2016-09-14, 11:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartiisa
När flickan ligger i mammans knä på bild på instagram kan ni ju jämföra flickans ansikte med mammans armar. Det är skuggor pgr dåligt ljus, annars har mamman också blåmärken.
Jag har också försökt förklara att det handlar om ljus och omgivning.. Uppifrån faller varmt ljus - troligen solljus som är gult i exponeringen, en bit ner är det troligen blixten som går igenom - vitt ljus, som speglar omgivande vitt och blått .. ett s k kallare ljus.

Men här letas och hittas skador blåmärken som inte existerar, och en litet märke vid munnen vid en månads ålder, som ser ut att vara ett sånt där rivmärke som småbarn kan ge sig själva, har blivit ett tecken på misshandel..
Citera
2016-09-14, 11:39
Medlem
FilleFilurens avatar
Nu har jag tittat och tittat och åter tittat på bilderna. Kan inte se några som helst konstigheter/svullnader eller blånader... bara ett oerhört vackert litet barn.... Och en Mamma som verkade avguda sitt barn.

Därmed inget sagt om att hon är skyldig eller inte, bara att det är den bilden jag får av att titta på hennes instagram....
Citera
2016-09-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Menar du förlossningsdeprission/förlossningspsykos? Vet inte riktigt hur det där funkar eller om någon av dom kan göra så man dödar barnet. Sök via google så ser du nog svaret

Att mannen är misstänkt talar emot psykos.
Citera
2016-09-14, 11:50
Medlem
Båda är alltså av sannolika skäl häktade för mord på spädbarnet. Någon som vet ifall barnet blivit utsatt för yttre påverkan, d.v.s med slag eller liknande? Tänkte att det säkerligen finns någon prejudicerande dom eller liknande då man "försummat" barnet av olika anledningar. Mord är ju rubriceringen då man tagit ett liv efter att till viss del, ha planerat det...
Citera
2016-09-14, 11:56
Medlem
Mord (latin: homicidium[1]) är ett uppsåtligt dödande av en annan människa, med definition i olika staters lagar. Mord särskiljs oftast från andra typer av dödande, såsom former där uppsåt inte existerar. Alla rättsväsen, antika som moderna, ser mord som ett mycket allvarligt brott. En människa som mördat kallas mördare.

De är inte häktade för VÅLLANDE,eller DRÅP utan MORD. Det finns såklart en anledning till detta. Även genom den högramisstankegraden. Ni som tror att man i Sverige häktar folk förmord hej vilt för att sen "se vad som hänt" har ju inte helt rätt för sig. Risken att de tagit livet av sitt barn uppsåtligt anses alltså vara större än att det rör sig om en olycka.
Citera
2016-09-14, 11:57
Medlem
På bilden när lilla H ligger i gräset på mammans IG, när man förstorar upp den så ser det faktiskt ut som om hon har ett "hack" uppe på hjässan. Ännu tydligare blir det vid olika filter.
Citera
2016-09-14, 12:02
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har också försökt förklara att det handlar om ljus och omgivning.. Uppifrån faller varmt ljus - troligen solljus som är gult i exponeringen, en bit ner är det troligen blixten som går igenom - vitt ljus, som speglar omgivande vitt och blått .. ett s k kallare ljus.

Men här letas och hittas skador blåmärken som inte existerar, och en litet märke vid munnen vid en månads ålder, som ser ut att vara ett sånt där rivmärke som småbarn kan ge sig själva, har blivit ett tecken på misshandel..

Som överentusiastisk hobbyfotograf av mina egna barn skulle jag med stor säkerhet påstå att det blå nyanserna skapas av att en tv står på i närheten.
Citera
2016-09-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Ni har helt rätt men vi vet ju inte varför hon skrikit i 7h

Kan ju vara så enkelt att bebisen skrek för att hon var hungrig? I den är ammningsgalna världen( vilket jag vet, har som sagt fem egna barn) så kanske dom inte förstod att man kan faktiskt ge tillägg till barnet. Att vara ung mamma är inte så lätt när man inte har nån erfarenhet och säkert lyssnar blint på barnmorskorna på BB och BVC, att man ska amma och amma och amma för att få igång mjölken😊Vilket kanske inte alls är det bästa. Bättre ett mätt och nöjt barn och en lugn förälder.
Citera
2016-09-14, 12:08
Medlem
Skorpionmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
På bilden när lilla H ligger i gräset på mammans IG, när man förstorar upp den så ser det faktiskt ut som om hon har ett "hack" uppe på hjässan. Ännu tydligare blir det vid olika filter.

Fontanell...
Citera
2016-09-14, 12:08
Medlem
Vilket helvete dessa föräldrar måste genomlida.
Citera
2016-09-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauropod
Kan ju vara så enkelt att bebisen skrek för att hon var hungrig? I den är ammningsgalna världen( vilket jag vet, har som sagt fem egna barn) så kanske dom inte förstod att man kan faktiskt ge tillägg till barnet. Att vara ung mamma är inte så lätt när man inte har nån erfarenhet och säkert lyssnar blint på barnmorskorna på BB och BVC, att man ska amma och amma och amma för att få igång mjölken😊Vilket kanske inte alls är det bästa. Bättre ett mätt och nöjt barn och en lugn förälder.

Självklart kan det även vara så. Är ung mamma själv då jag fick mitt första vid 20 års ålder. Visst att man lyssnar på deras råd men hellre ett mätt och nöjt barn som du säger och en lugn förälder
Citera
2016-09-14, 12:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Som överentusiastisk hobbyfotograf av mina egna barn skulle jag med stor säkerhet påstå att det blå nyanserna skapas av att en tv står på i närheten.
Ja mycket möjligt.
Att det handlar om ljus och inte konstigt färgad bebis är i alla fall tydligt. Bla ser man på själva bebisen var det gula ljuset faller och bryts mot ett annat ljus.
Huvudet på bebisen håller ju samma färgton som mamman och det ovanför - ansiktet hamnar i något annat ljus som påverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in