Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-22, 14:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Här är en intervju från maj i år med Trump och mannen som ska hålla i debatten nästa vecka Lester Holt:

https://www.youtube.com/watch?v=rcwihX_WDzs

1) Lester Holt hatar Trump.

2) Som ni hör så ger han bara negativa frågor till Trump.

3) Han kommer göra allt så att det skiter sig för Trump i debatten.

Helt sjukt att den här Lester Holt får hålla i debatten.

Bara för att en programledare är partisk betyder inte att det kommer vara ett automatiskt hårt slag mot Trump.
Trump lär kritisera programledaren så väl som Clinton - vilket fångar uppmärksamhet.

Men så länge han kritiserar snyggt och inte kommer med påhopp så kommer det fixa sig.
2016-09-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/did-putin-really-call-trump-brilliant-experts-say-it-got-n644866

Du tog upp nåt om vad Putin skulle ha kallat Trump,

Citat från artikeln:
"But whether the Russian leader actually praised Trump — at least in the way the GOP nominee thinks — isn't quite as clear. "

Ditt val: att kalla Trump lögnare. Man kan med fog säga att du genom att göra det påståendet själv är en lögnare. Ser du vad lätt det är att anklaga andra för lögn?

Men så var det här med att tas på allvar också...
Just det kan ha varit lite lösryckt, jag ville minnas att Putin kallade Trump något annat. Men ifall Trump nu blev kallad för "brilliant" utav Putin, kan vän av ordning ifrågasätta ifall det är av godo eller inte. Sen måste vi här dra en skiljelinje mellan att ha fel, och medvetet förvränga sanningen.

Men om vi då fortsätter i Trumps fotspår, "Barack Obama 'founded' ISIS, Hillary Clinton was 'cofounder'" Ett närmast skrattretande påstående.
2016-09-22, 15:14
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du tolkar ju allt helt galet. Jäklar vad du läser in i saker. Jag ska sluta vara så komplicerad med dig
Du säga Trump är skön för dittan och dattan. Jag säga Trump kanske har rätt i dittan, men det betyder inte att jag gillar 95% av resten han står för.
Vem säger att man är för terrorism för att man är emot islamofobi? Jag är också emot fobier, men betyder inte att jag gillar något dåligt bara för det. Tror du seriöst Clinton är för terrorism?
Trump eldar på xenofobin som ökar i hela världen just nu och det är riktigt farligt. Inget en man med makt bör göra. Men det visar ju hans åsikter och det drar till sig en stor del "deplorables" som Clinton helt korrekt uttryckte det.
Ber om ursäkt. Brukar inte skriva så nedlåtande, men jag vet inte om du bara trollar.

Trump vågar kalla muslimerna som begår terrordåd för just islamistiska terrorister vilket är vad dem är. IS följer Islam, de är ortodoxa muslimer och Trump hymlar inte med det. Muhammed utförde Jihad fram till sin död, knullade barn och ägde slavar, är det en religion Trump ska försvara? Det vore egentligen ett brott mot mänskligheten och allt sunt förnuft. Att ta emot bidrag från Saudiarabien är inte heller något han vill stå för till skillnad från en del andra.
2016-09-22, 16:35
Medlem
arbetets avatar
Scott Adams:

How to Know an Election is Over

Citat:
/.../In the 3D world of persuasion, however, the election is already over. There is still some mystery about how large the margin will be, but Trump is already the President of the United States unless something big happens in the next few weeks. How do I know that?/.../

http://blog.dilbert.com/post/150772972746/how-to-know-an-election-is-over
2016-09-22, 16:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Scott Adams:

How to Know an Election is Over

http://blog.dilbert.com/post/150772972746/how-to-know-an-election-is-over

Snacka om att ta ut segern i förtid. Jag tror inte Trump kommer vinna valet(ni får gärna kritisera) då Clinton framstår mer som en politiker och Trump framstår mer som en person som kommer från vanligt folk.

Men som jag alltid har sagt så är det alltid debatterna som avgör valet.

Det jag tycker är lustigt är att trots alla skandaler Clinton har varit med i - riktiga skandaler och inga fjuttskandaler som Trump har varit med i, så leder Clinton ändå i majoriteten av mätningarna. Få går på hennes Rallys och hon klarar knappt av att hålla Rallys.

