Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-22, 05:35
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du är säkert en tråkig person. Önskar att våra politiker kunde vara lite mer levande istället för att vara så fin.

Ja det är mycket möjligt jag är en tråkig person.

Hellre tråkig än senare djupt ångerfull.

Levande och rolig var ju George W. Bush med, se vad som skedde när han satt vid rodret...

Sure, Trump kanske blir den bästa presidenten i historien. Jag går iaf. på magkänsla, precis som när George W. Bush "vann" valet, och jag litar på den än idag.
2016-09-22, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Yepp! Dessa Black Lives Matter
Live riot Protest Charlotte
https://www.youtube.com/watch?v=J4Kk2TjO67Q

två döda, alla inblandade var svarta, cnn försöker få det till police vs dom svarta.....

sjukt kul, en cnn reporter blev attackerad under en intervju, flög i backen direkt och skrek efter polis.

ironiskt med tanke på att det är cnn som vinklat det polis vs svarta från början :P ^^

säger bara jackpot för trump
2016-09-22, 06:33
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
två döda, alla inblandade var svarta, cnn försöker få det till police vs dom svarta.....

sjukt kul, en cnn reporter blev attackerad under en intervju, flög i backen direkt och skrek efter polis.

ironiskt med tanke på att det är cnn som vinklat det polis vs svarta från början :P ^^

säger bara jackpot för trump
Var kommer trump in i detta?
2016-09-22, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Var kommer trump in i detta?

Han har målat sig som law & order kandidaten..när det blir såna här uppror så dras ju väljarna till honom. perfekt att det hände i NC också, en av swing staterna.
2016-09-22, 06:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Han har målat sig som law & order kandidaten..när det blir såna här uppror så dras ju väljarna till honom. perfekt att det hände i NC också, en av swing staterna.
Visserligen, men lösningen är ju inte att skjuta fler svarta. Möjligen om han kan göra usa stort igen och att svarta så småningom får riktiga jobb istället.
2016-09-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Här gör han fel. Trump borde släppa haschrökarna och låta det bli legalt i alla stater. Både republikanerna och demokraterna måste avsluta kriget mot cannabis.

Här gör vem fel? Och vad exakt i detalj gör han fel?

Det pågår inget krig mot cannabis. Det kan omöjligt göra det när t.ex. Bill Maher på sitt TV-program pratar om hur ofta hn röker på.

Inget måste någonting för att du tycker det.
2016-09-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det intressanta är snarare vad det innebär för den politik en president Trump kommer att bedriva.

Svaret är: ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Trump som president kommer att veta vilka som har gett honom denna upphöjda position och vilka som inte har gjort det.

Nej. Han vet nu. Det är ingen insikt som kommer senare.
2016-09-22, 10:24
Medlem
Han har ju iaf rätt i en sak, att USA inte ska beblanda sig i utländska länders ledarskap. USA har aldrig kunnat bedriva en vettig utrikespolitik. Koreakriget blev till bildandet av nordkorea, Afghanistankriget blev till laglöst land där talibanerna fortfarande har makt, Irakkriget blev till IS och Libyen består i dagsläget av ett enda hopkok av diverse militanta muslimska rörelser....
2016-09-22, 10:44
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja det är mycket möjligt jag är en tråkig person.

Hellre tråkig än senare djupt ångerfull.

Levande och rolig var ju George W. Bush med, se vad som skedde när han satt vid rodret...

Sure, Trump kanske blir den bästa presidenten i historien. Jag går iaf. på magkänsla, precis som när George W. Bush "vann" valet, och jag litar på den än idag.

Olikheterna går djupare än likheterna. W var en nobody i jämförelse med Trump. Därtill är Bush-familjen etablissemang så det skriker om det. Hans pappa sägs ju vilja rösta på Hillary, bara det talar sitt tydliga språk. Trump är en verklig outsider i politiken, W var det bara ytligt sett.
2016-09-22, 11:19
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Här gör vem fel? Och vad exakt i detalj gör han fel?

Det pågår inget krig mot cannabis. Det kan omöjligt göra det när t.ex. Bill Maher på sitt TV-program pratar om hur ofta hn röker på.

Inget måste någonting för att du tycker det.

The war on drugs har kostat över en trillion dollar sen Nixon tillträdde. Trump vill ha hårda tag mot droghandeln vilket inte kommer ge några resultat. Orkar inte tjafsa mer hit och dit om hash det kommer bli lagligt överallt inom tid.
2016-09-22, 12:22
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Då har han smått fascistiska uttalanden emellanåt.
Eller som samla ihop och skicka iväg alla latinamerikaner, det kan i mina öron låta lite overthetop

Problemet är bara att han aldrig har sagt något sådant. Och om han nu gjort det får du gärna presentera en trovärdig källa (lycka till..). Han vill skicka iväg alla som smitit in i landet illegalt och ge dom skötsamma en möjlighet att komma in legalt. Hur kan någon vara emot det?
2016-09-22, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det här tror jag är det viktigaste att ta ställning till. Att man har klart för sig definitionerna. Trump är inte rasist även om han gjort en del dumma uttalanden. Detsamma kan säga om SD i Sverige, SD är inte rasister. Mainstreammedias drev går ut på att svartmåla såväl SD som Trump och anklaga dem för att vara rasister. Ett land behöver nationalism, gränser och kultur för att kunna existera, det är det vi ser kollapsen av nu. Det är därför västvärlden är splittrad.
Jag vet inte om det är så eller inte.
Men en del vad han säger är lite väl dumt.
Så det är en naturlig fråga att ställa sig.
Men hade jag varit en konspirationsteorietiker, så jag hade jag inte undrat utan sagt hur det var.
Och jag undrar fortfarande.

Dock tror jag mycket i det han säger är bara orddiarré i detta område.
Han har ju med den retoriken väckt en massa rasister och som vill välja Trump.
Skoj dom går och röstar, men känns inte som det är den delen av landet man vill väcka(pga vilka de är).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in