Är det någon som har testat skicka flaskpost och fått svar ? Det fascinerar mig väldigt mycket. Skulle vara intressant att veta när ni skickade, varifrån och varifrån svaret kom och när det kom.
Är det någon som har testat skicka flaskpost och fått svar ? Det fascinerar mig väldigt mycket. Skulle vara intressant att veta när ni skickade, varifrån och varifrån svaret kom och när det kom.
Kom igen dela flashiga historier !!
Jag och polaren för länge sedan när vi var ganska fulla drog en varsin "pajas" en en flaska med skruvkork och kastade den i ån vid Uppsala, vi fick då inget svar.
Jag och polaren för länge sedan när vi var ganska fulla drog en varsin "pajas" en en flaska med skruvkork och kastade den i ån vid Uppsala, vi fick då inget svar.
För drygt 22 år sedan sände de tre barnen iväg en flaskpost från Hunnebostrand. Nu har de fått svar – från Panama.
Sedan finns det flertalet historier i andra större tidningar, däremot vill jag inte medverka till att sponsra vänsterextrema tidningar som Aftonhoran och Lögnpressen så därför låter jag bli.
På det glada 80 -talet- En paralellklass fick balongpost från danmark. Dom åkte och hälsade på, var från en dansk skolklass. Vet knte vem som hittade balongen, kanske någon random som sedan gav den till skolan..
På det glada 80 -talet- En paralellklass fick balongpost från danmark. Dom åkte och hälsade på, var från en dansk skolklass. Vet knte vem som hittade balongen, kanske någon random som sedan gav den till skolan..
Hehe, det gjorde vi också, fast vårat svar kom från Norge.
När jag var liten hittade vi en flaska med ett brev i, den hade inte kommit överdrivet långt och minns tyvärr inte hur när brevet var daterat. Vi skickade ett svar i alla fall men kommer inte ens ihåg om vi fick svar (var mitten av 90-talet någon gång).
Det är jag som är Petronella. Jag slängde en flaskpost i Råneälven på ett sommarlov hos släktingar -98, när jag var 14. Den hittades i år några mil därifrån av en 22-årig kille som körde vattenskoter.