Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Du vet precis lika lite som oss andra. De som rimligen bör veta bäst är polis/åklagare, som enligt LAGEN ska arbeta objektivt och arbeta förutsättningslöst.
Om åklagaren väljer att häkta mamman så STYRKER det brottsmisstankarna. Hon anser det MER TROLIGT att hon är skyldig än att hon är oskyldig.
Det händer absolut att barn skadas av föräldrarna, helt oavsiktligt, när de ska utföra HLR. Detta vet både sjukvård och polis. Så att ett eventuellt krossat revben på bäbisen pga HLR från pappan räcker KNAPPAST för att få dem häktade.
Så lägg ner skitsnacket! Kliv av din höga häst! Och sluta ta dem i försvar, när du inte vet ett dugg mer än oss andra! Just nu anser åklagaren att det är MER TROLIGT att de orsakat bäbisens liv än att de är oskyldiga!
Det är tur att anhöriga inte bestämmer huruvida deras mammaa/bror/syster/pappa/släkting ska häktas eller ej

Vet du något om hur mycket jag vet ?? Nope..
o jag vet mer än ni , men tänker inte gå ut med det här .
Måste vara otroligt många här inne som inte har egna barn eftersom ni inte tror att man kan göra annat än att ta hand om barnet, ett spädbarn sover dessutom mer än vad det är vaket.
Ja det gjordes ett inlägg i en grupp på fb o en vädjan om att be för flickan o där angav mamman tydligt vad som skett.
Inlägget togs bort först då det inte är tillåtet att publicera bilder på barn i den gruppen , men senare las samma text ut utan bilde...så att...JO jag vet mer