2016-09-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennebenne321
Länk till hela guiden? förstår att jag ska rycka ca hälften, därför undrar jag ifall man kan plantera earlys med halvmeters mellanrum och utgå ifrån att hälften ska bort.

Lägga avskurna petflaskor över fröna och låta dem växa till sig lite innan man tar bort dem. Vad tror ni? Förbättrar det chanserna till överlevnad vid utplantering?

Som jag frågade innan, är alla nordenseeds autos feminiserade?
2'a sidan i "inför utomhusodling 2016" hittar du guiden.

Får du inge svar på frågorna, sök här på Flashback och Google. Det är förmodligen så att folk inte orkar svara på frågor som redan besvarats 1000tals gånger innan.
Senast redigerad av Wailer 2016-09-19 kl. 12:25.
Citera
2016-09-19, 12:57
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
2'a sidan i "inför utomhusodling 2016" hittar du guiden.

Får du inge svar på frågorna, sök här på Flashback och Google. Det är förmodligen så att folk inte orkar svara på frågor som redan besvarats 1000tals gånger innan.
+ att det står på hemsidan om dom är feminiserad om du hade kollat där.
Citera
2016-09-19, 16:19
Medlem
Bädd 10 autos 3 early var det enda jag hittade i 10L's guide. Menar du då att man ska ha allt detta i en bädd eller antingen eller?
Citera
2016-09-19, 17:18
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennebenne321
Bädd 10 autos 3 early var det enda jag hittade i 10L's guide. Menar du då att man ska ha allt detta i en bädd eller antingen eller?
Antingen eller.
Citera
2016-09-19, 20:52
Medlem
mjaukatts avatar
.
Senast redigerad av mjaukatt 2016-09-19 kl. 21:42.
Citera
2016-09-21, 15:59
Medlem
Efter flera close-calls med jobbiga, CB-relaterade situationer funderar jag nu på att börja odla för eget bruk istället och begav mig givetvis här till Flashback för lite initiala funderingar..

1. Bor fortfarande hos mina föräldrar fast ovanpå garaget, i garagets väggar finns det långa "tunnlar" som är ca 14m långa, 110 cm breda samt typ 120 cm höga. Det finns en långa springa mellan "tunneln" dock så eventuell lukt och ljus kommer synas respektive doftas utifrån.

a) Får jag plats med ett tält?
b) Om jag får plats med ett tält, hur bra är tältet på att isolera ljud, ljus och doft?
c) Kommer det att synas på elräkningen markant?

2. Vilken strain bör jag välja? Läste på lite och kom fram till att LowRyder skulle vara ett bra alternativ, vad säger ni?

3. Hur mycket tror ni att jag skulle kunna skörda per gång med typ ett tält?
Citera
2016-09-21, 16:40
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adoc
Efter flera close-calls med jobbiga, CB-relaterade situationer funderar jag nu på att börja odla för eget bruk istället och begav mig givetvis här till Flashback för lite initiala funderingar..

1. Bor fortfarande hos mina föräldrar fast ovanpå garaget, i garagets väggar finns det långa "tunnlar" som är ca 14m långa, 110 cm breda samt typ 120 cm höga. Det finns en långa springa mellan "tunneln" dock så eventuell lukt och ljus kommer synas respektive doftas utifrån.

b) Om jag får plats med ett tält, hur bra är tältet på att isolera ljud, ljus och doft?

2. Vilken strain bör jag välja? Läste på lite och kom fram till att LowRyder skulle vara ett bra alternativ, vad säger ni?

Tycker du ska respektera dina päron. Gå klart skolan, flytta och sen odla.
Kör ute nästa år istället.
Citera
2016-09-21, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adoc

-
Om du är över 20år så kan du odla. Hjärnan måste bli färdigutvecklad innan bruk för säkerhetskull.

