Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-22, 18:48
Medlem
trailblasers avatar
Nya polls
https://www.youtube.com/watch?v=bqt07679FJU
2016-09-22, 18:56
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll från Rasmussen Reports, September 22, 2016:

Donald Trump 44% (+2%)

Hillary Clinton 39% (-1%)

Gary Johnson 8% (+1)

Jill Stein 2% (--)

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_sep22

Fortfarande General election, so what? Han leder bara med 1 pinne i Florida, Virginia minus 7, likadant i Wisconsin. Oavgjort i North Car. Finns absolut inget att hurra för! Finns en uppenbar risk att Trumpen förlorar Florida, & då är det över - OAVSETT! Tragiskt att det inte går bättre! Hillary-tanten har väl redan börjat knacka dörr i "key-states" - Donald har inget svar på sånt.
2016-09-22, 19:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
TEA Party endorse Trump

https://youtu.be/bqt07679FJU?t=8m20s

Detta måste betyda att Garry Johansson tappar väljare?
2016-09-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Fortfarande General election, so what? Han leder bara med 1 pinne i Florida, Virginia minus 7, likadant i Wisconsin. Oavgjort i North Car. Finns absolut inget att hurra för! Finns en uppenbar risk att Trumpen förlorar Florida, & då är det över - OAVSETT! Tragiskt att det inte går bättre! Hillary-tanten har väl redan börjat knacka dörr i "key-states" - Donald har inget svar på sånt.

Du inbillar dig saker.

Vad som händer rent fysiskt när man skapar sig såna där oros/obehagskänslor som du gör är att till slut utvecklar kroppen ett beroende av dem. Man vill sitta och oroa sig och hittar på anledningar till att allt är kört.

Trump har naturligtvis mångfalt mer folk som kan gå och knacka dörr. Det säger sig självt. Stora delar av Pennsylvania är rena rama Trump-land numera.

http://thefederalist.com/2016/09/19/lifelong-democrats-pennsylvania-voting-donald-trump/

En podcast som behandlar det.
2016-09-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
TEA Party endorse Trump

https://youtu.be/bqt07679FJU?t=8m20s

Detta måste betyda att Garry Johansson tappar väljare?

Nej, det gör det inte.

Jag har redan förklarat för dig att Gary Johnsson inte har den typen av väljare.

Gary Johnson kampanjar på
  • Bögar
  • Mer illegala invandrare
  • Röka hasch
  • Gör ingenting åt terror

Detta är ingenting som tilltalar tea-partyväljare. Johnson drar mer från Clinton än från Trump.
2016-09-22, 19:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, det gör det inte.

Jag har redan förklarat för dig att Gary Johnsson inte har den typen av väljare.

Gary Johnson kampanjar på
  • Bögar
  • Mer illegala invandrare
  • Röka hasch
  • Gör ingenting åt terror

Detta är ingenting som tilltalar tea-partyväljare. Johnson drar mer från Clinton än från Trump.

Då lär dessa väljare rösta Clinton vid valet med andra ord?
2016-09-22, 19:23
Medlem
Citat:
Då lär dessa väljare rösta Clinton vid valet med andra ord?

Alla väljare som i dag säger att de stödjer Johnson?

Nej. Så är det inte.

Det är nämligen så att båda kandidaterna är impopulära av diverse anledningar och icke-anledningar. Johnson kan mycket väl få 6-8% av väljarkåren. Det var en liknande pajas som kandiderade 1980 och han fick 7% till slut.

Vad man ska känna till är vad för typ av människor Johnson-väljare är. 1980 så kallades de "the wine and cheese-set", d.v.s sådana som roade sig med ost och vin till middagsbjudningar för att verka sofistikerade redan 1980. Det är en speciell typ av människa. De är inte särskilt ideologiska av sig.

Vissa skribenter i tråden passar också in. De är höga på sin egen "utbildning" och känner sig lite above-it-all genom att rösta på en fullkomlig pajas.

En typ som Johnson är relativt populär bland sådana som nyligen tagit examen. Precis som hans motsvarighet 1980 var.
Senast redigerad av experten10 2016-09-22 kl. 19:28.
2016-09-22, 19:36
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Snacka om att ta ut segern i förtid. Jag tror inte Trump kommer vinna valet(ni får gärna kritisera) då Clinton framstår mer som en politiker och Trump framstår mer som en person som kommer från vanligt folk.

Men som jag alltid har sagt så är det alltid debatterna som avgör valet.

Det jag tycker är lustigt är att trots alla skandaler Clinton har varit med i - riktiga skandaler och inga fjuttskandaler som Trump har varit med i, så leder Clinton ändå i majoriteten av mätningarna. Få går på hennes Rallys och hon klarar knappt av att hålla Rallys.

Men på Trumps sida så är det satans så mycket folk som samlas och vill lyssna. Trump slukar stater efter stater och börjar få grepp om Maine statewide, vilket kommer vara en chock om han lyckas. Ändå presterar Trump sämre i mätningarna.

Kollar man på internet så är det fullt med Trump supporter på Tuben, facebook och Clinton får enormt med kritik överallt.

Jag förstår det inte.

Det är väl rätt typiskt för Trumps supporters, att inte se verkligheten i vitögat.
2016-09-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är väl rätt typiskt för Trumps supporters, att inte se verkligheten i vitögat.

Det är alltid kul att kolla trådhistorik.

"Det lär inte bli Trump i alla fall. "

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Apropå att se verkligheten i vitögat.
2016-09-22, 19:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Det är alltid kul att kolla trådhistorik.

"Det lär inte bli Trump i alla fall. "

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Apropå att se verkligheten i vitögat.

Jag fattar fortfarande inte varför republikanerna släppte fram honom. Det var ett misstag och det får de betala för nu. Vad har det med valet att göra? Det är andra valet i rad som republikanerna bara haft en hög pajaskandidater.
2016-09-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag fattar fortfarande inte varför republikanerna släppte fram honom. Det var ett misstag och det får de betala för nu. Vad har det med valet att göra? Det är andra valet i rad som republikanerna bara haft en hög pajaskandidater.

Det klarnar nog den 9:e november varför de röstade fram honom. Och det var långtifrån bara republikaner som valde fram honom i primärvalet.

Kandidaterna saknar det gravitas som George W. Bush hade alltså... ja, där ser man.

Men jag håller med om att det var många pajasar i det här primärvalet. Framför allt driftkuckun #1: Jeb.
2016-09-22, 19:54
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Det klarnar nog den 9:e november varför de röstade fram honom. Och det var långtifrån bara republikaner som valde fram honom i primärvalet.

Kandidaterna saknar det gravitas som George W. Bush hade alltså... ja, där ser man.

Men jag håller med om att det var många pajasar i det här primärvalet. Framför allt driftkuckun #1: Jeb.

Tror du på allvar att han har en chans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in