2016-09-21, 13:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Det man nu kan fråga sig om alla dessa filmer och mest då IKEA varför de nu är så rasistiska mot svarta kvinnor? Kan inte ens svart kvinna få en vit svensk man och föredrar även svarta män vita svenska kvinnor. Det måste väl vara något som nu kvinnor i gemen borde fundera lite över. Det är ju ett väldigt gammal synsätt det där med att alla även då svarta tycker vita kvinnor är mest attraherande...
Citera
2016-09-21, 13:44
Medlem
FittJannes avatar
Undrar när IKEA släpper sin reklamsnutt där en negroid man hånglar upp en söt Israeliska.
För det kan väl inte vara så att det är olika budskap i olika länder nu när det är så viktigt att tänka globalt och se sig själv som en världsmedborgare.
Det vore ju rasistiskt att förutsätta att Israeliska medborgare hellre väljer sina egna, när det kommer till val av partner, framför spralliga nordafrikaner.
Samma resonemang går att applicera även på Japan, Kina och valfritt MÖNA-land.
Så nu måste vi pusha ALLA folk att rasblanda med hjälp av metapolitiska tilltag från kapitalstarka multinationella företag.
Jag personligen tycker att Afrika som kontinent är ALLDELES för brunt så där skulle man må bra av lite östasiatiska gener.
Läckert!
Citera
2016-09-21, 13:50
Medlem
Haha, ni är otroliga... Innan ni fortsätter att snacka om "dolda budskap" så kan jag upplysa er om att dessa personer är ett par i verkliga livet. Hör och häpna, det är inte någon jude som har castat dessa personer för att subliminalt förändra attityder kring "rasblandning", det är bara ett par som tydligen har valt att spela sig själva i den här reklamen.
Citera
2016-09-21, 13:54
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estoc
Haha, ni är otroliga... Innan ni fortsätter att snacka om "dolda budskap" så kan jag upplysa er om att dessa personer är ett par i verkliga livet. Hör och häpna, det är inte någon jude som har castat dessa personer för att subliminalt förändra attityder kring "rasblandning", det är bara ett par som tydligen har valt att spela sig själva i den här reklamen.

Källa?
Citera
2016-09-21, 13:57
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ServantOfGod
Har svenskar dålig koll på hur folk ser ut i olika länder? Han är inte arab... Han är antingen från Eritrea eller Somalia, är säker på att han är från Eritrea, då somalier är muslimer och skulle aldrig syssla med sånt.

En blatte är en blatte är en blatte OK
Citera
2016-09-21, 13:58
Bannlyst
Citat:
Men vad är oddsen för att det skulle bli just ett sådant par då? Är väl knappt en promille av paren i Sverige som ser ut så.

Men som sagt så handlar det förmodligen om att försöka undvika ett drev mot sig ifrån PK-media snarare än att nå ut med något budskap.
Citera
2016-09-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Källa?

Borde vara underförstått att jag vet vilka dessa personer är, eller var det något annat du syftade på?
Citera
2016-09-21, 14:04
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Borde vara underförstått att jag vet vilka dessa personer är, eller var det något annat du syftade på?

Hänvisa gärna till någon av deras sociala medier eller dylikt, där de öppet visar att de är ett par. Helt anonyma är de ju inte eftersom de gärna exponerar sig själva intimt i IKEA-reklamer.
Citera
2016-09-21, 14:08
Medlem
nedboys avatar
Men IKEA har väl varit i blåsväder förut angående att de har haft någon neger med som någon tyckte var opassande?

Men araben i detta klippet behöver ju inte heller vara muslimsk. Han kan ju vara kristen och född, uppvuxen i Sverige?

Men visst, har han en syster som bär slöja så skulle jag vilja veta om hon kunde göra en likadan reklamfilm? Alltså exakt likadan, bara ersätt mannen med en etnisk svensk och tjejen med en arabisk med slöja. Skulle det få några reaktioner tro?
Citera
2016-09-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men IKEA har väl varit i blåsväder förut angående att de har haft någon neger med som någon tyckte var opassande?

Men araben i detta klippet behöver ju inte heller vara muslimsk. Han kan ju vara kristen och född, uppvuxen i Sverige?

Han är inte arab. Man ser tydligt på utseendet att han är från Afrikas Horn. Jag gissar på att personen är från Eritrea.. majoriteten av eritreaner i Sverige är kristna.
Citera
2016-09-21, 14:12
Medlem
JBernards avatar
Skulle det bli ramaskri om det vore en svensk man och en arabisk (muslimsk) kvinna? Eller hur funkar det där?
Citera
2016-09-21, 14:15
Medlem
Utopiantoss avatar
89 gillar den och 4.175 ogillar den. Väldigt talande. Kommentarerna är naturligtvis inaktiverade, av rädsla för fel åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in