Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Varför skulle man attackera syriska regimen när det är talan om en vapenvila, som uppenbart skulle ge Ryssland bränsle att smäda USA? Vad spelar för någon roll om syriska regimen förlorar området i Deir el-zor? Vad har det för betydelse som gör att man riskerar sitt anseende internationellt?
Jag antar att Assadregimen har under de första åren som IS etablerades sig i Syrien missat alla sina flygbombningar mot dom? Låt mig inte heller nämna alla flygbombningar mot rebellerna som sedan åtföljs av IS avancemang mot dessa områden.
Alla inblandade parter i detta krig är lika stora kålsupare. USA, Turkiet, Saudi sätter in pengar och vapen i islamisterna medan Ryssland och Iran gör detsamma med diktatorn. Med andra ord något helt ändlöst.
De enda offrerna är de som hamnar i skottelden och ej vill ha krig...
Jag har börjat inse att ingen sida är bra i detta krig.. Alla är maffialigor som är ute efter makt i Syrien och inget annat.. Hur många som får dö i kriget saknar revelans så länge alla inblandade parter från Assad, Ryssarna, kurderna, "FSA", Al Qaida, ISIS, USA, Turkiet, Qatar, och Saudi får behålla en del av kakan..