2016-09-12, 17:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Verkar som att vi vunnit dragkampen om Dalkurds Jesper Nyholm. Trodde han var Batan-klar för Blåvitt så där ser man.

Tycker inte det behövs nån förstärkning på mittbacksplatserna men iofs lär ledningen göra mycket för att bli av med Hooiveld.

Om jag förstår det rätt så kommer han som Bosman vid årsskiftet.
2016-09-12, 18:36
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Vi har ändå en ganska bra uppsättning mittbackar utan hooiveld, givet att vi inte spelar tre mittbackar som efter norling kom, då blir det svårare. Sonko, karlsson, sauli, nej. Nyholm på detta och det kommer ständigt vara två mittbackar varav ingen är julle som bänkas. Fyra+en julle känns mer optimalt. Kommer sonko lämna måntro? Hade varit tråkigt tycker jag. Möjligtvis att någon annan börjar spela mer på kanterna.
2016-09-12, 18:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Verkar som att vi vunnit dragkampen om Dalkurds Jesper Nyholm. Trodde han var Batan-klar för Blåvitt så där ser man.

Tycker inte det behövs nån förstärkning på mittbacksplatserna men iofs lär ledningen göra mycket för att bli av med Hooiveld.

Ja, då var det bekräftat.
"AIK Fotboll är överens med Jesper Nyholm om en övergång inför 2017. Avtalet mellan parterna är skrivet över tre år och gäller därmed över säsongen 2019."
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10251
2016-09-12, 18:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Stämmer bra det, treårskontrakt påskrivet.

Bara läst positiva omdömen och vet ingenting mer än så, truppen är också fylld av mittbackar så man undrar lite hur tanken är bakom detta? Aja förhoppningsvis blir det bra.
2016-09-12, 19:48
Medlem
M-9s avatar
Tror Jos lämnar efter säsongen och att det kanske kan finnas bud på t.ex Sauli eller Sonko men ser helst att båda är kvar. Nisse börjar gå mot slutet av karriären och kanske bara spelar nästa säsong innan han lägger av, vem vet.

Sauli, Pertan, Nisse, Sonko, Nyholm är en bra uppsättning för 3 backslinje.
2016-09-12, 20:56
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Tror Jos lämnar efter säsongen och att det kanske kan finnas bud på t.ex Sauli eller Sonko men ser helst att båda är kvar. Nisse börjar gå mot slutet av karriären och kanske bara spelar nästa säsong innan han lägger av, vem vet.

Sauli, Pertan, Nisse, Sonko, Nyholm är en bra uppsättning för 3 backslinje.

Allsvenskans bästa mittbacksuppsättning inget snack om saken, Nyholm oprövad såklart.
2016-09-13, 10:35
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande NYholm blir det nästan komiskt när Gren hävdar att det inte beror på ekonomin. Givetvis vägs annat in med, men att ekonomin var viktig/avgörande blir bara löjligt.
Nu har jag dålig koll på Nyholm som spelare då jag aldrig sett Dalkurd men ändå.

Vem vill ha Seb förresten? Finns det någon här som spelar i korpen som vill ha "förstärkning"?
2016-09-13, 11:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vem vill ha Seb förresten? Finns det någon här som spelar i korpen som vill ha "förstärkning"?
Tydligt att han gått ned sig rejält (nosa ju på spel i landslaget ett tag för en tid sen) men är det ö.h.t realistiskt att han själv skulle vilja dra till en annan klubb i Sverige? Från hans perspektiv har han det säkert kanon. Ordinarie i startelvan, säkert högre lön än vad han förtjänar, spelar för klubben han sympatiserar för etc.. Så att nån klubb här eller utomlands skulle köpa loss honom och ta över löneposten känns bara overkligt.

Förövrigt får nån mer insatt i Superettanfotboll upplysa en om vad för slags spelare Nyholm är.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-09-13 kl. 11:04.
2016-09-13, 11:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Tydligt att han gått ned sig rejält (nosa ju på spel i landslaget ett tag för en tid sen) men är det ö.h.t realistiskt att han själv skulle vilja dra till en annan klubb i Sverige? Från hans perspektiv har han det säkert kanon. Ordinarie i startelvan, säkert högre lön än vad han förtjänar, spelar för klubben han sympatiserar för etc.. Så att nån klubb här eller utomlands skulle köpa loss honom och ta över löneposten känns bara overkligt.

Förövrigt får nån mer insatt i Superettanfotboll upplysa en om vad för slags spelare Nyholm är.

Precis han är, obegripligt nog, ordinarie.
Seb är verkligen stenhårt blåvitt men hur tungt det än må vara att säga till sådana spelare att de inte hör hemma längre är det dags efter säsongen.
Jag ser gärna att vi släpper honom billigt bara för att få in Tom/Lawson där.
2016-09-13, 11:52
Avslutad
Citat:

Måste helt ärligt säga att jag aldrig sett kvalité av Seb Eriksson.. Ända han kan göra är väl att skrika?
2016-09-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Måste helt ärligt säga att jag aldrig sett kvalité av Seb Eriksson.. Ända han kan göra är väl att skrika?

Du är ju också helt sjukt hemmablind. Ett fullständigt blindstyre.

Han var mycket bättre innan skadorna. Cagliari tog in honom trots att han då hade en korsbandsskada, han hade potential, men det känns som att rätt mycket av den dog ut pga att han varit ganska skadeförföljd.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-13 kl. 12:59.
2016-09-13, 18:42
Medlem
fjiskens avatar
Någon som har koll på hurdan Nyholm är? Måste setts någon potential hos honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in