2016-09-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är rätt allvarliga saker hon har ställt upp i, kan vara därför hon skiter i läkarena.
För svårt att se en läkare skulle utan kraftiga invändningar låter henne fortsätta.
Men jag bara antar att även i USA så får patienten bestämma vad den ska göra(normalt).

Men att hon förringar det hela, kan faktiskt riskera hennes hälsa på riktigt.
För Trump älskarna, så tycker jag man ska hoppas på just lunginflammation, då det kommer hålla henne i schack i ett bra tag, om nu inte den är mildare än vad som det verkar som.
Då Parkinson är såpass långdraget att hon kanske tom hinner med 2 perioder.
Det har ni inte tänkt på va

Fast om Clinton inte orkar med att kampanja så tar ju någon annan över och då vet man inte vad som händer.

För min personliga del så observerar jag och funderar och ibland så tycker jag mig veta både det ena och det andra. Men jag har svårt att se att någon av kandidaterna är lämpliga på alla sätt och vis. Det finns frågetecken kring båda. Och jag har inte någon egentlig överblick över USA så att jag kan tycka särskilt mycket. Det går som det går.

Clintons hälsa nu avgör nu men hur får man se.
2016-09-14, 23:50
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Aha. Så Wallström är Margot Wallström.

In an interview Wednesday with CNN's Christiane Amanpour, Swedish foreign minister Margot Wallström said she has a favorite in the race and it's not Sanders. She's rooting for Hillary Clinton to win the White House.
Asked if she hoped that Clinton would prevail, Wallström responded: "Yeah, I have to admit I do."
But Wallström's push for what she calls a "feminist foreign policy" has won her acclaim with some American moderates.

Källa: http://edition.cnn.com/2016/02/03/politics/hillary-clinton-bernie-sanders-sweden/

Margot har varit EU-kommissionär och FN:s generalsekreterares särskilda representant i frågor om sexuellt våld i konflikt mellan 2010-2012. Så Clintons känner hon nog i person.

– Jag utförde ett års konsultuppdrag. Det var en jättebra kampanj om mångfald och tolerans, det var på ungefär 25 procent. Det är jag stolt över vad vi faktiskt gjorde där: bidrog till opinionsbildning om mångfald. Men hon har det inte med i sitt CV. Och tycks inte vilja prata närmare om vad hon gjort.

Hur stor är risken att Clinton har samlat in pengar till sin kampanj och en "feminist foreign policy" med hjälp av Margot Wallström och Postkod lotteriet?

Vilka tjänster och fördelar Postkodlotteriet fått ut är dock ett mysterium.
Kanske Margot och andra "feministiska" politiker hjälpt lotteriet att etablera sig på andra marknader?

Tack för att denna korruptionsskandal belyses!

Norska regeringen har sedan 2012 överfört enorma summor til Clınton Foundatıon!!!

Det framgår av en serıe artıkler ı Norske Dagbladet att det er samme typıske 'PayforPlay' taktık att få ın pengar for tvätt som avses!

http://www.dagbladet.no/nyheter/ber-regjeringen-avvikle-clinton-stotte/60266218

http://www.dagbladet.no/2015/05/06/nyheter/hegnarno/okonomi/clinton/39039704/

http://www.dagbladet.no/nyheter/regningene-som-viser-norsk-clinton-stotte/62312635

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2015/09/04/194870672/hillary-clinton-fikk-norske-ud-millioner-etter-store-samtale

"Norge, Saudi-Arabia og Australia er de nasjonene som bidrar med mest penger. Siden 2007 har Norge gitt 584 millioner kroner til stiftelsen."

Den inte så högt begåvade utrikesminister Børge Brende fick efter några extra millioner överfört av skattebetalares egen Riksfond till "Money laundering Clinton Foundation", han blev invitert till Clinton Foundations kontor i NewYork och blev imponert av Bill Clinton!

Det var dumt att dessa artiklar blev publicert i början av Juli, under semestertider glöms viktiga saker!!!

