Citat:
Ursprungligen postat av
Plzkthx
Jag är inte lika säker. Många av människorna i makteliten har "tävlingen i blodet" och kan köra chickenrace hela vägen in till det smäller. För det är trots allt inte de själva som åker på smällen.
Det värsta som kan hända är att de förlorar kontrollen över presidenten under några år, men de kan blockera det mesta via kongressen och senaten. De har lojala människor på en hel del positioner redan, men visst hamnar mycket global expansion på is, men det är sånt som händer.
Fast problemet med att Clinton förlorar är att hon tar många demokrater med sig i fallet. Ett presidentval har alltid en spillover på kongressvalet och lokala val.
Det var det jag syftade på när jag skrev att demokraterna är lojala men inte suicidala. De stöder Clinton, ja, men inte om det innebär att de själva förlorar jobbet.
Skulle det bli uppenbart att Clinton drar en massa folk med sig i undergången kommer hon att få ett hembesök av ledande partimedlemmar som förklarar hur det ligger till. Precis som Nixon fick dagen innan han avgick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plzkthx
Anekdot: När Freddie Mercury sjunger "The show must go on" så låter han hur frisk som helst. I själva verket var han väldigt sjuk under inspelningen och dog följande år. Hillary påstår att hon inte alls är särskilt sjuk och många av hennes anhängare hävdar att hon låter toppen, men i mina öron låter en döende Freddie Mercury otroligt mycket bättre.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Show_Must_Go_On_(Queen_song)#Songwriting_and_r ecording_process
Att Clinton är sjuk och att det inte bara handlar om akut lunginflammation förstår alla som sett på hennes framträdanden utan skygglappar.