Hinner inte läsa tillbaka allt ni skrivit idag, så jag vet inte om någon redan har lagt in det här:
http://www.friatider.se/ungt-par-haktades-for-mord-pa-sitt-spadbarn
"Kvinnan är dömd för misshandel, stöld och snatteri."
Fortfarande någon som hävdar att hon inte är WT..? Fria Tider brukar ha koll på vad dom skriver, så jag tror på uppgifterna. Men annars är det ju offentliga handlingar, så någon som är haj på sådant skulle ju kunna kolla upp om det stämmer?
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag vill fortfarande inte tro att det är mord. Det intryck man får från alla foton på moderns FB-sida är att barnet varit mycket älskat. Däremot kan barnet skadats av en olycka på grund av försummelse eller möjligtvis misshandel i hastigt mod. Att åtalspunkten blivit mord kan bero på att föräldrarna inte åkt in till sjukhus akut, vilket måste anses som överlagt. Kanske ville föräldern som kände sig skyldig till skadorna inte erkänna vad som hänt, vare sig för sig själv eller andra föräldern, och hoppades i det längsta att barnet skulle återhämta sig utan sjukhusvård.
Det kan alltså fortfarande vara en olycka. Ett ögonblicks ouppmärksamhet när man sträcker sig efter blöjan kan göra att ett barn ramlar ner från ett skötbord. Om det faller olyckligt kan det bli en hjärnblödning som gör att barnet dör efter ett tag då trycket på hjärnan blir för stort.
Du förstår inte. Det där sättet att lägga ut förskönade bilder med gulliga texter på nätet är TYPISKT unga WT-mammor. Det säger INGET om hur mamman tar hand om sitt barn i verkligheten. Det du får se är en fasad. Dessutom, som många här har konstaterat och som jag också håller med om, så ser det barnet inte friskt ut på bilderna. Det där ÄR inte ett friskt, älskat, harmoniskt och lyckligt spädbarn. Det där är ett barn som redan håller på att ge upp hoppet om världen och livet. Och då har jag träffat MÅNGA spädbarn i mina dagar, ska jag kanske säga.