Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Det är inte jag utan Lisbet Palme som är säker på att det var Christer Pettersson som hon såg och som hon uppfattade som gm dock utan att se något vapen. Och så är det du och några andra som är säkra på att det INTE var Christer Pettersson som hon såg.
Sätt igång och beskriv Stefan Löfven med ord och bevisa för alla hur lätt denna uppgift är!
Det är uppenbart att jag och du diskuterar olika saker. Men ok. Jag ska bifalla din önskan.
Stefan Lövfen Anno 1986. En kväll på Sveavägen.
Iklädd lätt bullig täckjacka. Med kompakt hals som attribut. Efter att han haft firmafest i LO-borgen. Men där hans potatisnäsa och poriga ansikte aldrig kunde ses eftersom det var för mörkt.
Däremot kunde alla iaktta att han smet in i en port när det hettade till. Eftersom han på den tiden inte hade livvakter. Och inte kunde styra Säpo som idag.
Alla andra som har en annan uppfattning är enbart käbbel, privatspanare eller tillhör SD. Trots att rasisten Holmer försökte sätta dit PKK utan protester.
We are not drunk yet!, sade han senare. Därför försökte många döda fly in på Tunnelgatan.
Där jag tyvärr måste påpeka att ovanstående rader är ironi. Något som du aldrig förstått dig på eftersom ditt allvar är ett skämt.
Idag är det mycket enkelt att beskriva Löfven. Han upprepar samma floskler som hans företrädare angående MOP. Lisbet har/hade fotografiskt minne. Där han läser dessa rader innantill från ett manus. Ett manus som gjort att mordet idag inte är löst.
Slutsats.
SL är ingen person man vill möta en mörk kväll i en gränd om man vill lösa mordet. I synnerhet inte om man har något att avslöja. Eller vill försvara demokrati och ett rättssäkert samhälle. Eftersom han har mäktiga beskyddare i hasorna. Som livvakter, media och 7K. För att inte tala om alla de hemliga tjänster, eller dess bakgårdar, som aldrig erkänts eller utretts.
Under många år har den svenska modellen bestått av att dölja sanningen. Något som Löfven idag hyllar mellan sina upplästa rader.