Hur som helst artiklarna har en kvalitet som MSM i Sverige ALDRIG kommer upp till!
2016-09-14, 23:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Nä, det är en klassiker på den offentliga nivån, det ska sägas det inte är så farligt.
"Stackaren, det var inte lång tid", det var för han som endast hade en 30 dagars president period och sen dog, och då var inte behandlad med antibiotika såklart.
Idag för de som dör, så kan jag mycket väl tänka mig är en längre period innan man dör(om man dör).
Hon är i en ålder där hon både kan bli av med den lätt och vara envis som attan.
Det som ligger henne i fatet här, är att hon tvingar sig till jobb, det i sig kan vara droppen till det går åt skogen.

Ja, hon kan ha annat, dock inget som skett som vi sett, som stärker att det inte är lunginflammation.
Allt som skett är saker som mycket väl kan ske med lunginflammation.
Det är därför opponerar mig, skulle jag vilja belysa att det kan vara mer.
Så skulle jag inte säga att det absolut inte kan vara lunginflammation, och sen räkna upp symtomer som man mycket väl kan få på lunginflammation.
Som detta skakande som nämnts och stelhet, som kan fås av feber men även i kombination med feber och överansträngning.
Och överansträngning med lunginflammation det är inte svårt att uppnå.

Utan någon säger detta rätt ut, så verkar det som man hoppas på att det är nått betydligt värre än en behandlingsbar lunginflammation.
Kan vara helt fel, men den känslan in finner sig ändå.

Enligt läkaruttalandet har hon behandlats med Levacuin. Det ordineras även mot finnar och om man blivit exponerad av anthrax så nu har vi nåt nytt att spekulera i.
2016-09-14, 23:57
Medlem
KlausSteins avatar
En person har analyserat telefonintervjuer med Clinton och upptäckt att det troligtvis inte är Hillary som har intervjuats på CNN av Cooper. Lyssna och bedöm själva: https://www.youtube.com/watch?v=VUS5tc1r768
2016-09-15, 00:19
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Gjorde hon något kampanjande efter fredag? Var det inte bara närvaron vid minnesdagen?

Så vitt jag kan se så hade hon inget inplanerat lördag. Hon hade ju däremot en fundraiser med Barbra Streisand på fredag, dagen då hon blev diagnostiserad. Man undrar om det bara var en tillfällighet att det var då hon kläckte ur "basket of deplorables".
2016-09-15, 00:31
Medlem
Det kan inte vare så att Clinton helt enkelt lurat alla, hon säger hon mår bra och är redo.
Så pang från öppen himmel, kommer åldern ikapp och det blir kaos ?
Hon kanske helt enkelt är sjuk men har ljugit om allt för alla?

Såklart en sjukt spännande valrörelse, är nästan som en film eller symfoni.
2016-09-15, 01:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Så långt hade inte jag tänkt. Vi går en spännande tid till mötes.
Det finns lite som talar för var och en av dom ska vinna, och massor som talar ingen av dom ska vinna
Så sjukt är detta valet.

Men visst är det så, fast än parkinson är en allvarligare sjukdom i längden, så är lunginflammation mer paralyserande i det korta loppet.
Det finns risk att hon pressar sig i den grad, att detta i sig förvärrar hennes tillstånd i det korta tidsperspektivet.
Och att hon inte kan fullfölja hennes kampanj som planerat.

Och det är väl i denna iver som vissa som älskar Trump över allt annat, att de hoppas på en allvarligare sjukdom.
I tron detta skulle bli en fördel för Trump, vilket kanske det blir ändå.
Men inte så mycket som om hon får dra ned på allt de närmaste veckorna.
2016-09-15, 01:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Fast om Clinton inte orkar med att kampanja så tar ju någon annan över och då vet man inte vad som händer.

För min personliga del så observerar jag och funderar och ibland så tycker jag mig veta både det ena och det andra. Men jag har svårt att se att någon av kandidaterna är lämpliga på alla sätt och vis. Det finns frågetecken kring båda. Och jag har inte någon egentlig överblick över USA så att jag kan tycka särskilt mycket. Det går som det går.

