2016-09-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det här har vi redan harvat. Vilka "nära och kära" förutom mamsingen kan vara aktuellt?
Fru, dotter, mamma, pappa, mormor.
2016-09-14, 23:18
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Fru, dotter, mamma, pappa, mormor.

Nej, knappast, ja, dödssjuk, är hon ens i livet?
2016-09-14, 23:22
Medlem
Citat:
Saken är avgjord i svensk domstol då brottet är begått i Sverige. Men dröm vidare du.
Han slipper ju duscha lika ofta nu när han kommer till sitt kära Litauen.
Vet du var psoriasis betyder?
Vet du att det svider och gör ont när man tvättar sig?
2016-09-14, 23:23
Medlem
katws avatar
Citat:

Det finns grader i helvetet också. Har han psoriasis över hela kroppen? Ditt försvar för NB börjar bli väl patetiskt nu.
2016-09-15, 00:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Skärp dig.
Han har lindrig psoriasis, inte fan svider det och gör ont när man tvättar sig.
Dina försök till skönmålningar av Nerijus karaktär och leverne är lite väl patetiska nu.
Som vanligt.
2016-09-15, 00:16
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är väl värre att ha bilder på unga avklädda blondiner som liknar Lisa i tråden? Det om något är väl att kränka en mördad 17-årig (blond) tjej?
I vilka inlägg skulle det finnas bilder på avklädda blondiner? Är de tejpade med neddragna jeans också?
För du menar väl inte vissa avatarer med vackra, kloka och självständiga kvinnor på bilden?
I så fall borde du ogilla min avatar också, som skulle kunna påminna om din vän predatorn Nerijus.

Oerhört glädjande att det sannolikt snart börjar röra på sig med transfereringen av sexualsadisten till hans eget hemland.

Intressant att han tagit egna initiativ till överföringen, och extremt korkade värden som jag kan tänka mig att han kan ha lagt i vågskålen för att själv ta det beslutet.
- Att slippa språkproblem med sina vårdare.
- Att få besök var tredje månad av sin hunsade fru (om hon överhuvudtaget dyker upp, och i så fall utan vare sig silvertejp, snören eller andra tillbehör)
- Att slippa duscha och tänka på hygienfrågor.
- Att få dela en sunkig cell med c:a 7 problemfyllda medfångar istället för att själv få disponera samma yta i en modern och fräsch cell.

Listan kan göras hur lång som helst, men släpper där med en föraning till mitt framtida firande med ett hipp-hipp hurra!
2016-09-15, 00:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag har läst.
Det står ingenting om hans fru IB.
Citat:
Vi har olika åsikter.
Jag respekterar ditt.
Det handlar alltså om att NB via advokat Hurtig vid ansökan om prövningstillstånd
ska ha försökt skjuta över skulden för mordet på sin bror och fru och hans egen medverkan
begränsat sig till "uppstädarens", vilket du och några andra tycks vägra att ta till er.

Jag lägger in det stycket om saken som Magiciadehex tidigare i kväll postade:
Citat:
Att Nerijus DNA säkrats på Lisa Holms kläder kan enligt ansökan om PT ha sin förklaring i att han "hjälpt någon att forsla undan den döda Lisa Holm" .

Att DNA från Nerijus hustru Irina hittats på Lisa Holms trosor kan enligt överklagan också indikera att även hon hjälpt till att flytta kroppen.

"Med tanke på den personkrets som borde utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga och han menar att tystnaden under dessa omständigheter inte får tolkas till hans nackdel", menade Nerijus via sin advokat Björn Hurtig.
"Med tanke på den personkrets som borde utretts mer ingående"...

Vilka är det tror du som Hurtig och Nerijus tycker borde utredas lite mera?
Det kan väl aldrig vara Irina och Aiviras som åsyftas?

Uppfattar man inte detta har man helt blockerat sig och det tror jag faktiskt du har gjort.

Nu är inte detta som antyds av Hurtig något som han själv hittar på utan har givetvis klientens
godkännande innan det sätts på pränt. Han för Nerijus talan helt enkelt.
Och det är inte bättre alltså än att Nerijus här skamlöst försöker lägga över skulden
på en broder och en hustru.
Det går inte att mista sig på.
Jo, för dig kanske och några av de andra obotliga NB-kramarna, men knappast för några
andra.
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-15 kl. 01:12.
2016-09-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nä, jag tror inte på rymningsteorin, att NB skulle ansöka om överföring till Litauen för att lättare kunna rymma. Dina hundar talar också sitt tydliga språk.
Jag tror snarare att han kan ha ett ess i rockärmen av något slag. Han hintade ju i PT-ansökan att han hade något att berätta, utifall att målet togs upp till prövning.
Om det nu är så, att domen prövas på något sätt i Litauen, kanske han hoppas på bättre gehör där.

Domen prövas. Vad är detta för tosserier? Den juridiska processen är avklarad. Rättsapparaten är inte inkopplad längre.

