2016-09-16, 21:32
Medlem
Re4listeNs avatar
Är det någon som har testat skicka flaskpost och fått svar ? Det fascinerar mig väldigt mycket. Skulle vara intressant att veta när ni skickade, varifrån och varifrån svaret kom och när det kom.

Kom igen dela flashiga historier !!
Citera
2016-09-16, 21:35
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Är det någon som har testat skicka flaskpost och fått svar ? Det fascinerar mig väldigt mycket. Skulle vara intressant att veta när ni skickade, varifrån och varifrån svaret kom och när det kom.

Kom igen dela flashiga historier !!

Jag och polaren för länge sedan när vi var ganska fulla drog en varsin "pajas" en en flaska med skruvkork och kastade den i ån vid Uppsala, vi fick då inget svar.
Citera
2016-09-16, 21:39
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag och polaren för länge sedan när vi var ganska fulla drog en varsin "pajas" en en flaska med skruvkork och kastade den i ån vid Uppsala, vi fick då inget svar.

Haha, undra vad den har hamnat
Citera
2016-09-16, 21:43
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Haha, undra vad den har hamnat

Det gör jag och polaren också, kanske har vi en gemensam batting.
Citera
2016-09-16, 21:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Har tyvärr ingen egen historia att dela med mig av men jag sökte på "flaskpost svar" på google och fick upp flera intressanta historier.

b.la http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/fick-svar-pa-sin-flaskpost-efter-18-ar-8817766.aspx

Citat:
För 18 år sedan slängde Petronella Turesson en flaskpost i vattnet. Nu har hon fått svar. "Så spännande", säger hon.

Och även:

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/soten%C3%A4s/flaskpost-fick-svar-efter-22-%C3%A5r-1.2084499

Citat:
För drygt 22 år sedan sände de tre barnen iväg en flaskpost från Hunnebostrand. Nu har de fått svar – från Panama.

Sedan finns det flertalet historier i andra större tidningar, däremot vill jag inte medverka till att sponsra vänsterextrema tidningar som Aftonhoran och Lögnpressen så därför låter jag bli.
Citera
2016-09-16, 21:46
Medlem
På det glada 80 -talet- En paralellklass fick balongpost från danmark. Dom åkte och hälsade på, var från en dansk skolklass. Vet knte vem som hittade balongen, kanske någon random som sedan gav den till skolan..
Citera
2016-09-16, 21:59
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
På det glada 80 -talet- En paralellklass fick balongpost från danmark. Dom åkte och hälsade på, var från en dansk skolklass. Vet knte vem som hittade balongen, kanske någon random som sedan gav den till skolan..

Hehe, det gjorde vi också, fast vårat svar kom från Norge.
Citera
2016-09-16, 22:04
Medlem
Gnomegirls avatar
När jag var barn var jag besatt av flaskpost.

Slängde i allt från små insjöar till stora älvar. Har hittills inte fått något svar.

Fast det har ju inte gått mer än 14-15 år ännu, så man vet aldrig...

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-09-16, 23:09
Medlem
När jag var liten hittade vi en flaska med ett brev i, den hade inte kommit överdrivet långt och minns tyvärr inte hur när brevet var daterat. Vi skickade ett svar i alla fall men kommer inte ens ihåg om vi fick svar (var mitten av 90-talet någon gång).
Citera
2016-09-17, 06:14
Medlem
Miys avatar
Måste vara drygt att sitta skepsbruten på en ö och verkligen vänta på att någon ska fiska upp flaskan.
Citera
2016-09-17, 11:31
Medlem
Skickade en på båten från åland till stockholm. Fick svar ett halvår senare.

Flaskan hittades på en ö i Estland av ren tur.

Jag var väll 12 och hittaren en man i 25 års åldern. Fick en bild på honom, hans hund(som hittade flaskan) och hans vänner.

Jag tror aldrig jag svarade :/
Citera
2016-09-17, 12:40
Medlem
Det är jag som är Petronella. Jag slängde en flaskpost i Råneälven på ett sommarlov hos släktingar -98, när jag var 14. Den hittades i år några mil därifrån av en 22-årig kille som körde vattenskoter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22661209.ab

Ask me anything
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här