2016-09-14, 21:25
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du tycker kanske inte det, men jag är av en annan åsikt. En frisk människa kastar inte med huvudet så där när hon står och pratar med folk. Undantaget möjligen om hon försöker skrämma eller chockera dem.

Det är tveeggat. Det kan vara ett kroppsligt sätt för att berätta för journalisterna att backa av och inte prata i munnen på varandra. Eller så är det någon neurologisk åkomma.

Ärligt talat jag tycket inte det ser bra ut. Inte för det spasmiska videoklippet utan för hon har helt enkelt en historia av att kola mitt i sammanträden. Vara USAs president är inget drönarjobb och om hon ska klara av 8 år om ens 4 år vid den posten så klarar man inte av att vara mentalt frånvarande.

Om hon vet att hon har en allvarlig sjukdom, varför ens kanditera? Kanske för hon vet att presidentposten idag är ingen post där man tar beslut utan man är en kasperdocka som ibland gör offentliga uppträdanden.
2016-09-14, 21:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Mycket bra och seriösa videos där en pensionerad läkare rätt högt i rang förklarar att han tror att Hillary har Parkinsons. Han visar och förklarar mycket pedagogiskt, seriöst och vetenskapligt:

https://www.youtube.com/watch?v=q5mYx5oCxEg

https://www.youtube.com/watch?v=OezFQluUVS0

Detta är inga "konspirationsvideos" utan fullständigt vattentätt vetenskapligt resonemang. Han är också ärlig nog att poängtera att detta bara är slutsatser han drar, men ingen formell diagnos.
2016-09-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad fick Postkodlotteriet ut av att betala Clintons?
Hur mycket fick Clintons?

Som sagt inte mycket skriverier om detta i svensk press.

Sam.boyd ovan hade länkat till en artikel i Washington Times, som diskuterade lotteriet, jag gissade bara på att det va postkodlotteriet IOM att Bill satt å sa hur bra det va för ett par år sen. Nu verkar det tydligen gott pengar från lotteriet till Clinton foundation.
2016-09-14, 22:07
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du tycker kanske inte det, men jag är av en annan åsikt. En frisk människa kastar inte med huvudet så där när hon står och pratar med folk. Undantaget möjligen om hon försöker skrämma eller chockera dem.

Jag är ett stort fan av Trump och gillar inte Hillary, men..

Klippet där hon kastar med huvudet är solklart en överdriven och (förmodligen enligt henne själv) komisk reaktion på att de två kvinnliga journalisterna anfaller, pratar i munnen på varandra och försöker ställa frågor samtidigt.

Jag brukar själv kontra med att bluddra osammanhängande med munnen och sedan ett helt ovidkommande påstående som ett svar till någon som jag tycker pratar för fort.

Om jag inte hänger med i ett resonemang eller när någon ska förklara något, brukar jag härma en trasig robot som får syntax error och stänger ner sig själv.

Jag har inte Parkinson utan en personlighet.

Jag tycker att man kan beskylla Clinton för jävligt mycket, korruption, mord och dåligt omdöme. Förmodligen är Clinton också sjuk och har en jävligt kass hälsa, men jag tycker att de som tar detta klipp (och klippet från Demokraternas konvent där hon överdrivet spärrar upp ögonen i spelad förvåning över ballongerna) som något bevis för allvarlig hjärnskada är oärliga och skadar högerrörelserna. Ni får oss att se ut som knäppa UFOn som ser konspirationer i varje hörn.
2016-09-14, 22:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag har inte Parkinson utan en personlighet.

Verkar vara en härlig personlighet

Men ingår det i den personligheten att stå lutad mot en pelare, stödd av en annan person för att inte falla, och sen bli insläpad av tre personer som en säck potatis i en väntande skåpbil?

Ingår det att "frysa" under ett tal, stå med ett fånigt märkligt leende i några sekunder tills din specialkommenderade Parkinsons-vakt får igång dig genom att upprepa "keep talking"?

Ingår det att bli släpad uppför trappan av två personer?
2016-09-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Stackarn, det var inte lång tid
Dock hade dom inte nått botemedel för lunghinneinflammation då
Men man ska veta att lunghinneinflammation är en allvarlig sjukdom, även med en fungerande antibiotika att tillgå.

Lunginflammation är ofta mycket långdragna som i flera månader och ibland ett halvår för kvinnor i den åldern. Men nu har hon ju inte lunginflammation.

När man ser dem försöka få in henne i bilen är hon stel som en pinne. Hon faller framåt med nacken håller huvud i samma position som när de bar henne när hon var "stående". Om man har lunginflammation eller vätskebrist och är svimfärdig så blir man ju alldeles mjuk i kroppen och inte som en vedklabb.

Och när hon faller innan de trycker in henne i bilen så faller hon inte framåt med kroppen som om är utmattad utan det är som att knäna viker sig men hela överkroppen är helt stel.
2016-09-14, 22:25
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Verkar vara en härlig personlighet

Men ingår det i den personligheten att stå lutad mot en pelare, stödd av en annan person för att inte falla, och sen bli insläpad av tre personer som en säck potatis i en väntande skåpbil?

Ingår det att "frysa" under ett tal, stå med ett fånigt märkligt leende i några sekunder tills din specialkommenderade Parkinsons-vakt får igång dig genom att upprepa "keep talking"?

Ingår det att bli släpad uppför trappan av två personer?

Nej, de exempel du tar upp är givetvis mycket bättre indikationer på sjukdom än klippen jag nämnde. Du har helt rätt där.

