2016-09-14, 20:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag har läst.
Det står ingenting om hans fru IB.

Då får du läsa igen. Du kan ju uppenbarligen svenska helt perfekt (ibland).
2016-09-14, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst är det kull att veta att efter många år kommer ut en RIKTIGT sadistisk sexualmördare.
Inte det minsta - därav att jag skriver om att det saknas behandling och att de - TRAGISKT NOG - troligen kommer komma ut i samma skick.
Citat:
Det tragiska med Litauen i mitt tycke är att de inte ,
verkar ha nån form av behandlingprogram och lär komma ut i samma skick som de stoppades in - om inte värre.
Vore intressant att ta del av den statistiken (återfall).

Är du blåst eller?
Senast redigerad av develi 2016-09-14 kl. 20:21.
2016-09-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du blåst eller?

Sarkastisk.
2016-09-14, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Sarkastisk.
Att han är likt en litauisk variant av farbror Bosse fortfarande betvivlar jag inte och jag tror inte ens han är botbar.
Om NB överlever livstidssittningen så är han förhoppningsvis så spak och slak att han inte hinner ikapp nån ung tjej mer.
Vill du visa mig vägen till Kaunas?
Följ med mig till rullatorn så kan du visa på kartan...

Sarkastisk.
Senast redigerad av develi 2016-09-14 kl. 20:40.
2016-09-14, 20:44
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag har skrivit om det en gång, med du verkar har problem med minne.
Upprepar en gång till.
Hon fick inte hjälp av polis.
Hon struntade inte i katten. När hon kom till Blomberg hittade hon inte katten.
Under den tiden när IB var häktad var kat nästan en vecka övergiven.
Senare tog grannen hand om katten.
IB visste inte vart tog katten vägen.

Vem bryr sig om vad du skriver .
Vi är ju bara intresserade av vad som har hänt i verkligheten .
Inte särskilt troligt att en tam familjekatt håller sig borta en hel vecka hörrö tanten .
Hon hade inte en tanke på katten utan ville bara smita hem fort som faan .
Hur var det med spöket och hans transport av offret nu igen ?
Hur gjorde han och vilken dag kom offret till Martorp ?
Senast redigerad av boidis12 2016-09-14 kl. 21:03.
2016-09-14, 22:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag har läst.
Det står ingenting om hans fru IB.
Be din tolk om hjälp om du har problem med läsförståelsen i svenska språket.

I Nerijus ansökan om PT framkommer bl.a;
Att Nerijus DNA säkrats på Lisa Holms kläder kan enligt ansökan om PT ha sin förklaring i att han "hjälpt någon att forsla undan den döda Lisa Holm" .

Att DNA från Nerijus hustru Irina hittats på Lisa Holms trosor kan enligt överklagan också indikera att även hon hjälpt till att flytta kroppen.

"Med tanke på den personkrets som borde utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga och han menar att tystnaden under dessa omständigheter inte får tolkas till hans nackdel", menade Nerijus via sin advokat Björn Hurtig.

Vad i det här är det som du inte förstår?
Det fega kräket Nerijus säljer lätt ut sin fru och sin bror men vågar inte riktigt tala i klarspråk utan menar att han berättar "sen/om" han får PT.
Den sexualsadistiske mördaren Nerijus, som dödat Lisa för sina lustars skull tycker alltså att det vore helt ok om hans bror och fru tar straffet för det han gjort.

Den väldigt empatiske Nerijus, som du tidigare skrev om mördaren..
Senast redigerad av magiciadehex 2016-09-14 kl. 22:09.
2016-09-14, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har skrivit om det en gång, med du verkar har problem med minne.
Upprepar en gång till.
Hon fick inte hjälp av polis.
Hon struntade inte i katten. När hon kom till Blomberg hittade hon inte katten.
Under den tiden när IB var häktad var kat nästan en vecka övergiven.
Senare tog grannen hand om katten.
IB visste inte vart tog katten vägen.

En katt måste ha ett kattpass också dvs veterinär måste besiktiga katten. Det tar alltså tid. Eftersom polisen grep litauerna innan de hann ordna med att ta med sig katten hem över semestern så är det polisens ansvar.
2016-09-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Be din tolk om hjälp om du har problem med läsförståelsen i svenska språket.
I Nerijus ansökan om PT framkommer bl.a;
Att Nerijus DNA säkrats på Lisa Holms kläder kan enligt ansökan om PT ha sin förklaring i att han "hjälpt någon att forsla undan den döda Lisa Holm" .
Att DNA från Nerijus hustru Irina hittats på Lisa Holms trosor kan enligt överklagan också indikera att även hon hjälpt till att flytta kroppen.
"Med tanke på den personkrets som borde utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga och han menar att tystnaden under dessa omständigheter inte får tolkas till hans nackdel", menade Nerijus via sin advokat Björn Hurtig.
Vad i det här är det som du inte förstår?
Det fega kräket Nerijus säljer lätt ut sin fru och sin bror men vågar inte riktigt tala i klarspråk utan menar att han berättar "sen/om" han får PT.
Den sexualsadistiske mördaren Nerijus, som dödat Lisa för sina lustars skull tycker alltså att det vore helt ok om hans bror och fru tar straffet för det han gjort.
Den väldigt empatiske Nerijus, som du tidigare skrev om mördaren..

