2016-09-15, 12:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDurango
Tack, det är jag medveten om. Har varit på tingsrättsförhandlingar som rör mordförsök och grov misshandel, det sistnämnda skedde i ett led av flera familjeinterna konflikter. Mycket hets i salen som fick ordföranden att säga till de inblandade aktörerna på skarpen, och kvinnor som bröt ihop när domen föll.

Vet en nära polare som ska ha varit på några tingsrättsförhandlingar och som är insatt i det aktuella fallet. Grabbarna ska i sedvanlig ordning ha gått ned sig rejält, framförallt Jonis Adan som säkert lagt på sig 20 + kg. Onur och Adam ska ha sett ut som något som precis plockats ut ur Guantanamos isoleringscellar, helt tomma i blicken och nära bristningsgränsen. Onur ska dessutom ha flinat vid ett tillfälle och blivit tillsagd av åklagaren eller ordföranden.

Så ja, jag vet väl vad man har att vänta så att säga. Och ja, nog ska jag betrakta förlorarnas ansikten när verkligheten ännu en gång kommer ikapp och brakar ned på dem

snarare 30+ kg
Citera
2016-09-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
snarare 30+ kg

När rättegången var nämnde jonis advokat vid flera tillfällen samt han själv att han gått upp 47kg
Citera
2016-09-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisselassen
När rättegången var nämnde jonis advokat vid flera tillfällen samt han själv att han gått upp 47kg

47 kilo?! Kan det vara möjligt?
Citera
2016-09-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levnuet
47 kilo?! Kan det vara möjligt?

Ja dom får väl en del antidepressiva därinne, och lägger på sig mycket vätska. Sen rör dom sig nog inte allt för mycket, och käkar väl skit från kiosken... men vad vet jag
Citera
2016-09-16, 12:58
Medlem
Jag förstår inte syftet med brottet. Naturligtvis hade dom tänkt att mörda flera i SÖDRA på en gång när dom samlades men att göra det så komplicerat och stort var en stor risk. Varför inte ta dom en efter en
Citera
2016-09-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag förstår inte syftet med brottet. Naturligtvis hade dom tänkt att mörda flera i SÖDRA på en gång när dom samlades men att göra det så komplicerat och stort var en stor risk. Varför inte ta dom en efter en

Ehh dom var ju inte speciellt klara i huvudet när dom begick dessa handlingar, de är inte riktiga gangsters. Omsatte en del pengar men riktiga gangsters är inte koxx/habb/weed torskar. Sen gjorde Södra många skottlossningar innan detta dåd, dom ville väl slå på stort.
Citera
2016-09-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Ehh dom var ju inte speciellt klara i huvudet när dom begick dessa handlingar, de är inte riktiga gangsters. Omsatte en del pengar men riktiga gangsters är inte koxx/habb/weed torskar. Sen gjorde Södra många skottlossningar innan detta dåd, dom ville väl slå på stort.

Vad jag kommer ihåg från FUPen var det inte många av dem som ens var påverkade av så mycket i pisset när detta togs i anhållan....
Citera
2016-09-16, 18:13
Medlem
shponglads avatar
Citat:

jag tänkte samma som postaren under dig:

Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Vad jag kommer ihåg från FUPen var det inte många av dem som ens var påverkade av så mycket i pisset när detta togs i anhållan....

exakt, det va thc som hittades i några om jag minns rätt.knappast man använder för att begå brott hehe, fet var restämnen av thc

ingen benzo och det håller i jävligt länge
Citera
2016-09-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
jag tänkte samma som postaren under dig:

exakt, det va thc som hittades i några om jag minns rätt.knappast man använder för att begå brott hehe, fet var restämnen av thc

ingen benzo och det håller i jävligt länge

Blåbären flödar i GbG och sitter inte spec länge, inte heller fm1 eller ikto?
Citera
2016-09-17, 03:19
Medlem
DoktorDurangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisselassen

Inte helt omöjligt i och för sig. Brukar ju inte alls tillhöra ovanligheterna att personer som blir intagna på exempelvis tvångsvård lägger på sig 20-30 kg till följd av de antidepressiva medlena som dagligen intas. Och detta gäller även personer som innan dess varit spinkiga så att säga.

Fyfan säger ja bara. De inblandade individerna har försatt sig själva i ett totalt mänskligt sönderfall, och hoppet om ett någorlunda normalt liv efter de avtjänade straffen (dvs. de som eventuellt kommer ut efter 10-14 år) är säkerligen totalt bortblåst.
Senast redigerad av DoktorDurango 2016-09-17 kl. 03:23.
Citera
2016-09-17, 03:36
Medlem
wwrs avatar
Jag har ingen erfarenhet av det, så jag bara frågar.
Finns det en möjlighet att de åtalade fått förslaget av sina advokater att se feta och knäckta ut?
En taggad, rippad mördare kanske får hårdare straff?
Bara en fråga till de som känner situationen.
(I fängelse tränas det ju.)
Citera
2016-09-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ehh dom var ju inte speciellt klara i huvudet när dom begick dessa handlingar, de är inte riktiga gangsters. Omsatte en del pengar men riktiga gangsters är inte koxx/habb/weed torskar.
Vilken värld lever du i? Dom flesta i gängen i Sverige använder droger likadant i USA t ex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in