Citat:
Ursprungligen postat av
Sombat
Tjenare!
Besökte idag mina fina och vart väldigt förvånad. Det är första gången jag försöker mig på odling så har nog gått ganska bra. Dom sattes 2:a Juni och dom tittade upp väldigt snabbt.
Jag har två olika strains från Nordenseeds: Auto Viking AK47 och Auto Viking Northen Lights.
Beställde 5 frön av varje men slutade med att totalt 5st klarade sig!
Har 4st i en upphöjd bädd med med 190l Hasselfors U-Jord samt en planta i en 10L hink. Ville testa en i hink bara för att se skillnaden mellan dom andra så jag vet tills nästa år. Nu i efterhand var det nog lite dumt med tanke på hur dom andra har växt på sig.
Vart nog tillräckligt mycket jord för dom fyra plantorna men det förklarar kommande tror jag!
Den största Ak47an har blivit 115cm hög, men när jag läser på Nordenseeds sida så står det 65-90cm. Den största Northen Lights har blivit 65cm hög och har för mig att det stod 45cm som max på deras sida.
Jag har fått bra grovlek och växtkraft i hinkar - dock inte i närheten av de fristående.
Läste på nåt amerikanskt fora att 15L är bra (no offence 10L

)
Köpte 15L ovala skurhinkar för 25 pix/st på B*ggmax. Tar mindre plats än en cirkulär behållare... Well inte mindre plats än en 15L vanlig hink, man kan utnyttja odlingsutrymmet bättre