2016-09-15, 11:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Det är bara att lägga till alla krig hon varit delaktig i. Och de miljoners miljoner dollar hon fått i bidrag från saudiarabien för att inse att hon är krokig. Och då lämnar vi ute alla mord knutna till hen och hennes manke som också är en våldtäktsman. Hon är krokig som Mona Sahlin gånger tusen.
Inte direkt förvånande att en svensk försvarar flippfloppande och rena lögner. Han tar emot dem i röven och accepterar det som norm att politiker ska vara ljugande svin för all framtid.
Krig inget unik heller, det är bara en president som inte krigat i mordern tid väl.
Och det är Jimmy Carter.
Att ens diskutera denna och peka på D, blir väldigt konstigt.
Inget du tar upp här är unik för D.
Fråga bara R om deras blanka check de fick vid första Irakkriget.
^Är ditt minne så kort, eller tror du på vad du säger?

Aldrig försvarat nått flippfloppande, det jag sagt är att det är nått som man får räkna med politiker, och sällan man sett så mycket ifrån Trump innan.
Och Hillary är duktig med.

Inser att de flesta i tråden är inte här för de är direkt intresserade av politiken i USA, utan för de hatar Hillary.
Väldigt ädelt syfte
2016-09-15, 11:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Något sådant är nog bara möjligt i Sverige, Godhetsnarkomanernas och den Humanitära Stormaktens land.

Kan hon inte leverera lär hon vara körd.
Ingen aning, jag bara tog upp det som ett scenario.
Men visst kan du ha rätt och att detta inte sker i USA.
Dick så har ju denna presidentval visat rätt tydligt att vi inte åker i några gamla invanda hjulspår.
På gott och ont.
2016-09-15, 11:58
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, enda det visar att dom utvecklat sig med tiden och altl eftersom världen kring dom ändras.
På den tiden var invandringen ifrån Söder betydligt större, idag är det minus invandring på den leden.

Är det inte bättre att du anger någon form av källa som visar att de är mindre invandring nu. Ingen vet hur många sydamerikaner som tagit sig in i usa och hur många som är på väg.
Sen varför byggde dem inte klart stängslet? Inte för att ett färdigbyggs stängsel hade gjort någon skillnad. Men någon fick uppdraget att bygga det och en massa pengar i betalning. Hillary med flera hade en skuld åt ett företag som fick betalt för att bygga staketet med
2016-09-15, 11:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Så en mur är bra när invandringen går in men inte ut?

Så invandringen till Mexiko från USA är större än från Mexiko till USA? Det kan du väl inte själv tro på.
Vad menar du?
Att muren ska byggas för hålla de som finns i USA ifrån att lämna landet?
Jo, siffrorna har börjat gå på minus.
2016-09-15, 12:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Nja, att rösta på en presidentkandidat av empati känns ju inte helt rimligt. Det är ju inte riktigt en skönhetstävling.

Däremot finns ju möjligheten att spinna sjukdomen till någon positivt - "Hon är sjuk men kämpar ändå".

Problemet är bara att då bör man tidigt köra med öppna kort och dessutom se till att lyfta fram Tim Kaine ordentligt - se till att det är en "backup" som folk känner sig trygga med.

Nu har man tvärtom tystat ner/ljugit om hennes hälsotillstånd och enbart avslöjat det när man varit absolut tvungna. Dels ger det ett intryck av oärlighet, och dels leder detta till att folk inte litar på att "lunginflammation" är sant/hela sanningen. Och Tim Kaine har inte lyfts fram ens en bråkdel så mycket som Clinton.

För "Hardcore-demokrater" spelar det såklart ingen roll, för resten kan det bli avgörande.
Detta är är ett nytt område, så du vet itne vad som kommer hända.
Enda jag la upp scenarion, sen vad empati ska ha med skönhetstävlingar kan man undra.

Jag förstår att de valde att ligga lågt med hennes lunginflammation.
Men visade sig bli fel, bara gå vidare nu.
2016-09-15, 12:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Är det inte bättre att du anger någon form av källa som visar att de är mindre invandring nu. Ingen vet hur många sydamerikaner som tagit sig in i usa och hur många som är på väg.
Sen varför byggde dem inte klart stängslet? Inte för att ett färdigbyggs stängsel hade gjort någon skillnad. Men någon fick uppdraget att bygga det och en massa pengar i betalning. Hillary med flera hade en skuld åt ett företag som fick betalt för att bygga staketet med
Orkar itne leta, leta själv.
Här är dock en som visar på en minskad population.
Den troliga orsaken är antingen att de inte kommer någon alls och att de dör oftare, eller så reser de tillbaka.
http://www.migrationpolicy.org/programs/data-hub/charts/mexican-born-population-over-time?width=1000&height=850&iframe=true

Hjälper inte att bygga stängsel om ingen vaktar varje meter.
Fattar väl även du?
2016-09-15, 12:36
Medlem
Alla lögner, skandaler och korruption i all ära men jag skulle säga att Hillarys största problem är bristen på lyskraft. Hon har samma obefintliga utstrålning som exempelvis McCain och Dukakis. Där hennes horbock till karl kunde klara ur sig de flesta knipor med ett snett leende och i värsta fall plocka upp saxofonen så gräver sig Hillary bara djupare ner i skiten..

