2016-09-20, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash987
The elite? snälla, du verkar ha dåligt självförtroende som måste berätta i alla inlägg om hur bra du är.

Sitta o köra med en uber taxi, hela dagarna. Det kan inte bli någon bra timlön, alla vet att taxi chaufförers lön är piss om man slår ut det på antalet timmar. Egen bil ,sak samma. Man ska inte räkna det som rast, utan som jobbade timmar när man sitter i bilen o väntar...tack och lov håller jag inte på längre..

När blev stolthet till dåligt självförtroende?

Reagerar man negativt på att någon ens använder ordet elit är man definitivt avgrundsvänster - och det har du ju redan bevisat här tidigare med ditt hat mot SD.

Tala inte om för mig hur jag ska räkna. Det är en livsstil inte ett jobb.
Citera
2016-09-20, 18:46
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Hur funkar det med punkteringar då? Byter ni däck själva eller har ni nåt kontrakt med nån firma som kommer ut å fixar det åt er? Jag antar att man inte gärna vill smutsa ner den vita skjortan, å bli tvungen att åka hem å byta kläder.
Citera
2016-09-20, 19:16
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Kvalitén på förarna hade höjts med det här förslaget. Då hade bolagen som redan har kollektivavtal troligen börjat köra sjukresor mm de bolagen har högre krav på förarna. Gillar personligen inte sådana kommentarer som din ovan, du är inte insatt i frågan men har ändå bestämda åsikter.

SD vilket fail

Landstinget vilket fail som godkänner bud vilka innebär slavlöner för de som utför arbetet.

Varför är ingen arg på dom? Det är ju dom som medvetandes om detta godkänner anbudet. Är politikerna du röstar på så inkompetenta att du måste ändra lagstiftningen för att skydda oss från dom? Är det inte dom som ska bort då? In med någon som säger nej till för låga bud och in med mer kvalitetskrav.

Visst är jag för kollektivavtal inom taxi men nu verkade det som att S inte hade fått ihop något tillräckligt genomtänkt som vanligt. Dessutom är ju SD lång ifrån en majoritet så varför inte fokusera lite på dom andra som också röstade nej?

Sen kanske det var så att dom hade föreslagit detta förut. Så då hade det väl varit OTROLIGT enkelt att komma överens om något tillsammans. Men tar man samtidigt med saker dom INTE kan stödja riskerar man såklart att dom känner sig tvugna att rösta nej.
Senast redigerad av Bbobi 2016-09-20 kl. 19:21.
Citera
2016-09-20, 19:43
Medlem
Ironfleets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Du vet ingenting om mig din banjospelande batiktant.

Det kan jag hålla med om. Om du vill så får du gärna förklara varför du tycker och tänker som du gör, då jag är intresserad.

PS. Aldrig spelat banjo.
Citera
2016-09-20, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Det kan jag hålla med om. Om du vill så får du gärna förklara varför du tycker och tänker som du gör, då jag är intresserad.

PS. Aldrig spelat banjo.

När det gäller somalier tycker och tänker jag som alla andra jag pratar med i branschen, utom en svensk f d åkare på TSAB, var det du kanske? Inte minst andra åkare/chaufförer från Afrika som inte är somalier. Jag iakttager och kommer fram till objektiva (det är iaf ambitionen) konklusioner.

En del grupper är sämre än andra, en del bättre. Kalla det vad ni vill.

PS. Du spelar väl vad du vill
Citera
2016-09-20, 20:22
Medlem
Citat:
När det gäller somalier tycker och tänker jag som alla andra jag pratar med i branschen, utom en svensk f d åkare på TSAB, var det du kanske? Inte minst andra åkare/chaufförer från Afrika som inte är somalier. Jag iakttager och kommer fram till objektiva (det är iaf ambitionen) konklusioner.

En del grupper är sämre än andra, en del bättre. Kalla det vad ni vill.

PS. Du spelar väl vad du vill

Han spelar inte skinnflöjt som du iaf. Haha 😁
Citera
2016-09-20, 22:40
Medlem
Ironfleets avatar
Jag tycker att man ska döma folk som individer, utifrån deras personliga egenskaper och insatser, och inte dra alla över en kam. Man ska inte dra generella slutsatser från ens personliga erfarenheter, och lägga det över alla, då det du upplever är anekdotiskt.
Citera
2016-09-21, 08:40
Medlem
JustZlatans avatar
Vad roligt nu när My Taxi kommer till Sverige. Jag ska nog börja köra för dem.
Citera
2016-09-21, 08:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Droskägare som kör UberBlack dagtid. Har inte kört fyllon på många år. Ska gå över till TopCab.

Kvalitet kör som sagt inte färdtjänst.

TSAB
UberBlack/Lyx
TopCab

The Elite = Noll färdtjänst

Du fortsätter med att kalla dessa bolag för eliten. Eliten som kör runt i Dressmankläder och Toyotor. 😂

Det ska tilläggas att TSAB lägger anbud på färdtjänsten varje år.
Citera
2016-09-21, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du fortsätter med att kalla dessa bolag för eliten. Eliten som kör runt i Dressmankläder och Toyotor. 😂

Det ska tilläggas att TSAB lägger anbud på färdtjänsten varje år.

Inga av de bolag jag räknade upp, förutom möjligtvis TSAB, kör med Toyota.

Ja men de får den inte för de är för dyra. Dvs eliten säljer sig inte billigt.

Ja ELIT i jämförelse med resterande pack.

TopCab tillsammans med TSABs premiumkoncept är nog mest elit.

Dressman på TopCab & TSAB?
Citera
2016-09-21, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Jag tycker att man ska döma folk som individer, utifrån deras personliga egenskaper och insatser, och inte dra alla över en kam. Man ska inte dra generella slutsatser från ens personliga erfarenheter, och lägga det över alla, då det du upplever är anekdotiskt.

Självklart kan man dra slutsatser om grupper. Du är ju dum på riktigt.

Vet du ens vad en anekdot är för något?
Citera
2016-09-21, 19:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Inga av de bolag jag räknade upp, förutom möjligtvis TSAB, kör med Toyota.

Ja men de får den inte för de är för dyra. Dvs eliten säljer sig inte billigt.

Ja ELIT i jämförelse med resterande pack.

TopCab tillsammans med TSABs premiumkoncept är nog mest elit.

Dressman på TopCab & TSAB?

Jo, TopCab kör med Toyotor.

Nej, inte ens Dressman tror jag. Ännu billigare kläder som är gjorda av barnarbetare i något asiatiskt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in