Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Det får du fråga Boverket om. Jag litar på vad dom kommer fram till iallafall. Så länge du inte har en källa som visar på något annat.
Då har du inget svar på frågan då.
Varför försöker du antyd att du har det.
Antingen så redogör du för hur bristen är uppmätt, eller så får du också konstatera att du inte har den blekaste aning.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Hur det blir med HR efter presumtionshyran försvinner får vi ju se om det blir massa ombildningar eller inte. Vi är inte där ännu. Kanske du har rätt, kanske inte. Jag bryr mig inte så mycket om vilken boform det byggs mest av, bara det byggs.
Tja ett privat Fastighetsbolag som låtit bygga är nog inte så intresserad att drifta med bruksvärdeshyror. Bättre då att få loss kapitalet och bygg nytt med presumtionshyra.
Men Allmännyttan är kanske intresserad så Fastighetsbolaget kan ju erbjuda dom att köpa. Och då får hyresgästerna välja mellan att hamna hos Allmännyttan eller bilda BRF och köpa. Lär bli enkelt val.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Bara för att jag gillar ett system betyder inte det att jag måste bygga. Jag gillar parkeringshus också men jag bygger dom inte för det finns andra med kompetens som kan göra det. Det byggs faktiskt hyresrätter idag och det är med byggbolag som har kompetensen.
Om du skyddar en mekanism som gör det olönsamt att bygga så är det på ditt ansvar att bygga.
Om du inte gör det så håller du bara på och jävlas med dina medmänniskor.