Men på Trumps sida så är det satans så mycket folk som samlas och vill lyssna. Trump slukar stater efter stater och börjar få grepp om Maine statewide, vilket kommer vara en chock om han lyckas. Ändå presterar Trump sämre i mätningarna.

Kollar man på internet så är det fullt med Trump supporter på Tuben, facebook och Clinton får enormt med kritik överallt.

Jag förstår det inte.
2016-09-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Väldigt många är emot kommunism. Med stor sannolikhet både Clinton och Trump.
Försök inte böka till det. Menar du på riktigt att alla som inte är rädda för islam är för terrorism?
Nej, hon väljer inte terror. Hon är emot negativa krafter, innefattar både xenofobi och terrorism.
Nej det gör jag inte. Jag menar rasister, sexister, extrema egoister, nazister mm.

Hon tar ställning mot "xenofobi" och "islamofobi". Det verkar som om hon tar det här med fobier på allvar.

Men ändå så tar hon inte ställning mot trumpofobi. Det verkar snarare som hon eldar på den. Kan man lita på hennes ställningstaganden mot fobier när hon inte är konsekvent?

Att vara emot kommunism är inte samma sak som att vara emot att det kinesiska kommunistpartiet ska härska. Clinton är för det - men samtidigt så är hon inte kommunist. Förstår du hur det hänger ihop?
2016-09-22, 17:40
Medlem
Två artiklar idag av (hyfsat) prominenta Demokrater som förklarar varför de röstar på Trump. Båda har ett närmast apokalyptiskt tonfall; "om Clinton vinner så är det slut på oss alla", typ.

Party Loyalty Can’t Make Me Vote for Clinton

http://www.wsj.com/articles/party-loyalty-cant-make-me-vote-for-clinton-1474498244?mod=e2two

Och en mer välargumenterad som hävdar att Trump är fredskandidaten i det här valet.

I Was RFK’s Speechwriter. Now I’m Voting for Trump. Here’s Why.

http://www.politico.com/magazine/story/2016/09/rfk-trump-2016-democratic-party-speechwriter-214270

Den senaste artikeln har varit den mest lästa på Politico under hela dagen men nu är den helt plötsligt borta från topplistan. Förmodligen blev den lite för populär.
2016-09-22, 17:44
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Såg nyss ett avsnitt Simpsons som släpptes för 17 år sedan, där de sa att de har fått mycket skulder kvar efter att trumpen var president. Har han verkligen varit med så länge i det politiska? bra grammatik!
2016-09-22, 18:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Snacka om att ta ut segern i förtid. Jag tror inte Trump kommer vinna valet(ni får gärna kritisera) då Clinton framstår mer som en politiker och Trump framstår mer som en person som kommer från vanligt folk.

Men som jag alltid har sagt så är det alltid debatterna som avgör valet.

Det jag tycker är lustigt är att trots alla skandaler Clinton har varit med i - riktiga skandaler och inga fjuttskandaler som Trump har varit med i, så leder Clinton ändå i majoriteten av mätningarna. Få går på hennes Rallys och hon klarar knappt av att hålla Rallys.

Men på Trumps sida så är det satans så mycket folk som samlas och vill lyssna. Trump slukar stater efter stater och börjar få grepp om Maine statewide, vilket kommer vara en chock om han lyckas. Ändå presterar Trump sämre i mätningarna.

Kollar man på internet så är det fullt med Trump supporter på Tuben, facebook och Clinton får enormt med kritik överallt.

Jag förstår det inte.
Observera att Scott Adams är demokrat och stödjer Clinton (och jag själv stödjer ingen av dem).
2016-09-22, 18:24
Moderator
Unitys avatar
67 inlägg raderade för att ni inte förstår begreppet "topic".
/Mod
2016-09-22, 18:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Såg nyss ett avsnitt Simpsons som släpptes för 17 år sedan, där de sa att de har fått mycket skulder kvar efter att trumpen var president. Har han verkligen varit med så länge i det politiska? bra grammatik!

Han har varit med rätt länge... presidentspekulationer från 36 år sedan och framåt:

https://www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM
2016-09-22, 18:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från Rasmussen Reports, September 22, 2016:

Donald Trump 44% (+2%)

Hillary Clinton 39% (-1%)

Gary Johnson 8% (+1)

Jill Stein 2% (--)

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_sep22

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in