2016-09-14, 09:54
Medlem
FatAgnuss avatar
Om man har problem med att förutse ev faror pga en fyraveckors babys rörelsemönster borde man tvångsinläggas och omyndigförklaras omedelbart...
Citera
2016-09-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Du vet precis lika lite som oss andra. De som rimligen bör veta bäst är polis/åklagare, som enligt LAGEN ska arbeta objektivt och arbeta förutsättningslöst.

Om åklagaren väljer att häkta mamman så STYRKER det brottsmisstankarna. Hon anser det MER TROLIGT att hon är skyldig än att hon är oskyldig.

Det händer absolut att barn skadas av föräldrarna, helt oavsiktligt, när de ska utföra HLR. Detta vet både sjukvård och polis. Så att ett eventuellt krossat revben på bäbisen pga HLR från pappan räcker KNAPPAST för att få dem häktade.

Så lägg ner skitsnacket! Kliv av din höga häst! Och sluta ta dem i försvar, när du inte vet ett dugg mer än oss andra! Just nu anser åklagaren att det är MER TROLIGT att de orsakat bäbisens liv än att de är oskyldiga!

Det är tur att anhöriga inte bestämmer huruvida deras mammaa/bror/syster/pappa/släkting ska häktas eller ej

Vet du något om hur mycket jag vet ?? Nope..
o jag vet mer än ni , men tänker inte gå ut med det här .

Måste vara otroligt många här inne som inte har egna barn eftersom ni inte tror att man kan göra annat än att ta hand om barnet, ett spädbarn sover dessutom mer än vad det är vaket.
Ja det gjordes ett inlägg i en grupp på fb o en vädjan om att be för flickan o där angav mamman tydligt vad som skett.
Inlägget togs bort först då det inte är tillåtet att publicera bilder på barn i den gruppen , men senare las samma text ut utan bilde...så att...JO jag vet mer
Citera
2016-09-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam

Måste vara otroligt många här inne som inte har egna barn eftersom ni inte tror att man kan göra annat än att ta hand om barnet, ett spädbarn sover dessutom mer än vad det är vaket.
Ja det gjordes ett inlägg i en grupp på fb o en vädjan om att be för flickan o där angav mamman tydligt vad som skett.
Inlägget togs bort först då det inte är tillåtet att publicera bilder på barn i den gruppen , men senare las samma text ut utan bilde...så att...JO jag vet mer

Om du då inte kan stå för vad du vet, så är det mest troligt att du snackar skit ;-)
Citera
2016-09-14, 09:57
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam

Jag antar att du syftar på samma text som vi andra också har läst där mamman vädjar om att alla ska be för att flickan klarar sig samt en redogörelse för händelseförloppet samt en uppdatering om läget. Men bara för att du läst ett inlägg från mamman på Facebook betyder inte att du VET något.
Citera
2016-09-14, 10:01
Medlem
På hennes instagram beskriver hon en dag att bebisen var svår att trösta men efter 7 timmar så somnade hon. Vidare skrev hon att nu skulle mamma få sin frukost mm.

Ja ett barn som skriker/gråter i 7 timmar tär på vilken förälder som helst...
Citera
2016-09-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakvinden2016
På hennes instagram beskriver hon en dag att bebisen var svår att trösta men efter 7 timmar så somnade hon. Vidare skrev hon att nu skulle mamma få sin frukost mm.

Ja ett barn som skriker/gråter i 7 timmar tär på vilken förälder som helst...

Hmm, låter ju lite sjuuukt att hon gråtit i 7 h och varit otröstlig? Då måste det varit något allvarligt. (Erfarenhet av egna barn och aldrig varit med om att ett barn skriker så i flera timmar utan att kunna tröstas)
Citera
2016-09-14, 10:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Kristianstadsbladet skriver direkt (live) från häktningsförhandlingarna:

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/folj-haktningsforhandlingen-i-bebismordet/
Citera
2016-09-14, 10:05
Medlem
Den misstänkta kvinnan kommer in med en filt över sig. Hon är i sällskap med sin advokat.

Döljer man sitt ansikte om man är oskyldig?
Citera
2016-09-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kristianstadsbladet skriver direkt (live) från häktningsförhandlingarna:

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/folj-haktningsforhandlingen-i-bebismordet/

Och där blev det stängda dörrar
Citera
Medlem
FatAgnuss avatar
Jag har full förståelse att man vill dölja sitt ansikte oavsett om man är skyldig eller inte, fruktansvärd situation att befinna sig i oavsett...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Kan ej finna honom :/
Jag testade nu, den finns kvar. Byt ut * mot e
Citera
2016-09-14, 10:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandman81
Den misstänkta kvinnan kommer in med en filt över sig. Hon är i sällskap med sin advokat.

Döljer man sitt ansikte om man är oskyldig?

Det är det vanligaste vid häktningsförhandlingarna att den misstänkta döljer sitt huvud med filt eller klädesplagg. Vill väl inte att deras ansikte hamnar på bild eller att de utanför salen ser vilka de är. Tidningarna brukar ofta visa bilder på misstänkta med något över huvudet. Även de som inte häktas eller frikänns gör så.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-09-14 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in