2016-09-19, 18:45
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Skoj för dig om det stämmer men det finns många tveksamheter kring dina inlägg och jag väljer att inte tro på vad du skriver. Alternativt har du missförstått hur det fungerar och vilken ränta du betalar.

Du påstår att du har haft samma uppgörelse på banken om din rabatt seden 2007. Det är första gången jag hör talas om detta och då vet jag en hel del om hur det fungerar.

Vilken bank erbjuder så bra villkor? Dessutom på en rörlig ränta. De flesta banker omförhandlar sina bolån efter 1-3 år på sina rörliga räntor.

Jag vet vad jag pratar om och jag hittar inte på.
Hur länge har du själv förhandlat om bolån och på hur många banker?
Själv har jag inte varit på banken på en bra bit över fem år.
Jag har inte omförhandlat alls, 5 år utan amortering skrev jag under,
men det var som sagt väldigt längesedan.
Kan förstår om du inte vill tro mig, men jag skulle inte kommentera detta från början om det inte stämde

Självklart säger jag inte viken bank det är
Citera
2016-09-19, 18:57
Medlem
Citat:
Skoj för dig om det stämmer men det finns många tveksamheter kring dina inlägg och jag väljer att inte tro på vad du skriver. Alternativt har du missförstått hur det fungerar och vilken ränta du betalar.

Du påstår att du har haft samma uppgörelse på banken om din rabatt seden 2007. Det är första gången jag hör talas om detta och då vet jag en hel del om hur det fungerar.

Vilken bank erbjuder så bra villkor? Dessutom på en rörlig ränta. De flesta banker omförhandlar sina bolån efter 1-3 år på sina rörliga räntor.

Jag vet inte exakt vad det står på mina papper jag skrev under 2006/07
Men läsa innantill på låneräntan och kostnaden är svårt att missförstå.
3 delar är lånet, har omförhandlat någon gång då jag värderade om lägenheten.
Minns inte när det gjordes dock. Jaja, jag hittar inte på en sådan menlös sak i alla fall.
Citera
2016-09-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Jag vet inte exakt vad det står på mina papper jag skrev under 2006/07
Men läsa innantill på låneräntan och kostnaden är svårt att missförstå.
3 delar är lånet, har omförhandlat någon gång då jag värderade om lägenheten.
Minns inte när det gjordes dock. Jaja, jag hittar inte på en sådan menlös sak i alla fall.

Märkliga inlägg, finns ju inte en siffra som kan stämma. du menar att när räntan var ganska hög 2004 så fick du betalt för att ha bolån iform av negativ ränta? Sen höjde dom så du betalar nu ca 0,30?

Självklart har du missförstått eller ljuger.
Citera
2016-09-19, 20:06
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Jag vet vad jag pratar om och jag hittar inte på.
Hur länge har du själv förhandlat om bolån och på hur många banker?
Själv har jag inte varit på banken på en bra bit över fem år.
Jag har inte omförhandlat alls, 5 år utan amortering skrev jag under,
men det var som sagt väldigt längesedan.
Kan förstår om du inte vill tro mig, men jag skulle inte kommentera detta från början om det inte stämde

Självklart säger jag inte viken bank det är

Jag har haft bolån sedan 1994. Dessa har alltid varit rörliga och banken och gällt under 2-3 år innan man tvingas omförhandla. Det har varit LF, SEB, Swedbank och nu har jag Danske bank.
Vill minas att jag hade ca 1,5% rabatt på mitt första boende men då var räntorna skyhöga. Att få samma rabatt under lång tid tror jag ingen bank går med på. Varför ens erbjuda bunden ränta om så är fallet. Dessutom verkar dina inlägg visa att det inte stämmer med vad du påstår.

Varför skulle du inte vilja säga vilken bank? Det påverkar inte ditt lån och att du utlämnar det talar mer för att du ljuger än att det faktiskt stämmer.
Citera
2016-09-19, 20:07
Bannlyst
0.5% Har lån på 900 000kr kvar.
Citera
2016-09-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Märkliga inlägg, finns ju inte en siffra som kan stämma. du menar att när räntan var ganska hög 2004 så fick du betalt för att ha bolån iform av negativ ränta? Sen höjde dom så du betalar nu ca 0,30?

Självklart har du missförstått eller ljuger.

Nej då hade jag 6,75 när rörliga toppade. Sen har den gått ner.
Jag hade runt 0,7 innan förra räntesänkningen.

