2016-09-14, 16:00
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Jag har ett storpack frysta grönsaker (ärtor, majs, paprika) som ligger i frysen. Har provat lite och de var jättetråkiga att äta tinade. Smakar ingenting och har ingen kvalité.

Kan man göra någonting kul med grönsakerna?

Brukar göra pastasås på den. Skinka eller bacon som man fräser på med grönsakerna. Sedan i med en burk creme fraiche och lite grädde. En god riven ost i är inte heller fel.
Citera
2016-09-21, 17:46
Medlem
Ratis avatar
Vad tycker ni passar bra med rotmos? Förutom fläsklägg.
Citera
2016-09-21, 18:35
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Köttkorv eller fläskkorv och med senap för att dölja smaken av rotmoset, men jag gillar inte rotmos alls. Skolans version sitter i.
Citera
2016-09-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Jag har börjat köra med syrliga Isterband emellanåt, bryter av den lite söta tonen på rotmos på ett bra sätt. (Och en rejäl laddning HP-sås till såklart)
Citera
2016-09-21, 21:43
Medlem
dePauls avatar
Kokt oxbringa, samt det mesta i nötköttsväg som är kokt passar bra till rotmos. Lapskojs på rotmos är inte helt fel, liksom diverse grytor.

~Paul~
Citera
2016-09-25, 09:54
Medlem
christerys avatar
Jag drar ju om några veckor ner till Asien igen och hittade en burk tomater och en lök som jag tänkte avrätta idag. Men vad fasiken skall jag göra med den, bacon, korv osv har jag käkat några dagar nu så jag söker lite inspiration.

Ska iväg till affären så det lär finnas det mesta, men jag är en fattiglapp så ingenting dyrt helst. Ge mig lite idéer. Jag har slut på egna lite roliga. Annars blir det köttfärs och pasta men det är så jäkla trist. Tacos håller jag mig åxå ifrån, jag vill inte växa i färdriktiningen mer än jag redan gjort. Osten gör att jag lägger på mig lite mer än tänkt om man uttrycker sig milt.
Citera
2016-09-25, 10:11
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Jag drar ju om några veckor ner till Asien igen och hittade en burk tomater och en lök som jag tänkte avrätta idag. Men vad fasiken skall jag göra med den, bacon, korv osv har jag käkat några dagar nu så jag söker lite inspiration.

Ska iväg till affären så det lär finnas det mesta, men jag är en fattiglapp så ingenting dyrt helst. Ge mig lite idéer. Jag har slut på egna lite roliga. Annars blir det köttfärs och pasta men det är så jäkla trist. Tacos håller jag mig åxå ifrån, jag vill inte växa i färdriktiningen mer än jag redan gjort. Osten gör att jag lägger på mig lite mer än tänkt om man uttrycker sig milt.

Tomatsoppa och hårt bröd?
Citera
2016-09-25, 11:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:

Fylld paprika?

~Paul~
Citera
2016-09-25, 13:08
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Tomatsoppa och hårt bröd?

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fylld paprika?

~Paul~
Goda idéer, sånt behövs när jag travar iväg. Men det lutar lite åt fisk/strömming just nu. Men jag kanske ändrar mig på vägen...

Tack vänner.
Citera
2016-09-25, 13:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Goda idéer, sånt behövs när jag travar iväg. Men det lutar lite åt fisk/strömming just nu. Men jag kanske ändrar mig på vägen...

Tack vänner.
np
Citera
2016-09-25, 16:56
Medlem
skippers avatar
Citat:

Tack vänner.

Förutom inlagd skarpsill har jag aldrig sett vinsten med fisk/tomat kombinationer faktiskt. Det skall bli kul att läsa vad du lagade till.
Citera
2016-09-25, 17:09
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Förutom inlagd skarpsill har jag aldrig sett vinsten med fisk/tomat kombinationer faktiskt. Det skall bli kul att läsa vad du lagade till.
Det blev kräftströmming tror jag det kallas, serverad kall (tja ljummen) på hårt bröd.

EDIT: Eller nån version av det i alla fall. Tror inte det ska vara lök i den, men jag rensar inför resan.
Senast redigerad av christery 2016-09-25 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in