Tältpaket, proffs tält mini som får plats http://www.professionalgrow.se/sv/mammoth-pro-micro-paket-led-50w

ljuddämpare http://www.professionalgrow.se/sv/ljuddampare-100mm60cm-1

Barney's Farm - Sin Tra Bajo Auto i 1liter krukor ljuset nära 25cm ifrån jämt.
(säljs av svenska head shops även och finns i lager såg jag igår senast)

Blir säkert en Lämplig strain då den Snittar 10-13% thc. Lagom med cbd 1+

Blir sällan högre än 50-55cm
Jätte lätt odla denna. Rekommenderas till nybörjare. Och man blir inte förstörd av röka denna heller.

Barney's Farm - Sin Tra Bajo Auto - Fem Seeds är en förbättring på många plan av lowryder som dom korsat, Hybrid.
Helt klart en förbättring tycker jag då den har mer CBD även i

Har sett ok resultat med denna strain i 36w led, 50w led kommer bli bättre. Gissar du får 25g per planta. Odla 5st plantor i taget. Köp fem stycken frön minst då. 16h ljus om dygnet med timern som följer med och lite organiskt näring flytande för den goda smakens skull

Med denna setup och dessa frön så kommer troligen ingen märka av din odling, varken elmässigt eller annat. =Det går tyst, ljustät. Glöm inte ljuddämparen jag länkade till
Lycka till
Senast redigerad av medigrow 2016-09-21 kl. 17:23.
Citera
2016-09-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medigrow
-
Om du är över 20år så kan du odla. Hjärnan måste bli färdigutvecklad innan bruk för säkerhetskull.

Tältpaket, proffs tält mini som får plats http://www.professionalgrow.se/sv/mammoth-pro-micro-paket-led-50w

ljuddämpare http://www.professionalgrow.se/sv/ljuddampare-100mm60cm-1

Barney's Farm - Sin Tra Bajo Auto i 1liter krukor ljuset nära 25cm ifrån jämt.
(säljs av svenska head shops även och finns i lager såg jag igår senast)
Lämplig strain Snittar 10-13% thc. Lagom med cbd 1+

Blir sällan högre än 50-55cm
Jätte lätt odla denna. Rekommenderas till nybörjare. Och man blir inte förstörd av röka denna heller.

Barney's Farm - Sin Tra Bajo Auto - Fem Seeds är en förbättring på många plan av lowryder som dom korsat, Hybrid.
Helt klart en förbättring tycker jag då den har mer CBD även i

Har sett ok resultat med denna strain i 36w led, 50w led kommer bli bättre. Gissar du får 25g per planta. Odla 5st plantor i taget. Köp fem stycken frön minst då. 16h ljus om dygnet med timern som följer med.

Med denna setup och dessa frön så kommer ingen märka av, varken elmässigt eller annat.
Det går tyst, ljustät. Glöm inte ljuddämparen jag länkade till
Lycka till

Fyllde 18 i år och har brukat plantan nästan dagligen sedan i somras, vad för negativa bieffekter tänker du på?

Tack för tipsen, inväntar ännu mer input med spänning.
Citera
2016-09-21, 17:26
Bannlyst
Läkare har sagt hjärnan är färdig utvecklad i 20års åldern.
Har för mig att legalisering-länder att även där gäller lag på 20-21års gräns minium.
Utom i extrema fall som Flickan Charlotte som skulle varit helt körd utan
Senast redigerad av medigrow 2016-09-21 kl. 17:29.
Citera
2016-09-21, 22:24
Medlem
10Ls avatar
Jag tycker fortfarande du ska tänka om. Det är inte ditt hus eller ditt beslut. Börjar skiten brinna pga dig så kan säkert försäkringsbolaget komma med anspråk.
Flytta. Fixa ett förråd delux. (Vatten, dörr med lås, el).
Citera
2016-09-22, 07:36
Medlem
Någon som vet hur man effektivt får ner luftfuktigheten i ett tält? Kruxet är att plantorna är stora som fan så blir mkt avdunstning. Både från bladen och från tygkrukorna så är det 60% i rummet kan det bli upp mot 80% i tältet.

Funkar det med en billig avfuktare inne eller utanför tältet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in