2016-09-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Hmm, låter ju lite sjuuukt att hon gråtit i 7 h och varit otröstlig? Då måste det varit något allvarligt. (Erfarenhet av egna barn och aldrig varit med om att ett barn skriker så i flera timmar utan att kunna tröstas)

Kan ju varit ett kolikbarn och att någon av föräldrarna skakat henne eller ännu värre slagit för att få tyst på henne.
Citera
2016-09-14, 10:10
Medlem
Citat:
Om du då inte kan stå för vad du vet, så är det mest troligt att du snackar skit ;-)

Tror att även du förstår att läget är sådant just nu att man inte går ut med all info...
Senast redigerad av Resursteam 2016-09-14 kl. 10:15.
Citera
2016-09-14, 10:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hmm, låter ju lite sjuuukt att hon gråtit i 7 h och varit otröstlig? Då måste det varit något allvarligt. (Erfarenhet av egna barn och aldrig varit med om att ett barn skriker så i flera timmar utan att kunna tröstas)
Det är annars ett ganska känt att småbarn kan skrika dygn i sträck -- kolikbarn lyckas göra det i månader ibland, och när tänderna kommer.

Så du kanske har haft tur med dina helt enkelt.
Citera
2016-09-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakvinden2016
Kan ju varit ett kolikbarn och att någon av föräldrarna skakat henne eller ännu värre slagit för att få tyst på henne.

Kolik barn skriker oftast hela tiden pga magen.
Citera
2016-09-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är annars ett ganska känt att småbarn kan skrika dygn i sträck -- kolikbarn lyckas göra det i månader ibland, och när tänderna kommer.

Kolikbarn skriker oftast hela tiden men då borde hon vetat att barnet har kolik :/ och nog vet jag av egen erfarenhet att barn skriker när dom har ont :/
Citera
Medlem
Citat:

Min son kunde skrika upp till 10 timmar om dagen när han hade kolik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Tror att även du förstår att läget är sådant just nu att man inte går ut med all info...

Förhandlingarna hålls just nu kan jag tillägga

Jo jag vet det ;-) men tror som sagt att det är skitsnack
Citera
2016-09-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Althie
Min son kunde skrika upp till 10 timmar om dagen när han hade kolik.

Ok då ber jag om ursäkt. Inte haft kolikbarn själv så är väl inte jätte insatt men då borde hon väl skrivit något om kolik tidigare?
Citera
2016-09-14, 10:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag håller med dig. Att ett barn skriker i 7 timmar och i månader är ju tyvärr inte ovanligt vid kolik. Nu kan detta barns skrikande bero på något helt annat. Men som sagt var finns det barn som på grund av smärtsam kolik skriker konstant. Har vänner vars bebisar haft så jobbigt.
Citera
2016-09-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag håller med dig. Att ett barn skriker i 7 timmar och i månader är ju tyvärr inte ovanligt vid kolik. Nu kan detta barns skrikande bero på något helt annat. Men som sagt var finns det barn som på grund av smärtsam kolik skriker konstant. Har vänner vars bebisar haft så jobbigt.

Ni har helt rätt men vi vet ju inte varför hon skrikit i 7h
Citera
2016-09-14, 10:17
Medlem
Citat:
Kolik barn skriker oftast hela tiden pga magen.

Kan komma i vågor, korta som långa, framförallt efter att de har ammats.

En kompis till mig fick ta ledigt från jobbet för att avlösa sin fru när deras ena barn var liten pga kolik. barnet höll dem vakna hela nätter emellanåt och dagar.

Vi gav våra miniform-droppar alltid. Vet inte om det funkade men vi hade inga såna problem som tur var.
Citera
2016-09-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ok då ber jag om ursäkt. Inte haft kolikbarn själv så är väl inte jätte insatt men då borde hon väl skrivit något om kolik tidigare?

Det kan ju vara så att hon helt enkelt inte tänkt på att skriva varför. Jag har ju självklart ingen aning, men det är ju väldigt vanligt med kolik. Apropå det, så kan sånt försena ex. naturliga leenden osv. Min grabb är väldigt väl omhändertagen, men han var helt enkelt inte så lycklig när han inte mådde bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in