Vi har olika åsikter.
Jag respekterar ditt.
Men eftersom dödsdatum är inte fastställt,
(enligt rättsläkare var det mellan 7 och 10 juni och man
kan inte utesluta att det var 8, 9, 10 juni),
och eftersom dödsdatum har skrivits enligt Åkl önskemål
är det inte omöjligt att det var annan händelseförlopp och annan gm
och eftersom i slutpladeringen har Åkl sagt att dett hade letas bara på visa
ställen efter dna spår, på ställen där man hade
förväntat sig, och senare påstod att det uteslutet att det
finns andra gm, ( trots att man inte letat)
och eftersom NB hade topsats på häktet tre gånger till ( varför inte en gång ? )
har jag en annan åsikt.
Vad gäller empati så saknar han inte det.
Även hans önskemål att komma till Litauen till mycket sämre förhållande tyder att han bryr sig om sina nära och kära mer än om sig själv. Sexualsadist som saknar empati och samvete skulle stanna i kurört liknande svenska fängelset.
2016-09-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
En katt måste ha ett kattpass också dvs veterinär måste besiktiga katten. Det tar alltså tid. Eftersom polisen grep litauerna innan de hann ordna med att ta med sig katten hem över semestern så är det polisens ansvar.
Det är sant.
NB skulle ordna passet men de blev häktade. .
IB komm till Blomberg att hämta kläder och leta efter katt men katt var redan hos granne
och IB hittade inte honnom.
Jag undrar vad gäller i polisens rutiner i sådana fall (när personer som ska häktas har husdjur)?
Lämnar husdjur på gatan?
2016-09-14, 23:06
Medlem
katws avatar
Citat:
Vad gäller empati så saknar han inte det.
Även hans önskemål att komma till Litauen till mycket sämre förhållande tyder att han bryr sig om sina nära och kära mer än om sig själv. Sexualsadist som saknar empati och samvete skulle stanna i kurört liknande svenska fängelset.

Det här har vi redan harvat. Vilka "nära och kära" förutom mamsingen kan vara aktuellt?
2016-09-14, 23:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Han kanske har vissa rymningsplaner och större utsikter då, inbillar han sig, att lyckas
hemmavid. Då gäller det i så fall att försöka undvika allt möte med nån av de
fruktade ryska björnhundarna som visst är där och vaktar utanför...
"Om kaukasiern får tag i det han är ute efter biter han rakt igenom tills det tar stopp, antingen har han kommit åt mjukdelarna genom att blixtsnabbt hoppa upp från stillastående mot ansikte/hals eller så har han ryckt sig fram till denna plats.
- Kaukasiern slåss alltid kallblodigt och uppmärksamt, snabbt och precist reagerar han på inkommande rörelser från fienden."

http://web.comhem.se/wolfdog/ovtjarkavakt.htm

En sån här lyckad rymning kan nog Nero bara drömma om, big success:
https://www.youtube.com/watch?v=SheaMMd8H5g

Nä, jag tror inte på rymningsteorin, att NB skulle ansöka om överföring till Litauen för att lättare kunna rymma. Dina hundar talar också sitt tydliga språk.
Jag tror snarare att han kan ha ett ess i rockärmen av något slag. Han hintade ju i PT-ansökan att han hade något att berätta, utifall att målet togs upp till prövning.
Om det nu är så, att domen prövas på något sätt i Litauen, kanske han hoppas på bättre gehör där.
2016-09-14, 23:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nä, jag tror inte på rymningsteorin, att NB skulle ansöka om överföring till Litauen för att lättare kunna rymma. Dina hundar talar också sitt tydliga språk.
Jag tror snarare att han kan ha ett ess i rockärmen av något slag. Han hintade ju i PT-ansökan att han hade något att berätta, utifall att målet togs upp till prövning.
Om det nu är så, att domen prövas på något sätt i Litauen, kanske han hoppas på bättre gehör där.

Saken är avgjord i svensk domstol då brottet är begått i Sverige. Men dröm vidare du.
Han slipper ju duscha lika ofta nu när han kommer till sitt kära Litauen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in