2016-09-14, 12:59
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katladraken
Ni som haspar ur er att ni inte fattar hur man har tid att skriva på facebook i ett sånt läge, ni har ingen aning. Du kan inte sitta precis hela tiden hos ett barn som får sån vård . Personalen beordrar en till att gå och äta och att sova. Under de veckorna vi vistades på sjukhuset så sov man ungefär 4 timmar per natt. Resten av tiden satt man hos sitt barn.
Vårt barn är nyligen hjärtopererat så jag vet vad du menar. jag skapade själv en facebookgrupp och bjöd in familjen till den och uppdaterade där för jag orkade inte prata med folk. MEN utan att döma kan jag ändå finna det konstigt att man lägger ut det offentligt och inte håller det inom en sluten grupp eller iaf till de man är vän med för för mig är det ganska personligt.
Citera
2016-09-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Vårt barn är nyligen hjärtopererat så jag vet vad du menar. jag skapade själv en facebookgrupp och bjöd in familjen till den och uppdaterade där för jag orkade inte prata med folk. MEN utan att döma kan jag ändå finna det konstigt att man lägger ut det offentligt och inte håller det inom en sluten grupp eller iaf till de man är vän med för för mig är det ganska personligt.

Jag kan tänka mig att vissa kanske inte tänker så då barnet är sjukt eller ligger döende. Då kanske man lägger ut utan att tänka på sekretess utan man vill bara att folk ska be att barnet klarar sig.
Citera
2016-09-14, 13:05
Medlem
Byatomtens avatar
[quote=kanelipulla|58474994]Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!QUOTE]

Är du fullständigt vrickad, lilla männscha??
En häktning säger inte ett smack om eventuell skuld.
Skyldig eller inte avgörs vid huvudförhandling i tingsrätt efter det att åklagarens och polisens utredning är klar.
Ta reda på fakta och hur rättsväsendet fungerar innan du vräker ur dig grava oförskämdheter.

Föräldrarna lider tillräckligt och det skulle inte alls förvåna mig om det i slutänden visar sig att det finns naturliga orsaker till detta tragiska dödsfall så skärp dig för
Citera
2016-09-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag har bara vänner på min Facebook som jag tycker väldigt mycket om. Ett begränsat antal och inte kreti och pleti. Ingen utomstående kan läsa min Facebook.
Citera
2016-09-14, 13:08
Medlem
Byatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Sen när hon sitter inne på kåken.. man gillar inte bebis mördare där inne.
Hon kommer garanterat att bli kraftigt misshandlad.. och om vi har tur.. så dör hon där inne!
Må hennes äckliga själ brinna i helvetet för alltid!!

Du vet inte ett smack om hon är skyldig eller inte så skärp dig, sitt ner och invänta huvudförhandlingen i tingsrätten istället för att skriva korkade och hemska inlägg här.
Glöm inte att ta din medicin.
Senast redigerad av Byatomten 2016-09-14 kl. 13:29.
Citera
2016-09-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Jag kan tänka mig att vissa kanske inte tänker så då barnet är sjukt eller ligger döende. Då kanske man lägger ut utan att tänka på sekretess utan man vill bara att folk ska be att barnet klarar sig.
Exakt! I vårt fall handlade det om att meddela folk om vad som hänt. Fanns inte en tanke på att skapa grupper och sånt.
Citera
2016-09-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katladraken
Exakt! I vårt fall handlade det om att meddela folk om vad som hänt. Fanns inte en tanke på att skapa grupper och sånt.

Förstår det!
Citera
2016-09-14, 13:18
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, handlar det inte om våld utan om någon annan form av händelse/trauma som lett till detta -- då är det verkligen något av det värsta man kan tänka sig.

Jag frågar dej som är kunnig på terminologi och formuleringar vid brottsmål:
När det polis eller åklagare säjer "i hemmet eller dess närhet" menar man det bokstavligt, alltså kan det ha ägt rum just utanför huset eller i tvättstugan och inte två kilometer bort eller är det ett vanligt sätt att uttrycka sej när man misstänker brott i hemmet?
Citera
2016-09-14, 13:19
Medlem
Eeehhh, ingen som ens har tänkt på att mamman kan ha ljugit i sin statusuppdatering? Typ, barnet har blivit illa skadat av någon av de vuxna och hon lägger upp det hela för att verka "normal"! [quote=Rizna|58443402]
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
DN anger lördag ...

– Barnet kom in till sjukhuset i Lund klockan 17.24. En stund senare avled barnet, säger Anna Göransson vid Skånepolisen.
Ett fyra veckor gammalt spädbarn dog under lördagskvällen på sjukhuset i Lund.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/spadbarn-misstanks-ha-mordats/

Ett dygn är inte en stund ... Utan läser man DN så kom barnet in 17.24 på lördagen och avled en stund senare --- på lördagskvällen ...

Det kan ju vara en felaktig uppgift, men utgår man från DN så stämmer inte fallen.[/QUOTE

Barnet skickades från sjukhuset i Kristianstad till Lund och om hon kom dit igår eller idag vet jag inte.
Citera
2016-09-14, 13:20
Medlem
Decemberflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23520183.ab

Varför skriver du att HON är skyldig, när båda föräldrarna är häktade. Det är väl inte bara mammans "fel" om det skulle hända barnet något? Oftast är man två föräldrar och båda bär ansvar. Varför ska du vara så dömande mot mamman när du egentligen inte vet något om fallet? Jag får känslan att du bara vill skapa dramatik i tråden. Tråkig attityd.
Citera
2016-09-14, 13:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rola2
Läs o begrunda..
Jag har läst och begrundat men begrunda du också att paret i det aktuella fallet är omhäktade.
Citera
2016-09-14, 13:34
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
kan hon fått i sig någon drog av misstag? men bebisen är ju så ung så jag har myclet svårt att tämka mig att hon har gjort det. Hon kan ju knappt röra på sig när dom är så unga
Kan de ha gett barnet något. Medvetet. Något lugnande, någon drog alltså av något slag. I ett desperat tillstånd. För att barnet varit otröstligt och inte velat somna. Och att detta påverkat barnet mer än som var menat. Kanske att andningen stannat av. Och att de då inte vågat söka hjälp just för att de vet att det inte är okej att göra som de gjort. Men att de när de väl kom in på sjukhuset kände att det var nödvändigt att berätta.

Bara rena spekulationer alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in