Citat:
Ursprungligen postat av
ScarySully
Jag skulle ändå säga att kontakta en stödlinje.
Där vet man vart du skall vända dig, det är ju liksom deras huvuduppgift.
Du behöver inte dra hela din historia för stödlinjen, inte ens säga vem du är.
+1
Stödlinje är bra första steg.
Dock fick jag först tillbaka livlusten mha möten, men alla spelmissbrukare är olika gällande
vad som funkar för dem.
Bör finnas någon typ av spelberoendeförening där du bor om du bor i närheten eller i en större stad.
Lycka till, det är verkligen en dag i taget som gäller i början.
Tillägg: Spelberoendeföreningarna är ideella föreningar så alla sessions är gratis, de behöver såklart bidrag för att gå runt men inget som förväntas eller krävs öht. Där kan Svenska Spel med flera göra en mycket större insats än idag, men det är såklart "komplicerat".
Tillägg 2: Man kan gå och bara lyssna, man behöver inte prata alls själv om man inte är där - även om det är jävligt nyttigt.