Jag följer dagligen amerikanska medier och det är ovanligt att se någon som inte har betalt för det uttrycka någon riktig entusiasm över Hillary oavsett om det är intervjuer med folk på gatan eller kommentatorsfält på Youtube. Kandidater som Trump, Sanders och när det begav sig Obama skapade enorma folkrörelser som engagerade miljoner amerikaner och fyllde stora arenor vecka efter vecka. Hillary däremot håller sina få möten inför några hundra åhörare..

Två stora väljargrupper som trots allt på det stora hela stöttar henne gör det i brist på bättre och helt utan entusiasm. Besvikna Bernie Bros som tycker ännu sämre om Trump. Svarta som från modersmjölken instinktivt misstror allt som har med Republikanerna att göra och helst skulle vilja se Obama fyra år till. Återstår att se hur många ur dessa grupper som faktiskt kommer till skott men att hon skulle få ens i närheten samma uppslutning som Obama fick kan hon bara fantisera om..

Fan, trots Trumps hårda ton mot Mexiko och illegal invandring så lyckas hon inte ens få Hispanics att sluta upp kring henne. Tvärtom så har Trump enligt de senaste pollarna aningen högre stöd hos Hispanics än vad både McCain och Romney lyckades uppbåda..
2016-09-15, 12:38
Medlem
heiss avatar
http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/14/colin-powell-unleashed-hillary-greedy-bill-home-bimbos/?utm_source=facebook&utm_medium=social
Citat:
Powell described Hillary Clinton as having “a long track record, unbridled ambition, greedy, and not transformational.”

He also described Bill Clinton as “still dicking bimbos at home,” apparently citing reports from the New York Post.
"STILL DICKING BIMBOS"! HAH Bill fyfan vilken lirare
2016-09-15, 12:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Alla lögner, skandaler och korruption i all ära men jag skulle säga att Hillarys största problem är bristen på lyskraft. Hon har samma obefintliga utstrålning som exempelvis McCain och Dukakis. Där hennes horbock till karl kunde klara ur sig de flesta knipor med ett snett leende och i värsta fall plocka upp saxofonen så gräver sig Hillary bara djupare ner i skiten..
Det är skillnaden på Clinton och Trump, där ingenting fastnar på den senare så verkar all skit fastna på Hillary...hon har det där dryga, etablissemangs uppträdandet. Och ibland råkar hon yppa det offentligt som när hon kallade Trumps väljare för hopplösa i princip (deplorables).
Senast redigerad av gato12 2016-09-15 kl. 12:41.
2016-09-15, 12:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Krig inget unik heller, det är bara en president som inte krigat i mordern tid väl.
Och det är Jimmy Carter.
Att ens diskutera denna och peka på D, blir väldigt konstigt.
Inget du tar upp här är unik för D.
Fråga bara R om deras blanka check de fick vid första Irakkriget.
^Är ditt minne så kort, eller tror du på vad du säger?

Aldrig försvarat nått flippfloppande, det jag sagt är att det är nått som man får räkna med politiker, och sällan man sett så mycket ifrån Trump innan.
Och Hillary är duktig med.

Inser att de flesta i tråden är inte här för de är direkt intresserade av politiken i USA, utan för de hatar Hillary.
Väldigt ädelt syfte

Hillary är en mögglig frukt i korgen. Hur mögglig är det som diskuteras.
Donald har inte lagts ner i korgen än. Man spekulerar bara i om han är mogen eller smakar gott.

Själv saknar jag Sanders.
2016-09-15, 12:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag med. Även om jag inte tror så mycket på hans chanser att verkligen bli vald till president, karln var ju nästan kommunist, åtminstone på amerikanska mått.

Men Sanders vs Trump hade varit nåt.
2016-09-15, 12:56
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag också. Det är en hederlig man som jag gärna hade sett som president. Hillary är genomkorrumperad, girig, mytoman och sjuklig även rent fysiskt.

Bernie hade varit bäst. Men nu ska det amerikanska folket välja mellan två idioter (Trump är skruvad han med).

Skall det vara så svårt att hitta en vettig presidentkandidat i ett land med 320 miljoner invånare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in