2016-09-17, 23:55
Medlem
När man läser domen så undrar man ju om de verkligen kunde komma undan med detta. Jag menar om man ska gå in på en krog med aks borde man åtminstone ha haft droger/vapen gömda på andra ställen än Lots..Rund... ifall det kommer en husis. Eller kanske inte ha haft nycklarna på sig dit till lägenheterna tills allt lugnat sig.
Citera
2016-09-18, 05:03
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Blåbären flödar i GbG och sitter inte spec länge, inte heller fm1 eller ikto?

Angående halveringstider:
flunitrazepam (Flunitrazepam/Fluscand) 18-26 tim
clonazepam (Iktorivil) 18-50 tim
diazepam (Stesolid) 36-200 tim

Det finns många bensodiazepiner och likvärdiga med betydligt kortare halveringstid, nitrazepam och Imovane tex. (vet inte om de screenar för Imovane nuförtiden?)
Rc-droger som ännu inte blivit klassade kan vara en väg, men känns inte troligt när de hade fullt skafferi hemma...
Citera
2016-09-18, 10:12
Medlem
wwrs avatar
habb, blåbär, fm1
vad är det?
Jag känner förmodligen till preparaten, men jag behöver tydligen svensk ordlista (utlandsbosatt)
Citera
2016-09-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
habb, blåbär, fm1
vad är det?
Jag känner förmodligen till preparaten, men jag behöver tydligen svensk ordlista (utlandsbosatt)

Habb är väl fludder/benzo som helhet. Blåbär = xanor, fm1 = flunitrazepam.
Citera
2016-09-18, 12:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Habb är väl fludder/benzo som helhet. Blåbär = xanor, fm1 = flunitrazepam.
Tack för svaret. Jag hade inte förväntat mig att det gick att få så exakta upplysningar.

Edit:
Methamfetamin har alltså kanske inte slagit igenom lika mycket i Sverige som i en del andra länder??
Senast redigerad av wwr 2016-09-18 kl. 12:34.
Citera
2016-09-18, 17:15
Medlem
Costanza101s avatar
kan ni pundare tar erat skitsnack om knark till rätt forumdel?

Habbtorskar.
Citera
2016-09-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyanooben
När man läser domen så undrar man ju om de verkligen kunde komma undan med detta. Jag menar om man ska gå in på en krog med aks borde man åtminstone ha haft droger/vapen gömda på andra ställen än Lots..Rund... ifall det kommer en husis. Eller kanske inte ha haft nycklarna på sig dit till lägenheterna tills allt lugnat sig.
Det hade gått att göra detta bättre men det kommer alltid vara något som inte klaffar om det är en för stor grej vilket detta var. Misstaget var alltså att göra det öht. Man kan säga att de till viss del hade rätt strategi men fel taktik.

Ska bli intressant i HR. Blev lite förvånad över att TR svalde allt rakt av.
Senast redigerad av Tellusstar 2016-09-18 kl. 18:24. Anledning: Tillägg
Citera
2016-09-18, 20:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Blåbären flödar i GbG och sitter inte spec länge, inte heller fm1 eller ikto?

vad är blåbär? alprazolam? eller vallar? aldrig hört uttrycket i sthlm.

alla droger flödar i alla städer...

Hursomhelst sitter benzo i länge, alpra(xanax,xanor etc) tex har bland dom kortaste halveringstiderna och det sitter i minst 3 dar ialf( på typ 2mg)
valium tex sitter myyycket längre än så.
Och detta är små doser jag räknat på, en benzotorsk har mycket mer i blodet så det tar låång tid innan man pissar rent.
lite som röka...

Ingen av dom som blev häktade först kan ha varit påverkade av benzo under dådet, så är det 100%
Senast redigerad av shponglad 2016-09-18 kl. 20:20.
Citera
2016-09-18, 20:36
Medlem
Sjukaste tanken av allt är att när alla småkids gjort sin volta alltså ungefär 10-12 år effektivt så har Adam och Ahmed "bara" 8 år kvar om man ska räkna med att de gör 20 år effektivt haha...

Dock är 20 år lång tid likaså småkidsens 12år...

Men men varje dag som går är en dag närmare friheten....

Jag tror inte någon dem förutom onur bryr sig det minsta...var väl någon som sa i förhören "vad tycker du om att Hussein är död" så svarade han "jag bryr mig inte ett liv för ett liv" kommer inte ihåg vem det var men tror det var jonis...

Mest huvudvärk bör nog Adam ha oavsett...
Citera
2016-09-18, 21:40
Medlem
Hoppas horungen Onur mår skit.
Citera
2016-09-19, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Sjukaste tanken av allt är att när alla småkids gjort sin volta alltså ungefär 10-12 år effektivt så har Adam och Ahmed "bara" 8 år kvar om man ska räkna med att de gör 20 år effektivt haha...

Dock är 20 år lång tid likaså småkidsens 12år...

Men men varje dag som går är en dag närmare friheten....

Jag tror inte någon dem förutom onur bryr sig det minsta...var väl någon som sa i förhören "vad tycker du om att Hussein är död" så svarade han "jag bryr mig inte ett liv för ett liv" kommer inte ihåg vem det var men tror det var jonis...

Mest huvudvärk bör nog Adam ha oavsett...

Sitter man inte 2/3 av straffet? Eller har jag förstått det fel? Hur vanligt är det att man blir släppt tidigast möjligt?

Det blir ju bara 9 år och 4 månader isåfall, minus häktningstiden, så ca 8 år kvar. Helt galet egentligen.
Citera
2016-09-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Sitter man inte 2/3 av straffet? Eller har jag förstått det fel? Hur vanligt är det att man blir släppt tidigast möjligt?

Det blir ju bara 9 år och 4 månader isåfall, minus häktningstiden, så ca 8 år kvar. Helt galet egentligen.

Haha exakt ville bara dra en snabb jämförning med hur "lite" även Adam och Ahmed egentligen har (dock ska de få tidsbestämt oxå)

Dock får man se hur taggade de är att komma hem till Friskis igen efter 10 år borta...har tydligen "hjältestatus" i norra nu så de kanske inte ens bryr sig att de sitter inne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in