2016-09-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyonn
Okej tackar
lol
Citera
2016-09-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishy1
lol
?
Citera
2016-09-13, 22:27
Medlem
Har early Typhoon som buddat på sig ordentligt med många fina spetsar, ca 180-190cm hög. Ser att kunna ge fin utdelning. Däremot så har jag börjat hitta små partier mögel i två av sidogrenarna. Upphöjdbädd, sol hela dagen, öppen plats för vind. Senaste dagarna har bjudit på riktigt bra väder. Bör jag klippa eller avvakta och kika till dem regelbundet?
Citera
2016-09-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Har early Typhoon som buddat på sig ordentligt med många fina spetsar, ca 180-190cm hög. Ser att kunna ge fin utdelning. Däremot så har jag börjat hitta små partier mögel i två av sidogrenarna. Upphöjdbädd, sol hela dagen, öppen plats för vind. Senaste dagarna har bjudit på riktigt bra väder. Bör jag klippa eller avvakta och kika till dem regelbundet?

Ta bort sidogrenarna till och börja med! Kommer även ge mer kraft till resten av plantan.
Citera
2016-09-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aresone
Ta bort sidogrenarna till och börja med! Kommer även ge mer kraft till resten av plantan.

Jag är tveksam till att kapa när väl plantan är i full blom, men inget ja kan säga är dåligt eftersom ja inte testat. Men har möglet väl kommit står det inte på föränns resten av plantan också blir skit. Däremot pruning före blom för att skapa en bra cirkulation och få bort smått tycker jag funkat bra.
Citera
2016-09-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0m0
Jag är tveksam till att kapa när väl plantan är i full blom, men inget ja kan säga är dåligt eftersom ja inte testat. Men har möglet väl kommit står det inte på föränns resten av plantan också blir skit. Däremot pruning före blom för att skapa en bra cirkulation och få bort smått tycker jag funkat bra.

Har gått 2 veckor för mig och gått bra hittills! tar dom om en vecka ungefär,,,
Citera
2016-09-14, 12:28
Medlem
snus-spyans avatar
Jag kollade till mina plantor igår, en av de två plantorna med små vita insekter hade delar av blommorna blivit ljusbruna, löven på båda av de har blivit gula med lila stammar, de är långt ifrån klara och jag är osäker på om de konmer klara sig. Vad borde jag ta mig till?? jag skakade och borsta av några av det men det är ingen riktig lösning precis.
Citera
2016-09-14, 15:18
Bannlyst
Vart kan man köpa billigt feminiserade frön för utomhusodling inför 2017 i större kvantiteter (typ 5000st) - inrikes?

Onödig risk att beställa utrikes?
Bra att åka till t.ex Amsterdam och köpa frön där? ta hem i resväska på flyg eller med bil? tips?
Är ostraffad så orkar inte med knas.
Tips?
Erfarenheter, rekommendationer?
Citera
2016-09-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Vart kan man köpa billigt feminiserade frön för utomhusodling inför 2017 i större kvantiteter (typ 5000st) - inrikes?

Bra att åka till t.ex Amsterdam och köpa frön där? ta hem i resväska på flyg eller med bil? tips?
Tips?

5000 FEMINISERADE frön? Ja jävlar
Citera
2016-09-14, 16:41
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv

Tips?

Trams. Inte fan kommer du ha tid/ork/plats för 5000plantor.
5000x50g= 250kg gräs (750kg blött) . Jag gissar att du drömmer och tramsar.
Citera
2016-09-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aresone

Alla grenar är feta buds, så att klippa bort dem vore inte särskilt smart i detta läge. Eller?
Citera
2016-09-14, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naxela
5000 FEMINISERADE frön? Ja jävlar

Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Trams. Inte fan kommer du ha tid/ork/plats för 5000plantor.
5000x50g= 250kg gräs (750kg blött) . Jag gissar att du drömmer och tramsar.
Ok förlåt.
1000 frön då?
Tänk att man är ett väldigt ambitiöst grabbgäng på 5 pers som har varsin bil samt körkort och resurser.
Bör väl inte vara några större problem för 1000st eller mer då.
Autoflower och regelbundna besök med vattning och omhändertagande..
Tips på försäljare, leverantörer?
plz.. ( det är verkligen inte bråttom)
Senast redigerad av butterflykniv 2016-09-14 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in