Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Z har "lurat" världen lite. Tittar man på hans statistik nationellt är den dödligt bra. Men ju mer jag kollar på Z:s matcher i Europa inser jag hur ineffektiv han faktiskt är mot bra/bättre motstånd. Ofta behöver han flera klara chanser innan det blir mål. Medan han i de inhemska ligorna kan smälla dit fyra mål på en timme. En märklig spelare på många sätt, är han. Eller så är hypen perfekt och fans tror verkligen att han är i klass med Messi och Ronaldo.
Det är liknande syndrom i Europa som det var med landslaget, han får inte till det i avgörande- och utslagsmatcher. I ligaspel kan du som forward dölja dina brister och misstag under längre tid, men i matcher där du främst måste vara klinisk än tekniskt briljant eller showande blir bristerna tämligen synliga.
tror det ligger mkt i din analys.
han kommer vara jättebra mot lag som tex southampton, Sunderland, west ham etc...alltså lag som är medel/mediokra. och då kommer han att hyllas igen. för att sen göra insatser liknande den mot man c nu senast mot de bättre lagen (man city, arsenal, Chelsea)...
sen gör han ju spektakulära mål och han kan verkligen snacka för sig. no doubt about. minns min farsa som sa att han inte kunde förstå varför inte Henke fick lika mkt cred. o detta var när Z var up n comin o Henke i sin peak. det låg mkt i det.
tror också att han har "döljt" sina svagheter bra. visst han har en låååång karriär och nationellt som du säger är den enormt bra.
men man ser honom aldrig i riktigt heta matcher. om jag får spekulera fritt så tror jag att han saknat tempot för det helt enkelt.