2016-09-17, 12:26
Bannlyst
Flygbolaget kanske inte har samma regler som SAS. Eller så är det ett plan med migranter som är på väg hit och att piloten är betald av någon smugglare gissar jag på.

Att de inte landade i Ukraina är svårt för mig att förstå, något kunde ju ha hänt och då är det bra att kunna åka till ett sjukhus. Så för barnets skull vore det ju bäst då det inte är säkert att det finns läkare ombord.
Citera
2016-09-17, 12:37
Medlem
Arkiaters avatar
För att spinna vidare: Får kvinnan(och hennes make) föräldrapenning i Sverige? TUT med hänvisning till särskilt ömmande omständigheter? Hur som helst lär väl kvinnan och hennes anhöriga få stanna i Sverige under flera månader- år framöver, på vår(d.v.s skattebetalarnas) bekostnad? Det innebär att de skall förses med en stor lägenhet, barnen skall sättas i skola och på dagis, etc. Det blir SFI för kvinnan och maken. Stora bidrag kommer att betalas ut. För inte lär väl Migrationsverket avvisa en nyförlöst kvinna med barn i brådrasket? Om rätt skulle vara rätt så borde flygbolaget få stå för alla kostnader förenade med nedkomsten på planet och uppehälle för familjen till återresa kan ske.
Citera
2016-09-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
För att spinna vidare: Får kvinnan(och hennes make) föräldrapenning i Sverige? TUT med hänvisning till särskilt ömmande omständigheter? Hur som helst lär väl kvinnan och hennes anhöriga få stanna i Sverige under flera månader- år framöver, på vår(d.v.s skattebetalarnas) bekostnad? Det innebär att de skall förses med en stor lägenhet, barnen skall sättas i skola och på dagis, etc. Det blir SFI för kvinnan och maken. Stora bidrag kommer att betalas ut. För inte lär väl Migrationsverket avvisa en nyförlöst kvinna med barn i brådrasket? Om rätt skulle vara rätt så borde flygbolaget få stå för alla kostnader förenade med nedkomsten på planet och uppehälle för familjen till återresa kan ske.

De är från Syrien så då får de nog asyl utan problem.
Citera
2016-09-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yakoviev
Flygbolaget kanske inte har samma regler som SAS. Eller så är det ett plan med migranter som är på väg hit och att piloten är betald av någon smugglare gissar jag på.

Att de inte landade i Ukraina är svårt för mig att förstå, något kunde ju ha hänt och då är det bra att kunna åka till ett sjukhus. Så för barnets skull vore det ju bäst då det inte är säkert att det finns läkare ombord.

Se inlägg 14, det var Pegasus Airlines som har generösa regler och låter gravida flyga till graviditetsvecka 36.
Citera
2016-09-17, 12:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
? Vad menar du, brukar du bli medborgare i de länder du landar i?

Kan böter eller annat straff vara aktuellt? Vet att SAS har fullständigt flygförbud när det är mindre än två veckor till planerad nedkomst.
Nu vet vi iofs inte när den här ungen var beräknad, ibland kommer de ut tidigt.

Vissa länder tillämpar "Jus Soli" vilket innebär att alla som föds innom deras territorium automatiskt blir medborgare.
Citera
2016-09-17, 13:46
Medlem
Alla komponenter för likes på insta:

Kvinna
Arab
Stark kvinna
Föder barn
Föder barn under "svåra omständigheter" (ungfan ska väl ut oavsett så ser det knappast som en bragd.)

Man ser hur alla försöker trycka sig in på bilden just för att alla förstår dessa omständigheter.

Kvinnan ska bötfällas samt stängas av från all flygning på minst 25 år pga framkallande av fara för andra samt barnet.

Sätter min pung på att hon hoppades de skulle hända i lyften just för all uppmärksamhet, se hennes nöjda nunna.
Citera
2016-09-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
? Vad menar du, brukar du bli medborgare i de länder du landar i?

Kan böter eller annat straff vara aktuellt? Vet att SAS har fullständigt flygförbud när det är mindre än två veckor till planerad nedkomst.
Nu vet vi iofs inte när den här ungen var beräknad, ibland kommer de ut tidigt.

Man räknas som höggravid 35-36 veckor innan beräknad förlossning.
Citera
2016-09-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

Det verkar fortfarande vara så att nästan alla som kommer till Sverige får stanna. Åtminstone den tid som det tar för migrationsverket att utreda ärendet inkl överklaganden etc. Vilket kan ta upp till 14 år.
Citera
2016-09-17, 14:35
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror på den förklaringen.

Hon var med all sannolikhet på väg till Sverige för att söka asyl, givetvis redogör hon då inte för något som kan förhindra hennes resa hit.

Den slutsatsen är rimlig.
Vad man har svårare att förstå är hur det målas upp i Aftonbladet som ett drama med positiv utgång?

Ärligt talat så har jag i princip slutat att gå in på Aftonbladets hemsida men en vän hade läst om något och jag skulle gå in för att se om jag kunde finna den artikeln.

Kvinnan har ju genom ett aktivt val riskerat det kommande barnet. Varför tar man inte med den aspekten i artikeln?
Citera
2016-09-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nej, verkligen inte, de flesta är inte ens säkra på eller medvetna att de är gravida i fjärde eller femte graviditetsveckan.
Citera
2016-09-17, 15:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Nej, bara nej. Sen vet jag inte vart du vill komma? SAS har flygstopp två veckor innan beräknad nedkomst.
Och så är det med det.
Citera
2016-09-17, 15:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vissa länder tillämpar "Jus Soli" vilket innebär att alla som föds innom deras territorium automatiskt blir medborgare.

Ålrajt, I was not aware of that.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in