Citat:
Ursprungligen postat av
sauropod
Kan ju vara så enkelt att bebisen skrek för att hon var hungrig? I den är ammningsgalna världen( vilket jag vet, har som sagt fem egna barn) så kanske dom inte förstod att man kan faktiskt ge tillägg till barnet. Att vara ung mamma är inte så lätt när man inte har nån erfarenhet och säkert lyssnar blint på barnmorskorna på BB och BVC, att man ska amma och amma och amma för att få igång mjölken😊Vilket kanske inte alls är det bästa. Bättre ett mätt och nöjt barn och en lugn förälder.
Var och såg en amningfilm för några veckor sen hos bm och där förklarade man att det är bra att börja amma babyn innan det börjar skrika, man ska titta efter fysiska signaler såsom knutna nävar, babyn stoppar ut tungan och så. När babyn väl blir för hungrig och kanske hysterisk så kan det vara svårt att motivera till amning och om babyn ammar lite så får den kanske inte tillräckligt, plus att mamman känner sig stressad och då inte lyckas få mjölken att rinna till..
Nu upprepar jag allt jag lärde mig mest för min egen skull, men ja, alltså ett barn som är otröstligt i timmar men som inte har ont eller kolik bör ju vara hungrigt? Eller?
Läste caption till bilden nu, även om barnet nu är otröstligt så borde man väl kunna lägga den i någon sjal mot bröstet och ordna sig lite frukost?