Clintons hälsa nu avgör nu men hur får man se.
Kampanjen kommer ju fortsätta oavsett om Hillary är frisk nog att göra sina framträdanden, den saken kan vi vara helt säkra på.
Men frågan är vad som händer om hon har pressat sig till den grad att hon blir borta i många veckor.
Det kan bli väldigt positivt för Trump, men även kan det bli tvärtom att folk finner empati för henne och D kommer ut och röstar i större antal än vanligt.

Om vi leker med tanken att hennes lunginflammation är seg att ge sig.
Så kan det bli intressant på många sätt, men bara frågan för vem det blir mest intressant för.
2016-09-15, 01:50
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Det kan inte vare så att Clinton helt enkelt lurat alla, hon säger hon mår bra och är redo.
Så pang från öppen himmel, kommer åldern ikapp och det blir kaos ?
Hon kanske helt enkelt är sjuk men har ljugit om allt för alla?

Såklart en sjukt spännande valrörelse, är nästan som en film eller symfoni.

Clintons hälsa har ju diskuterats hela sommaren utanför MSM. Hon har tidigare haft en hjärnskakning blodpropp 2012 och blev i princip sängliggande i 6 månader. Så hon har inte varit i tip top skick senaste åren. Efter 70 kan det gå riktigt fort och hon hade varit död utan medicinering.

Från Expressen
Clinton vårdas på sjukhus för blodpropp
Publicerad 31 dec 2012 kl 07.02

Först hjärnskakning, sedan blodpropp till följd av den.
USA:s utrikesminister Hillary Clinton, 65, vårdas just nu på sjukhus i New York.
Hon kommer att stanna för observation i minst 48 timmar, rapporterar nyhetsbyrån AP.
– Läkarna ska fortsätta undersöka hennes tillstånd, sa hennes talesman Philippe Reines sent i natt.
2016-09-15, 01:57
Medlem
Citat:
Det finns lite som talar för var och en av dom ska vinna, och massor som talar ingen av dom ska vinna
Så sjukt är detta valet.

Snackar man med folk i USA, vilket jag gör regelbundet, så märker man att de egentligen inte är så förtjusta i någon av kandidaterna. Det är skumt hur det blivit så att de bara kan rösta mellan pest och kolera. Det finns hos många en stark förbittring över det hela.
2016-09-15, 02:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Enligt läkaruttalandet har hon behandlats med Levacuin. Det ordineras även mot finnar och om man blivit exponerad av anthrax så nu har vi nåt nytt att spekulera i.
En felstavad medicin, stavas med Q istället för C.
Är en medicin som man använder vid bakteriella infektioner, även mjältbrand är en bakteriell infektion.
Men även lunginflammation, och Levaquin(annat namn i fass) är en antibiotika som man använder vid lunginflammation.
Så får nog sorteras under vilda konspirationsteorier
2016-09-15, 02:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Snackar man med folk i USA, vilket jag gör regelbundet, så märker man att de egentligen inte är så förtjusta i någon av kandidaterna. Det är skumt hur det blivit så att de bara kan rösta mellan pest och kolera. Det finns hos många en stark förbittring över det hela.
Exakt den uppfattningen jag också fått, bägge är hatade av ovanligt många.
Och även hatad i de egna leden på ett sätt jag aldrig sett innan.

Vad detta innebär i slutet, ja det tänker jag inte sia om.
En del sajgt Hillary kommer vinna lätt, men det har jag aldrig trott.
Trump är duktig på att skapa PR, även om han ett tag där sköt sig i foten ett flertal ggr.
Insåg han nog det var dax att ändra en del, och det bar frukt, och nu Hillarys tillfälliga frånfälle hjälper även detta just nu i alla fall(det är ju bara tillfälligt än så länge, senare ser man om det var mer än tillfälligt).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in