2016-09-13, 22:13
Medlem
Sonko, Sauli, Pertan, Nisse och Nyholm är ju knappast "fullt av mittbackar", än mindre när Norling bevisligen lär fortsätta med trebackslinje. Jag skulle snarare påstå att 5 mittbackar är optimalt vid trebackslinje.
2016-09-14, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du är ju också helt sjukt hemmablind. Ett fullständigt blindstyre.

Han var mycket bättre innan skadorna. Cagliari tog in honom trots att han då hade en korsbandsskada, han hade potential, men det känns som att rätt mycket av den dog ut pga att han varit ganska skadeförföljd.
Inte blind. Tack för omtanken
2016-09-14, 08:00
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Sonko, Sauli, Pertan, Nisse och Nyholm är ju knappast "fullt av mittbackar", än mindre när Norling bevisligen lär fortsätta med trebackslinje. Jag skulle snarare påstå att 5 mittbackar är optimalt vid trebackslinje.

Optimal mängd men inte sammansättning då alla fem är startelvaspelare, det kommer knorras och lämnas. 4 startelvaredo och en på tillväxt mer rimligt.
2016-09-14, 09:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du är ju också helt sjukt hemmablind. Ett fullständigt blindstyre.

Han var mycket bättre innan skadorna. Cagliari tog in honom trots att han då hade en korsbandsskada, han hade potential, men det känns som att rätt mycket av den dog ut pga att han varit ganska skadeförföljd.

Precis, jag förbannar fortfarande den kvällen i Borås.
Innan den var han mycket bra och landslagsmässig (Vad det nu säger...) tyvärr kom sedan skadorna och slog undan benen på honom rejält.
Det känns helt klart som en spelare som fått sin potential sönderslagen av skador.

Förövrigt var ju idén/förslaget om transferstopp på sommaren från Stefan Lundin i dagarna oerhört korkat. Det är omöjligt att genomföra.
2016-09-14, 10:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Optimal mängd men inte sammansättning då alla fem är startelvaspelare, det kommer knorras och lämnas. 4 startelvaredo och en på tillväxt mer rimligt.

Nyholm är han så bra att han är startspelare i AIK? Sonko och Sauli har i de matcher jag sett varit lite upp och ner. Hur pass bra är de? Nisse och Pertan har ju några år på nacken.
2016-09-14, 10:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nyholm är han så bra att han är startspelare i AIK? Sonko och Sauli har i de matcher jag sett varit lite upp och ner. Hur pass bra är de? Nisse och Pertan har ju några år på nacken.
Svårt å svara på hur bra Sonko är när han för tillfället huserar i Sundsvall och lär göra det till kommande sommar, Sauli blandar och ger men är väl en habil allsvensk mittback alltsomoftast. Nisse är Nisse och gör ytterst sällan en dålig match (tror personligen att han har ett par år kvar så ingen omöjlighet att han får förlängt efter nästa säsong) och Pertan är en 3/5.

Som sagt är man relativt övertygad om att Jos lämnar efter säsongen och att Nyholm är tänkt som hans ersättare, hur pass bra Nyholm är är en fråga jag själv ställer mig men intresset från andra allsvenska klubbar var knappast lågt så det skickar sina signaler.
2016-09-14, 10:47
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Sonko och Sauli, Sonko bedömd från tiden innan utlåningen, är absolut inga backar i Allsvensk toppklass. Men tillräckligt bra för att man inte ska få ångest när man ser namnet i ett matchprogram i en guldstrid.
2016-09-14, 11:45
Medlem
Östersunds mittback Sotirios Papagiannopoulos är iväg och provtränar med Swansea under denna vecka. Han är avstängd i mötet mot Kalmar så han var inte aktuell för spel då.

Men kul för Sotte och ÖFK. Kanske en ny barrow-försäljning på gång?

http://www.op.se/fotboll/allsvenskan/ofk-ny-ofk-stjarna-kan-bli-proffs-i-premier-league-provspelar-redan-i-eftermiddag
2016-09-14, 13:45
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
Östersunds mittback Sotirios Papagiannopoulos är iväg och provtränar med Swansea under denna vecka. Han är avstängd i mötet mot Kalmar så han var inte aktuell för spel då.

Men kul för Sotte och ÖFK. Kanske en ny barrow-försäljning på gång?

http://www.op.se/fotboll/allsvenskan/ofk-ny-ofk-stjarna-kan-bli-proffs-i-premier-league-provspelar-redan-i-eftermiddag

Inte ett dugg förvånad över att utländska klubbar är intresserade där. Jag har visserligen bara sett honom i 6-7 matcher men då har han oftast imponerat stort på mig. Han passar väldigt väl in på klyschan "en modern mittback".
2016-09-16, 12:39
Medlem
Nu är det slutligen klart att Johan Elmander spelar med Öis nästa säsong: http://fotboll.ois.se/johan-elmander-klar-ois/
2016-09-16, 13:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Nu är det slutligen klart att Johan Elmander spelar med Öis nästa säsong: http://fotboll.ois.se/johan-elmander-klar-ois/

Vad kommer det sig att han inte skriver på för säsongen ut?
2016-09-16, 15:15
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad kommer det sig att han inte skriver på för säsongen ut?
Hoppas på ett bra erbjudande från Kina

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in