Min enda invändning är att folk upprepat använder uppspärrade ögon, gapande mun och överdrivet skakande på huvudet som symptom på någon sjukdom.
Sluta länka till dessa klipp och sluta lyssna på folk som använder de i sina argument.
Trovärdigheten sjunker drastiskt när man tar med dessa klipp som bevis för sjukdom.

För övrigt är Hillary allvarligt sjuk. Både i kropp och själ.
2016-09-14, 22:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Lunginflammation är ofta mycket långdragna som i flera månader och ibland ett halvår för kvinnor i den åldern. Men nu har hon ju inte lunginflammation.

När man ser dem försöka få in henne i bilen är hon stel som en pinne. Hon faller framåt med nacken håller huvud i samma position som när de bar henne när hon var "stående". Om man har lunginflammation eller vätskebrist och är svimfärdig så blir man ju alldeles mjuk i kroppen och inte som en vedklabb.

Och när hon faller innan de trycker in henne i bilen så faller hon inte framåt med kroppen som om är utmattad utan det är som att knäna viker sig men hela överkroppen är helt stel.
Här pratar vi om de som är under behandling, obehandlat är det inte alls lika långdraget.

Det finns inget i hennes skeende på sjukdomen som säger det inte kan vara lunginflammation.
Normalt resulterar och rekommenderar man att man inte ska jobba på 2 veckor i Sverige.
Och att det får otrevliga biverkningar om man går och jobbar sjuk i lunginflammation.
Så är det inte alls omöjligt att detta sker som nu skett.

Konspirationsteorier, har inte dom en egen forumsdel?
Detta hör hemma där.
Dock är inte jag den som inte kan ändra mig om ny fakta dyker upp, just nu finns inget som säger det inte kan vara lunginflammation.
2016-09-14, 23:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Stackarn, det var inte lång tid
Dock hade dom inte nått botemedel för lunghinneinflammation då
Men man ska veta att lunghinneinflammation är en allvarlig sjukdom, även med en fungerande antibiotika att tillgå.

Tack för dom orden! Jag fick mej en riktig käftsmäll när jag läste att Hillary C inte hade nämnt nåt om sin lunginflammation för att hon "inte tyckte det var nån stor grej".
Trodde att jag kanske överreagerade då när jag bars ut på bår till ambulansen och sen bara har fragmentariska minnesbilder av de första dagarna på sjukhuset?
Hon är ett hån mot oss som drabbats svårt av lunginflammation! På riktigt!
Hon borde få redovisa vilken typ av bakterie som orsakat inflammationen.
2016-09-14, 23:01
Medlem
Citat:
Här pratar vi om de som är under behandling, obehandlat är det inte alls lika långdraget.

Det finns inget i hennes skeende på sjukdomen som säger det inte kan vara lunginflammation.
Normalt resulterar och rekommenderar man att man inte ska jobba på 2 veckor i Sverige.
Och att det får otrevliga biverkningar om man går och jobbar sjuk i lunginflammation.
Så är det inte alls omöjligt att detta sker som nu skett.

Konspirationsteorier, har inte dom en egen forumsdel?
Detta hör hemma där.
Dock är inte jag den som inte kan ändra mig om ny fakta dyker upp, just nu finns inget som säger det inte kan vara lunginflammation.

Sviterna av en lunginflammation kan vara väldigt långdragna för kvinnor i den åldern.

Att hon kommer ut och viftar om att hon mår bra på det där sättet känns ju bara fånigt. Om hon verkligen skulle haft lunginflammation så kunde hon visa på att hon tar det på allvar. Om man inte tar sin egen lunginflammation på allvar utan strålar som man kommer från ett jättetrevligt kalas. Bara den röda ballongen som fattades. Hennes beteende visade henne som svag. Hon spelar teater.

Och oavsett om hon har lunginflammation eller inte, jag tror inte, så har hon ju något annat problem. Parkinson kan man gissa på.

Hur länge hon ska tjura på får vi se. Det beror väl på hur hon svarar på behandling, oavsett vad det är frågan om.
2016-09-14, 23:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack för dom orden! Jag fick mej en riktig käftsmäll när jag läste att Hillary C inte hade nämnt nåt om sin lunginflammation för att hon "inte tyckte det var nån stor grej".
Trodde att jag kanske överreagerade då när jag bars ut på bår till ambulansen och sen bara har fragmentariska minnesbilder av de första dagarna på sjukhuset?
Hon är ett hån mot oss som drabbats svårt av lunginflammation! På riktigt!
Hon borde få redovisa vilken typ av bakterie som orsakat inflammationen.
Min var inte så illa, men tillräckligt illa för fatta det är inget att leka med.
För mig tog det nästan 4 veckor att återhämta mig, men det var nått mer än lunginflammation.

Sen ska man veta om att det behöver inte vara så illa att man måste bäras på bår, vilket nu nästan skedde ändå.
Sen vill hon nog inte förringa din lunginflammation, utan de säger väl så för att tona ned det hela.
Så mer än PR-sak tror jag.
Vad jag anser de skulle gjort, berättat att hon fått lunginflammation, berättat att det på sin höjd blir sporadiska framträdanden eller inget alls under ett par dagar.
Än blåsa på som inget hänt, vi såg ju vad som hände att inte tycka det var någon stor grej.
Det blev då en stor grej, vem vet den kan blivit än värre också.
2016-09-14, 23:12
Medlem
bludderbladders avatar
Kembusidioten Powell bjöd iaf på några pärlor

- Häxan hatar obongo (kanske därför han enbart pratade om sig själv igår)
- våldtäktsmaken "is still dicking bimbos at home"
- hon har haft grava hälsoproblem i mints ett år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in