta hoppa så här i opinionen om inte Trump lyckas vända på steken i debatten och ge ett presentabelt intryck som någon man kan rösta på utan att vara rädd.
2016-09-23, 20:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Vad har hänt runt den 19:e? Har mätbolagen börja mäta någon annan stans? Som jag vet så har Trump hållit sig lugn och fin, samt blivit bättre på förklara hur han tänker göra för att lyckas med sin politik.
2016-09-23, 20:16
Medlem
Gravis Marketing

Clinton 44%
Trump 40%

Resultatet är det samma som innan hennes fall 11 september.

Så vi är tillbaka på exakt samma plats som innan hennes fall 2-3% Clinton och det är där jag Tror vi går in med på väg mot valdagen. Debatten kan ge 1-2% hit och dit. Men alla folkgrupper verkar komma på plats.
2016-09-23, 20:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Gravis Marketing

Clinton 44%
Trump 40%

Resultatet är det samma som innan hennes fall 11 september.

Så vi är tillbaka på exakt samma plats som innan hennes fall 2-3% Clinton och det är där jag Tror vi går in med på väg mot valdagen. Debatten kan ge 1-2% hit och dit. Men alla folkgrupper verkar komma på plats.

Det skulle inte förvåna att Trump supporters kommer vara provocerande, men fredliga. Clintons supporter kommer bli aggressiva då dem är lätt uppretade. Nu antar jag att alla kommer samlas i samma plats.

Jag tycker att det känns lite konstigt att Trump minskar nu trots att Clinton har ljugit för sina väljare, flera gånger om hennes sjukdom och hon får mediciner för att bli frisk. Hon kallade Trumps väljare och de som sympatiserar med Trump, för vidriga och hemska sexister/rasister/fascister/...../nazister osv. Hon drar lite folk på hennes möten.

Inte detta har påverkat Clinton alls.
2016-09-23, 20:22
Bannlyst
Citat:

Men byter dom inte ut folk efter ett tag? Har för mig det är så dom där pollarna fungerar. Eller har jag fel? Kanske är helt ute och cyklar nu :P ^^
2016-09-23, 20:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Men byter dom inte ut folk efter ett tag? Har för mig det är så dom där pollarna fungerar. Eller har jag fel? Kanske är helt ute och cyklar nu :P ^^

Det sägs att folk väljs av en slump. Men detta förklarar inte varför 2 av 10 mätningar kan avvika från övriga 8 mätningar.

Ingen som kan hypotestest för att kolla om mätningarna är sanna? Ja, det finns en sådan metod inom statistiken.
2016-09-23, 20:25
Medlem
Så ni som tycker om polls kan använda LA Times för att se vad alla andra undersökningar kommer visa och vart läget ligger just nu:

LA Times:

Trump 4-7+ = läget Trump 1-2+

Trump 3-4+ = läget lika

Lika = = läget Clinton 2-3+

Clinton 2-4+ = läget Clinton 5-6+
Senast redigerad av seeeg321 2016-09-23 kl. 20:29.
2016-09-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Som du skrev, så ve"vrkade det vara fel och hata Trump, för sen veta om hur det hatas i Hillary-tråden.

Trump verkar vara en kandidat som inte får ifrågasättas alls, varför det är så förstår jag inte.
För detta är verkligen en grundpelare för politik och att man ska diskutera och ifrågasätta.
Det verkar dock inte tillåtet på Trump.

Jag kan inte hjälpa dig här. Det är upp till dig hur du vill känna eller tillåta det känna. Hur det "verkar" för dig är hur det verkar för dig och inte för någon annan.

Citat:
Försök inte göra det jag sa om fascism att jag menar han är en fascist.
Det råder noll tvekan om att han dansar på linjen ibland.

Här skulle jag kunna säga att det råder noll tvekan om att Hillary dansar på linjen till fascist ibland. Detta vore naturligtvis rent trams. Jag skulle uppfattas som en total idiot. Jag skriver detta för att du ska få en uppfattning om hur du uppfattas. Jag tror nämligen inte att du förstår det.

Citat:
Fladdrandet är bara EN del av allt jag hör av Trump.

Ja, du "hör" en massa saker. Få andra "hör" allt detta brus. Det är bara du som kan åtgärda detta. Mitt förslag är som följer: om du uppfattar något som otydligt så kan jag förklara det för dig.

Citat:
Såklart blue code alltid är ett problem när denna aktiveras.
Och vad spelar det för roll om dom friar?

Det har stor betydelse. De som ska frias ska också frias. Ett rättssäkert samhälle kan inte fungera på annat vis. Detta är inte något jag tänker debattera.

Citat:
När man inte fått all relevant fakta, pga någon vägrar berätta vad som verkligen hände.
Tack gode gud för mobilkameror och poliskameror monterat på polisen.
Så slipper för många sippra mellan fingrarna.
Råder noll tvekan om att man har problem inom polisen, sen att dessa kanske inte är så många.
Men tillräckligt många att man brode ta tag i det och rensa ut dessa.
Och detta borde inte vara en politisk fråga överhuvudtaget, men såklart allt går göra till politik om man vill.

Det har gjorts till en politiska fråga av raspolitiska skäl. Kör man på det spåret så händer det att poliser avrättas.
2016-09-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han var ju 5% efter i Ipsos för 5 dagar sen för att sen gå upp i ledning, så de byter ledningen nästan varje gång i Ipsos.

Tittar du på LA Times så har inte vita ändrats något utan svarta har gått från 20 till 5. Så 7% var lite falskt.

Hur orkar ni ta dessa "polls" på allvar när de handlar om Trump och Clinton?

Totalt oförklarliga gigantiska svängningar. Detta återkommer igen och igen och igen.

Det är som en tjurfäktning som pågår. "Pollsters" är tjurfäktaren och alla galna "poll"-hundar i den här tråden är tjuren.
2016-09-23, 20:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kanske för konspirationsteori-forumet men vem vet :

Om man tittar på kurvan på exempelvis

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Så ser det misstänkt ut som Trump gradvis ökar och ökar. Men varje gång han kommer riktigt nära Clinton, som i Maj, slutet av Juli och för någon vecka sedan, så åker han hiss ner 10 procentenheter och börjar så den gradvisa klättringen upp igen.

Så ser det faktiskt ut om man ska vara krass. Så min alldeles egna teori är att varje gång Trump ser ut att gå om, så justerar media ner hans siffror. I såfall, så skulle Trump vinna valet med 8-2 ungefär. Detta stämmer ju med:
- deltagande på Trump respektive Clintons Rallys
- gillande på sociala media

Min alldeles egna fredagsunderhållning. Kanske har ni tänkt samma tanke?
2016-09-23, 20:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Kan Trump ha minskat för att han vill ha Stop-And-Frisk lagarna över hela USA?

Stop-and-frisk = Poliser får visitera misstänkta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in