2016-09-14, 11:23
Medlem
Lostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23520183.ab

Var nånstans ser du tingsrättens domslut i denna artikel?
Citera
2016-09-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Kollar man intagram där hon är en månad så ser de konstigt ut vid läppen,senare kort ser man också märken vi läppen. Kanske en av skadorna.

Även som jag skrev om näst nyaste fotot ser det ut som ett blåmärke brevid örat på kinden om man zoomar och tredje nyaste fotot ser hon ut att ha ett blåmärke på vänster öga (sett framifrån).
Citera
2016-09-14, 11:26
Medlem
FilleFilurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Kollar man intagram där hon är en månad så ser de konstigt ut vid läppen,senare kort ser man också märken vi läppen. Kanske en av skadorna.

Kan du länka till hennes instragramkonto? Jag vet att den länkats tidigare men hittar den inte nu när jag bläddrar fram och tillbaka mellan sidorna..

Tack.
Citera
2016-09-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilleFiluren
Kan du länka till hennes instragramkonto? Jag vet att den länkats tidigare men hittar den inte nu när jag bläddrar fram och tillbaka mellan sidorna..

Tack.

http://instagram.com/abrahamssonerika
Citera
2016-09-14, 11:28
Moderator
pewpews avatar
Olyckor kan ju faktiskt hända utan att man varit oaktsam för det. En bokhylla som lossnat från sitt fäste och trillat ner över barnet, man snubblar och trillar med barnet i famnen etc. Jag höll på att stupa med min 7 månaders i trädgården för att hundarna grävt ett hål som inte syntes på grund av gräset. Säg vi trillat och han hamnat med huvudet på en hårdare, jämn yta som inte syntes genom gräset och som inte lämnade några yttre tecken. Det är ju inte säkert jag åkt in med det.

Jag tycker hela fallet känns konstigt men det är väl för vi saknar så många detaljer.
Citera
2016-09-14, 11:30
Medlem
FilleFilurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
http://instagram.com/abrahamssonerika

Tack så mycket
Citera
2016-09-14, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Varför skriver du om dina upplevelser överhuvudtaget när varken du eller dina barn verkar
falla inom ramen för vad som är normalt?
Fallet handlar om en ung tjej som har ett barn som är/var fyra veckor gammalt, och de flesta nyblivna föräldrar har ingen erfarenhet av barn sen tidigare då de är NYBLIVNA FÖRÄLDRAR.
Om du hade en skötbädd eller inte eller om dina ungar cyklade enhjuling när dom fyllde ett kan du väl starta en egen tråd om.
Varför tror du att det finns kurvor för barns utveckling och hur tror du att dom kurvorna kommit fram?
Kurvorna säger ingenting om individuella barn. Trodde du att det var en mall ungefär som skolschemat?

Varför sitter andra och berättar hur de känt och vad de uppfattar som normalt? Och varför är det okej när uppgifterna syftar till att berätta hur "fel" den här mamman måste ha varit - men inte okej när man har andra erfarenheter som visar att det inte alls finns givna regler för hur alla känner eller reagerar?

De flesta nyblivna föräldrar har faktiskt tidigare erfarenhet av barn - av småsyskon, barn inom släkten, vänners barn osv ...

Jag anser också att om nu människor har stort behov av att mäta andra föräldrar mot sin egen förträfflighet så bör det tas i en tråd någon annanstans. Nu diskuteras det i tråden - och därmed är det givetvis öppet för inlägg som inte håller med om att dessa föräldrar skall mätas utifrån vad andra anser är kopplat till föräldraskap och vilka mallar de anser skall gälla.

Det finns ingenting i det vi vet hittills via facebook eller mammans tidigare agerande som säger något om vare sig vanvård eller misshandel av barnet.
Vi vet att något hänt - inte vad - och att föräldrarna inte sökt nödvändig vård i tid, men inte varför.
Citera
2016-09-14, 11:32
Medlem
När flickan ligger i mammans knä på bild på instagram kan ni ju jämföra flickans ansikte med mammans armar. Det är skuggor pgr dåligt ljus, annars har mamman också blåmärken.
Citera
2016-09-14, 11:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Hon är häktad på sannolika skäl!

Ja: "Strax före klockan 11 meddelade rätten att kvinnan häktats på sannolika skäl – den högre misstankegraden – för mord."

Men då kan det var viktigt att veta:
  • rätten har i regel inte gjort någon som helst bedömning av denna sannolikhet, utan bara gått på åklagarens linje
  • åklagaren har ofta inte heller gjort någon sannolikhetsbedömning, utan det är mer en standardformulering när det finns någon misstanke
  • vi har många gånger sett att rättsväsendet gör så här mest av bekvämlighet. Det är bekvämt att låsa in människor och sedan utreda i lugn och ro.
Citera
2016-09-14, 11:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23520183.ab

Att vara häktad är inte samma sak som att vara fälld.

Man är ju EVIGT tacksam att vi inte har jurysystem i detta land, när man läser sådana här lysande inlägg.

Citera
2016-09-14, 11:35
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Har följt tråden. Någonstans i tråden nämde någon att denne hade ett flertal gemensamma bekanta på Facebook med pappan och att dessa var kända för att "inte ha varit fri från brott och droger" (fritt citerat ur minnet). Om det stämmer så skulle ju en teori kunna vara att familjen som utåt verkar väldigt fin och bra tagit droger, kanske för att orka med chocken av ett barn som plötsligt tar all tid.

Barnet har ju dessutom inte varit 100% friskt. Mamman har lagt upp bilder på att flickan sondmatas i samband med en spottkörtelinflamation, vilket inte verkar vara det vanligaste för spädbarn att drabbas av. Och för ungefär en vecka sedan står det på IG att dottern är förkyld. Nedsatt immunförsvar av någon anledning? Eller är det felaktiga tolkningar av symptom?

Kan det vara så att mamman tagit någon form av droger för att orka med och av okunskap, önsketänkande eller annat tolkat andningsbesvär som förkylning? Kanske togs prover på BIVA Lund som påvisade droger, att det var därför föräldrarna anhölls först där, eller som någon skrev att man av barmhärtighet inväntade barnets död ifall det skulle visa sig att någon eller båda föräldrarna var oskyldig.

När jag skriver kommer en annan tanke - har föräldrarna kanske försökt "medicinera" flickans förkylning med någon form av "alternativ medicin"?

Droger eller dylikt skulle kanske kunna förklara den eventuella anklagelsen om brustet garantansvar?
Citera
2016-09-14, 11:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Sen när hon sitter inne på kåken.. man gillar inte bebis mördare där inne.
Hon kommer garanterat att bli kraftigt misshandlad.. och om vi har tur.. så dör hon där inne!
Må hennes äckliga själ brinna i helvetet för alltid!!
Nu blev även pappan häktad på sannolika skäl. Hatar du även honom?

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/folj-haktningsforhandlingen-i-bebismordet/

Citat:
Beslut avkunnas. Den misstänkte mannen är på sannolika skäl misstänkt för mord. Tingsrätten förklarar mannen häktad.
Tingsrätten kommer att inhämta personutredning på både kvinnan och mannen.
Åtal ska vara väckt om två veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in