2016-09-14, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23520183.ab
Är hon?

Att hon häktas säger ingenting om det.

Publicerad:9 september 2016 10.31
Dömdes för att ha skakat bebis till döds – frias i hovrätten

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/domdes-for-att-ha-mordat-tre-manader-bebis-frias-i-hovratten
Citera
Medlem
HansErics avatar
Hon är häktad på sannolika skäl!
Citera
Medlem
PTHJs avatar
Väldigt stort datumspann för när det misstänkta mordet skulle ha skett, 5-9 september.
Citera
2016-09-14, 11:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Så du tror att barnet isåfall blivit mishandlad?
Jag vet inte - jag tycker att hela fallet är jäkligt luddigt.

Något har hänt - i eller nära hemmet, vad? - Detta något har lett till att barnet dör -- är det något som föräldrarna borde ha förstått?

Är det vållande och underlåtenhet som tillsammans ger rubriceringen mord?
Eller bara underlåtenheten att söka vård?

Åklagaren hävdar ju att mordet pågått i två dagar -- från händelsen tills de uppsöker sjukhus, så att inte söka vård är ju en del av bilden.
Jag har inte sett liknande förklaringar från en åklagare förut. Förhoppningsvis klarnar det en del nu efter häktningsförhandlingarna.
Citera
2016-09-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23520183.ab

Hon är häktad på sannolika skäl MISSTÄNKT för mord, inte dömd så håll dina osmakliga uttalande för dig själv tills domen vunnit laga kraft
Citera
2016-09-14, 11:12
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du måste ha extremt sena barn om de inte vänder sig före 3-5 månader.
Mina har vänt sig redan första veckorna. Det går alltså inte att lita på att ett barn ligger still bara för att det är under tre månader.
Dessutom kravlar/sparkar sig många redan från starten runt i spjälsängen om de ligger på mage
Nä det är inte sent. Det är normalt att de vänder sig runt 4-6 månader så då har dina varit extremt tidiga. Källa: http://www.barnsidan.se/bebis-spadbarn/forsta-aret.htm

Oavsett det så kan det hända väldigt tidigt om man kan inte ta förgivet att de INTE kan göra det.
Citera
2016-09-14, 11:14
Medlem
Kollat efter hennes fb men den verkar tydligen inte finnas mera. Någon som sett den
Citera
2016-09-14, 11:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Nä det är inte sent. Det är normalt att de vänder sig runt 4-6 månader så då har dina varit extremt tidiga. Källa: http://www.barnsidan.se/bebis-spadbarn/forsta-aret.htm

Oavsett det så kan det hända väldigt tidigt om man kan inte ta förgivet att de INTE kan göra det.
Ja, jag ger dig rätt där -- dumt uttryckt av mig.

Min poäng var din sista mening -- man kan inte ta för givet alla barn följer normalkurvan.
Citera
2016-09-14, 11:15
Medlem
FatAgnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlar nog mer om att de var små. Min poäng var helt enkelt att det inte går att säga att barn under en viss ålder inte kan göra olika saker - för att normalutvecklingskurvan säger något annat.

Precis som mina barn börjat gå utan stöd mellan 8-11 månaders ålder -- fast normalkurvan säger att i synnerhet 8 månader är tidigt.

Ja, fast alla har ju inte skötbädd (jag har aldrig haft det) och det kan ju handla om en annan situation också.

I det här fallet skall något han hänt i eller i närheten av hemmet -- enligt media - så det handlar nog inte om ett fall från skötbädden utan någon annan händelse.

En del barn är tidigare, en del barn senare - vilket var min poäng. Mina barn har varit tidiga när det gäller motorik etc - ja.

Nej, jag har aldrig upplevt ständig oro - och såvitt jag kan se har inte mina barn eller andra som fått barn i min närhet heller upplevt det.

Oro när det finns skäl för det - jag det känner nog alla - men att vara ständig nojig, nej. En del upplever det säkert - medan andra är ganska trygga i sitt föräldraskap. Jag tror att det kan hänga ihop med hur pass mycket erfarenhet man har av barn sedan tidigare.

Varför skriver du om dina upplevelser överhuvudtaget när varken du eller dina barn verkar
falla inom ramen för vad som är normalt?
Fallet handlar om en ung tjej som har ett barn som är/var fyra veckor gammalt, och de flesta nyblivna föräldrar har ingen erfarenhet av barn sen tidigare då de är NYBLIVNA FÖRÄLDRAR.
Om du hade en skötbädd eller inte eller om dina ungar cyklade enhjuling när dom fyllde ett kan du väl starta en egen tråd om.
Varför tror du att det finns kurvor för barns utveckling och hur tror du att dom kurvorna kommit fram?
Citera
2016-09-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Jag har fullt friska barn i äldre åldrar som alla var mer eller mindre frånvarande med blicken i början.

Hur ska vi göra nu? Vi har olika erfarenheter. Vem har rätt?

Jag behöver inte ha rätt, men du har fel

Tänkte med på ev förlossningskada, som gör barnet känsligare......kanske ev........hoppas iaf sanningen kommer fram.
Citera
2016-09-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Kollat efter hennes fb men den verkar tydligen inte finnas mera. Någon som sett den

Den är stängd!
Citera
2016-09-14, 11:21
Medlem
Kollar man intagram där hon är en månad så ser de konstigt ut vid läppen,senare kort ser man också märken vi läppen. Kanske en av skadorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in