Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Tja som sagt innan någon agerar på ett tips måste det A, nå fram och B, ha trovärdighet och/eller något som stödjer det.
Det finns gott om folk som lämnar tips om både det ena och det andra hela tiden. Ibland är det för att göra sig intressanta, ibland för att djävlas med någon, ibland missförstånd och ibland är det konkreta tips med substans.
Du själv har tipsat om en Pizzaägare du påstår var dömd P2 medlem, mm östekonomiska byrån, om sonens flickvän etc etc. Uppriktigt sagt skulle jag nog inte agera kraftfullt utan mer på benen om jag var säpo om du plötsligt tipsade om att någon politiker skulle vara hotad.
Du kan inte hitta något citat från mig där jag påstår att Lozere Risaliti var dömd P2-medlem. Han blev dömd för något i sin frånvaro, överklagade och förlorade. Det är det dokumentet som jag googlade fram, men där framgår inte vad han ursprungligen dömdes för.
Risaliti ägde företag som var inhysta i näringslivsägda lokaler där också Timbro och Palmefientliga Friheten i Sverige höll till. En annan invandrare från Italien, Tomaso Perra, idag krogkung och ägare till IB-företaget Jordec, var också inhyst där. Lite intressant var det.
Sedan är det det där att Olof Palme 59 år gammal mördades på årets 59:e dag och att två av Risalitis företag anspelar på åldern 59 år: CHARON och CHANTAL! Båda börjar på bokstäver som låter som 'see age' på engelska och om man sätter A=1, B=2, ... osv och summerar så får man CHARON=59 och CHANTAL=59. Vilket ändå är lite märkligt.
Genom att presentera uppgiften om Risalitis dom i tråden hoppades jag att någon skulle hitta något om honom och kanske med en koppling till P2. Men jag var lite väl entusiastisk där.