Jag har inte missförstått något och ljuger inte.
Återstår att se vad det står på nästa avi.
Har 0,31 för tillfället. Får uppdatera när nästa 2-månaders period dyker upp på mitt konto.
Citera
2016-09-19, 20:15
Medlem
Citat:
Jag har haft bolån sedan 1994. Dessa har alltid varit rörliga och banken och gällt under 2-3 år innan man tvingas omförhandla. Det har varit LF, SEB, Swedbank och nu har jag Danske bank.
Vill minas att jag hade ca 1,5% rabatt på mitt första boende men då var räntorna skyhöga. Att få samma rabatt under lång tid tror jag ingen bank går med på. Varför ens erbjuda bunden ränta om så är fallet. Dessutom verkar dina inlägg visa att det inte stämmer med vad du påstår.

Varför skulle du inte vilja säga vilken bank? Det påverkar inte ditt lån och att du utlämnar det talar mer för att du ljuger än att det faktiskt stämmer.

Nej det är märkligt men så ser det ut. Har inte pratat med min bank på många år.
Men om jag uppmärksammar dem lär det vara slut på "gratislån".
Skit samma, jag hittar inte på i alla fall.
Citera
2016-09-19, 20:25
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Nej det är märkligt men så ser det ut. Har inte pratat med min bank på många år.
Men om jag uppmärksammar dem lär det vara slut på "gratislån".
Skit samma, jag hittar inte på i alla fall.

Finns fler saker som inte stämmer. Du påstod först att du tog lånen 2007.
Då låg räntorna på runt 5,5%. Du påstår sedan att det var 2004 då låg de under 5%.
2008 låg de som högst på 6,5%.

Detta är helt utan rabatter och kommer från Swedbank. Om du har 0,31% idag i ränta bör du ha en Rabatt på ca 1,5%. det gör att dina siffror inte stämmer och att du troligen bara trollar.....
Citera
2016-09-19, 20:25
Medlem
Citat:
Nej då hade jag 6,75 när rörliga toppade. Sen har den gått ner.
Jag hade runt 0,7 innan förra räntesänkningen.

Jag har inte missförstått något och ljuger inte.
Återstår att se vad det står på nästa avi.
Har 0,31 för tillfället. Får uppdatera när nästa 2-månaders period dyker upp på mitt konto.

Du har verkligen virrat när du förklarade din situation. Du menar egentligen att du har en fantastiskt rabatt, den har varit konstant sedan tecknandet, din rörliga ränta har sjunkigt sedan lehman förutom en höjning på 0,5 proc. (då räntan höjdes strax efter Lehman) nu ligger din ränta på 0,31. stämmer detta på ett ungefär?

Du har med andra ord aldrig haft lägre ränta än nu. fortfarande fantastisk ränta, särskillt om du inte jobbar på bank eller har familj som gör det. Men inte omöjligt med dig belåningsgrad.

mvh
Citera
2016-09-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Du har verkligen virrat när du förklarade din situation. Du menar egentligen att du har en fantastiskt rabatt, den har varit konstant sedan tecknandet, din rörliga ränta har sjunkigt sedan lehman förutom en höjning på 0,5 proc. (då räntan höjdes strax efter Lehman) nu ligger din ränta på 0,31. stämmer detta på ett ungefär?

Du har med andra ord aldrig haft lägre ränta än nu. fortfarande fantastisk ränta, särskillt om du inte jobbar på bank eller har familj som gör det. Men inte omöjligt med dig belåningsgrad.

mvh

Du har helt rätt Trolljägarna kan ge upp nu
Och nej jobbar inte på bank men hon jag skrev lånet med tyckte nog jag var en söt och trevlig kund
Citera
2016-09-19, 23:50
Medlem
Citat:
Finns fler saker som inte stämmer. Du påstod först att du tog lånen 2007.
Då låg räntorna på runt 5,5%. Du påstår sedan att det var 2004 då låg de under 5%.
2008 låg de som högst på 6,5%.

Detta är helt utan rabatter och kommer från Swedbank. Om du har 0,31% idag i ränta bör du ha en Rabatt på ca 1,5%. det gör att dina siffror inte stämmer och att du troligen bara trollar.....

Jag trollar inte och kommer kanske ihåg lite dåligt.
Kanske skrev fel, men har haft koll på räntor och bostadmarknaden sedan 2004.
Alltså inte EXAKT vad det stått i utan hur allt fungerar.
Sen sålde jag och köpte nytt hösten 2006.
Resten av svaren finns ovanför här

Släpp trollet nu
Citera
2016-09-20, 14:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
0.5% Har lån på 900 000kr kvar.
Kan du ge lite mer bakgrund?

Har du övriga affärer med banken? Vilken bank?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in