NB är numera i kriminalvårdens omsorg. Detta är en överföring av en fånge till annat land, vilket inte är unikt.
Det kanske till och med kan samordnas med en förflyttning av en Svensk åt andra hållet.

Blir det någon rättegång i Litauen är det i så fall något NB gjort sig skyldig till där.
2016-09-15, 01:07
Medlem
develis avatar
Med tanke på allt dravel om att DNA minsann inte bevisar nåt annat än att personen avsatt detta - så är parallella rättsfallet med den andra litauern rätt intressant. Det har hamnat i skymundan.
Han ska utvisas så de kanske blir BFF i Vilnius? De verkar ha gemensamma intressen. För övrigt har de nästintill samma beteende under rättegången och sen kommer det karaktärsvittnen som inte känner honom med berättar hur duktig hantverkare han är.

Han blånekade mord inledningsvis men körde sen jag-har-flyttat-den-döda som förklaring till DNA-avsättningar på offrets kläder. Han sa sig vara rädd att bli misstänkt som mördare då han mött folk i närheten.

Hon är knivhuggen till döds i halsen samt stypningsförsök (överhudsförluster, punktblödningar ögon, sköldbrosket krossat).
Klädd, byxorna intakta men magen bar. Både hennes jacka och fleecetröja är avtagna.
Hennes värdesaker finns kvar.

Hans dator visar porr (357 bilder) varav övervägande våldsporr (300) där män dominerar kvinnor med våld och hot, kvinnor som stryps och binds i skogen. Det dras ingen slutsats av detta gällande sexuellt motiv från rättens håll.
I hans ficka återfanns ett urdraget snöre till Hoodtröjan som ÅK misstänker skulle användas till överfallet. På bilder innan ses snöret sitta i tröjans huva.

Han har skärsår på ett finger och hudavskrap på bål, ben, armar.

Han väljer att tiga under rättegången och under Fu har han uppgett att han hittat kroppen och flyttat den - av rädsla att bli anklagad för mord (kroppen låg nära hans bil).

Vittnen berättar om hans person i arbetet. Man kúnde inte märka nåt annorlunda med honom efter mordet samt att "de litade på honom samt att han höll tider och var duktig på de arbetena att sattes att utföra, t.ex. trädgårdsarbete och målningsarbete. Ingen av dem synes ha umgåtts med honom på annat vis än genom arbetet."

Ur liverapporten:
Citat:
"Hans klient har alltså erkänt att han varit i kontakt med, och flyttat kroppen, men nekar till mordanklagelserna."

"I de inledande förhören nekade 27-åringen till att över huvudtaget någonsin ha sett den 60-åriga kvinnan.
Hans kläder skickades för teknisk analys. Där konstaterades att blod från den 60-åriga kvinnan hittats både på hans ena sko och hans byxor.

Först efter att han konfronterats med det, så byter han version - och då tillstår han att han påträffat kroppen, som han då senare ska ha flyttat."

" Samtidigt som bilderna rullar, sitter 27-åringen fortfarande blickstilla på sin stol med tröjan uppdragen över munnen."

"Inte heller nu tittar den åtalade 27-åringen upp från sin blickstilla pose."

"Han stirrar ner i bordet framför sig och röjer inte en min."

" Den mordmisstänkte sitter fortfarande och stirrar rakt ner eller rakt fram. Han har inte en enda gång under förhandlingen lyft blicken för att ta ögonkontakt med någon. Inte ens med sin advokat vad jag har kunnat se."

"27-åringen verkar dock lyssna på åklagaren Eleonora Johanssons långa sakframställan. Han sitter med de vita hörlurarna på sig, i vilka han hör tolkens översättning från svenska till litauiska."
http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankte-mordaren-blickstilla-i-rattssalen/
Rätten finner hans förklaring orimlig och han döms till 18 år och utvisning.
2016-09-15, 01:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Ha, ALDRIG. Hon har redan förberett för ett fritt liv utan NB. (Snygg avatar).
Det är klart hon gjort det. Hon ser ju ut som en helt annan människa nu, sundare och gladare.
En annan utstrålning. Pengar och att slippa Nerijus är nog en bra kombination för lögnerskan Irina.
Måtte hon ha kommit till någon form av insikt nu så hon inser värdet av att vara nära sin son.
Kan man hoppas.

(Avataren hälsar o tackar )
2016-09-15, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om det nu är så, att domen prövas på något sätt i Litauen, kanske han hoppas på bättre gehör där.
Bättre gehör?
Livstidsdom är det oavsett och det går inte under det straff som Sverige tänkt sig. Om det verkar röra sig om 20-25 år (uppgift 2015) som minimum förefaller det inte värst läckert.
2016-09-15, 01:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns grader i helvetet också. Har han psoriasis över hela kroppen? Ditt försvar för NB börjar bli väl patetiskt nu.
Hahahahaha - på en underarm och ett knä har han psoriasis den (enligt Sudhamra) väldigt empatiske mannen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in