2016-09-22, 00:36
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Mm, det ligger något i det. Min break even gick över i en förlust nu istället. 2k borta. Blir faktiskt äcklad av mig själv i detta beteende. Sitter fortfarande inte i skiten ekonomiskt då jag tekniskt sett fortfarande ligger plus sen min storvinst. Men tar jag inte tag i det nu så kommer jag snart hamna djupt i träsket känns det som. Nej nu får det fan vara nog, spärra varenda konto jag har till minst årsskiftet och även undvika freespins.

Usch och fy.

Jag är spelfri sen drygt 1 år, jag känner igen ångesten. Bra att du tagit tag i vissa saker.
Ett normalt beteende kan brytas på 3 månader, jag anser inte gravt spelberoende är normalt.

Var tvungen att gå på spelberoendemöten i ca 3 år varje vecka innan jag kunde sluta gå varje vecka.
Utan denna förening hade jag inte kunnat se meningslösheten i mitt destruktiva beteende gällande spel, andras berättelser får en att inse saker man inte vill inse.
Citera
2016-09-22, 01:12
Medlem
Usch, hoppas verkligen det slipper gå så långt att jag behöver gå på sådana möten varje vecka

Jag har ett absolut mål, som jag tror att jag kommer kunna hålla (men man vet ju aldrig hur det skulle vara om jag nu nådde den punkten) men det är att aldrig spela för mer än jag har råd med. Det har jag aldrig gjort hittills trots att jag spelat i 4år från och till. Men samtidigt är jag ju närmre ett beroende nu än jag nånsin varit tidigare (beror delvis på att jag tjänat in en hel del pengar senaste tiden på jobb men också på min storvinst).

Nej jag blir ledsen på mig själv varje gång jag sätter in nu trots att jag upprepade gånger lovat att inte spela mer iår. Spelar ingen roll om jag vinner eller förlorar - känns ju ändå som jag svikit mig själv. Nej inget mer nu på ett bra tag. Hjälper faktiskt en del att skriva av sig här. Tror jag skriver nån rad här varje gång jag funderar på att sätta in mer pengar, istället för att faktiskt göra det.
Citera
2016-09-22, 12:45
Moderator
Dretskols avatar
PSOD -►Psykologi

/mod
Citera
2016-09-22, 21:14
Bannlyst
Jag har spelberoende och måste verkligen söka hjälp nu. Hur går jag tillväga för att få bäst gratis hjälp? Inga stödlinjer man ska ringa utan jag vill träffa någon IRL som kan hjälpa mig. Hur går jag tillväga?
Citera
2016-09-22, 21:27
Medlem
Wounderingtwos avatar
Felpost
Senast redigerad av Wounderingtwo 2016-09-22 kl. 21:36.
Citera
2016-09-22, 22:12
Medlem
Hoppsan, jag försökte ändra min livsstil och det gick superbra och hade sparat ihop drygt 12k 3 dagar innan lön. Gissa hur det gick
Sjukt. Återfall kan man säga.
Aja hoppas jag har lärt mig en läxa.
Citera
2016-09-22, 22:53
Medlem
allmänt nyfiken, vad är eran största vinst? vare sig du torskat eller klarat av att ta ut den.
Citera
2016-09-22, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2010
allmänt nyfiken, vad är eran största vinst? vare sig du torskat eller klarat av att ta ut den.

30k

Spelade bort 130k på 3 dagar en helg för några år sen. Betting.
Citera
2016-09-22, 23:29
Bannlyst
Seriöst ni som sökt hjälp hur har ni gjort och har de hjälpt?
Citera
2016-09-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaermorsmardroem
Jag har spelberoende och måste verkligen söka hjälp nu. Hur går jag tillväga för att få bäst gratis hjälp? Inga stödlinjer man ska ringa utan jag vill träffa någon IRL som kan hjälpa mig. Hur går jag tillväga?

Jag skulle ändå säga att kontakta en stödlinje.
Där vet man vart du skall vända dig, det är ju liksom deras huvuduppgift.
Du behöver inte dra hela din historia för stödlinjen, inte ens säga vem du är.
Citera
2016-09-23, 00:55
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Jag skulle ändå säga att kontakta en stödlinje.
Där vet man vart du skall vända dig, det är ju liksom deras huvuduppgift.
Du behöver inte dra hela din historia för stödlinjen, inte ens säga vem du är.
+1

Stödlinje är bra första steg.

Dock fick jag först tillbaka livlusten mha möten, men alla spelmissbrukare är olika gällande
vad som funkar för dem.

Bör finnas någon typ av spelberoendeförening där du bor om du bor i närheten eller i en större stad.

Lycka till, det är verkligen en dag i taget som gäller i början.

Tillägg: Spelberoendeföreningarna är ideella föreningar så alla sessions är gratis, de behöver såklart bidrag för att gå runt men inget som förväntas eller krävs öht. Där kan Svenska Spel med flera göra en mycket större insats än idag, men det är såklart "komplicerat".

Tillägg 2: Man kan gå och bara lyssna, man behöver inte prata alls själv om man inte är där - även om det är jävligt nyttigt.
Senast redigerad av oVERGROW 2016-09-23 kl. 01:07.
Citera
2016-09-23, 09:43
Medlem
moraltanten88s avatar
satte in 300 kr, äcklades av mig själv. Torskade allt och fick ångest av förlusten och dunkade in 30 000 av lönen.
plussade 150 000 kr på roulette, tog 3 minuter

Hur undrar ni kanske,Vip Roulette. 30 000 på svart 5 gånger alla gick in.

Jag har satt det på uttag men jag vet att jag kommer spela bort allt innan månaden är slut.

Är så djupt nere i skiten så jag ser inget hopp längre, jag känner ingen glädje över vinsten utan mest sorg över att jag inte kan hålla mig borta från skiten.
Senast redigerad av moraltanten88 2016-09-23 kl. 09:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in