Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Fokus är på USA här, inte Sverige. Det sista handlade om det som nämnts tidigare, Obama och Trump. Som jag skrev är Löfven irrelevant i sammanhanget.
Vem gillar mexikanska knarkkarteller? Något du tolkat in?

Trump säger att han vill bekämpa kartellerna med till buds stående medel. Hillary kallar Mexiko sin "partner".

Vad är det som ogillas med Trumps "åsikt" att kartellerna ska bekämpas?

Du skriver ju själv att Trump är en skön kille om man gillar hans åsikter. Hans "åsikt" är att bekämpa, nej , stryk det: utplåna, mexikanska knarkkarteller.

Titta på inläggen ovanför mitt. Vad du ser där är en betydande minoritet som öppet kampanjar för mexikanska knarkkarteller. Mer droger. Droger överallt. Och gissa vad - de är Trump-skeptiker.
Senast redigerad av experten10 2016-09-22 kl. 12:47.
2016-09-22, 13:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Skulle inte Cruz stödja Trump nu?
2016-09-22, 13:17
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, Bush var ju en total marionettdocka som lät sig akterseglas av sin egen administration med Rice, Rumsfeld, Cheney, Powell och Ashcroft, för att nämna några.
På det sättet kanske Trump är mera självständig, och inte en del av etablissemanget. Men jag tror samtidigt att Trump inte kan alla intrigiska politiska spel när/om han väl får embetet, det kommer ta hårt på honom.

Att vissa republikaner hellre röstar på Clinton är ju inget nytt, med hon vet de iaf. var de har henne. Trump blir en vilde i kongressen.

Ja, vi får väl se. Möjligt att han får det svårt. Men Trump har också en vinnande och övervinnande mentalitet, titta bara på polls nu som visar att allt fler sluter upp kring honom. Trump är långt ifrån en one trick pony, vilket kanske både är på gott och ont. Det gör honom oförutsägbar, så både de som tokhyllar och tokdissar honom kanske behöver sätta sig ner lite.
2016-09-22, 13:19
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja det är mycket möjligt jag är en tråkig person.

Hellre tråkig än senare djupt ångerfull.

Levande och rolig var ju George W. Bush med, se vad som skedde när han satt vid rodret...

Sure, Trump kanske blir den bästa presidenten i historien. Jag går iaf. på magkänsla, precis som när George W. Bush "vann" valet, och jag litar på den än idag.

Att just gå på magkänsla är ju vad pöbeln gör. Det är ju bara korkat. Nu låter du som Trumpsupportrarna. Trump är ett dåligt skämt och hade han inte blivit framhjälpt av media, hade det här aldrig hänt. Det är synd att republikanerna inte kunde få fram en vettig kandidat (Trump är ju snarast demokrat) nu när det är en så vidrig motståndare som Hillary.
2016-09-22, 13:22
Medlem
RogerRogers avatar
En fråga till er som lutar åt Trump, så att säga. Vad skulle kunna distansera er från Trump, finns det någon speciell fråga till exempel? För min del är hans oberoende avgörande. Om det kommer fram att han blivit köpt av special interests, så skulle han tappa trovärdighet i mina ögon. Sedan finns förstås grader i helvetet, men det är viktigt på ett symboliskt plan.
2016-09-22, 13:44
Medlem
Trump har verkligen gjort så att USA brinner:

http://www.breitbart.com/video/2016/09/21/fncs-harrigan-scenes-in-charlotte-are-ones-i-last-saw-in-the-west-bank/

Tänk om han vinner lär bli ett nytt inbördeskrig.
2016-09-22, 13:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
En fråga till er som lutar åt Trump, så att säga. Vad skulle kunna distansera er från Trump, finns det någon speciell fråga till exempel? För min del är hans oberoende avgörande. Om det kommer fram att han blivit köpt av special interests, så skulle han tappa trovärdighet i mina ögon. Sedan finns förstås grader i helvetet, men det är viktigt på ett symboliskt plan.

Om han blir politiskt korrekt så kommer jag inte stödja han. När jag menar politiskt korrekt så menar jag att han pratar om godhet, öppenhet, vi måste, krav osv med egentligen så är det vinstintresse bakom exakt allt.

Clinton pratar om ökad välfärd, det låter gott. Men samtidigt pratar hon om ökad invandring. Vad tror du resultatet blir?
2016-09-22, 13:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

http://www.breitbart.com/video/2016/09/21/fncs-harrigan-scenes-in-charlotte-are-ones-i-last-saw-in-the-west-bank/

Trump har aldrig styrt USA.
2016-09-22, 13:51
Medlem
Citat:

Så det är Trump som driver på BLM?
Jag trodde det var Soros... där lärde jag mig något nytt.....

Mvh
2016-09-22, 14:00
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:

Nej det är en svart som har blivit skjuten av en svart polisman som är anledningen till upploppen. Trump har inget med det där att göra.
Senast redigerad av Eroticon6 2016-09-22 kl. 14:03.
2016-09-22, 14:30
Medlem
Här är en intervju från maj i år med Trump och mannen som ska hålla i debatten nästa vecka Lester Holt:

https://www.youtube.com/watch?v=rcwihX_WDzs

1) Lester Holt hatar Trump.

2) Som ni hör så ger han bara negativa frågor till Trump.

3) Han kommer göra allt så att det skiter sig för Trump i debatten.

Helt sjukt att den här Lester Holt får hålla i debatten.
2016-09-22, 14:41
Medlem
Citat:
Här är en intervju från maj i år med Trump och mannen som ska hålla i debatten nästa vecka Lester Holt:

https://www.youtube.com/watch?v=rcwihX_WDzs

1) Lester Holt hatar Trump.

2) Som ni hör så ger han bara negativa frågor till Trump.

3) Han kommer göra allt så att det skiter sig för Trump i debatten.

Helt sjukt att den här Lester Holt får hålla i debatten.

Får hålla? Enligt vem menar du? Detta är ju anledningen till att han håller i debatten!! Det är fullt krig mot Trump. Självklart kommer debattfolket komma i full stridsmundering. Du har verkligen fått allt om bakfoten.

Sen kan du inte bara utgå från att allt går åt helvete för det. Det vore löjligt. I sådana fall skulle Trump inte var där han är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in