2016-09-13, 21:16
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Ni kan sluta söka på fb sidorna för dom är nedstängda av advokaterna eftersom folk är så vidriga o dömer innan man ens vet vad som hänt...
O vad är det för snack om att barnet ser sjukt ut på instagrambilderna ??
Hon ser helt normal ut o hur kan ni avgöra om flickan var olycklig ?
Pappan gjorde HLR efter instruktioner från 112 o även om man gör rätt så kan skador uppstå...det blir skador om man gör rätt kan man säga...
Finns inget som stämmer vad det gäller skallskador heller ....
Mamman ska begäras häktad står det ja...men hennes advokat kommer begära att hon släpps fri då det inte inkommit något nytt som visar på att dom har något med hennes död att göra

Du vet precis lika lite som oss andra. De som rimligen bör veta bäst är polis/åklagare, som enligt LAGEN ska arbeta objektivt och arbeta förutsättningslöst.

Om åklagaren väljer att häkta mamman så STYRKER det brottsmisstankarna. Hon anser det MER TROLIGT att hon är skyldig än att hon är oskyldig.

Det händer absolut att barn skadas av föräldrarna, helt oavsiktligt, när de ska utföra HLR. Detta vet både sjukvård och polis. Så att ett eventuellt krossat revben på bäbisen pga HLR från pappan räcker KNAPPAST för att få dem häktade.

Så lägg ner skitsnacket! Kliv av din höga häst! Och sluta ta dem i försvar, när du inte vet ett dugg mer än oss andra! Just nu anser åklagaren att det är MER TROLIGT att de orsakat bäbisens liv än att de är oskyldiga!

Det är tur att anhöriga inte bestämmer huruvida deras mammaa/bror/syster/pappa/släkting ska häktas eller ej
Citera
2016-09-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Under den tiden denna mamma ägnade sig åt att lägga upp en falsk, förskönad skrytfasad på Facebook, så tog andra nyblivna föräldrar hand om sina barn. De hade inte tid att lägga upp något på Facebook, och hade inte minsta intresse heller - för att livet hade gått in i en ny fas.
Barn sover ibland you know.
Jag har gjort exakt likadant med att lägga ut på Facebook, man är stolt och vill att alla vänner ska få se vilket ljuvligt barn man har. Och jag tog hand om mitt OCH facebookade när hon sov.
Citera
2016-09-13, 21:19
Medlem
Hon skulle ju inte gripas misstänkt för mord utan anledning direkt :/ så något skumt är det ju som har hänt men som sagt får man ju se vad som händer och hur skadat barnet egentligen var när hon kom in!
Citera
2016-09-13, 21:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Jag har gjort exakt likadant med att lägga ut på Facebook, man är stolt och vill att alla vänner ska få se vilket ljuvligt barn man har. Och jag tog hand om mitt OCH facebookade när hon sov.

...fast när barnet sover, har man ju normalt fullt upp med att ta igen sömn själv, duscha, sköta hushållet, sköta familjens byråkrati, läsa ikapp nyheterna o.s.v.. Jag har också varit där.
Citera
2016-09-13, 21:20
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Hur många av er, som kommenterar i denna tråd, är själv föräldrar? Det är skrattretande - och skrämmande - att läsa så många inlägg om hur skadat barnet verkar vara från uppenbart okunniga och oerfarna människor. Påstå inte saker ni inte har en jävla aning om eller erfarenhet av.
Förväntade mig en högre nivå här.

Jag förväntade mig högre nivå av dig.

Det här flashback, i en tråd om ett pågående aktuellt troligt brottsfall. Här spekulerar vi vitt och brett till dess att fakta presenteras för oss. Vissa gissningar är låga, andra höga. Och det stor vem som helst fritt att möta vilket påstående den vill.

Jag kan utifrån mina egna erfarenheter av 3 småbarn tycka att bäbisen på videosnutten mamman la upp, ser ovanligt apatisk/frånvarande ut. Inte alls på samma sätt som ett barn som håller på att somna i vaggan. Den åsikten bygger jag på mina egna erfarenheter. Och du får gärna ha andra åsikter/erfarenheter. Det är lite så Flashback funkar. Högt och lågt!

Och vi med erfarenhet vet att ibland så har de mest "galna" idéerna och teorierna bäring.
Bläddra igenom ett par fall här på forumet så upptäcker du ganska snabbt att flashbackare har lanserat "galna" tankar och teorier som har visat sig stämma.
Senast redigerad av ace_sec 2016-09-13 kl. 22:01.
Citera
2016-09-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna

Är likadant här, jag lägger även upp bilder på mina barn på sociala medier men det är när dom sover ;-) tror alla föräldrar lägger upp bilder mer eller mindre på sociala medier oavsett sekretess eller inte.
Citera
2016-09-13, 21:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...fast när barnet sover, har man ju normalt fullt upp med att ta igen sömn själv, duscha, sköta hushållet, sköta familjens byråkrati, läsa ikapp nyheterna o.s.v.. Jag har också varit där.
Det vimlar av babybilder på Facebook. Alltså är det vanligt att mammor ägnar tid till att lägga upp bilder på sina barn. Du kan tycka vad du vill om hur de planerar sina dagar men så ligger det till. Alla dessa mammor har inte mördat sina barn. Jag tror inte ens att de vansköter dem.

Med andra ord är de postade bilderna på Facebook inte något bevis på att just denna mamma skulle ha vanskött sitt barn.
Citera
2016-09-13, 21:27
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Kollat hans sida?

hans ?

har inga namn att gå på. har inga fungerade länkar att använda.

kan inte nån bara posta bilderna på dom som finns. direkt utan konstigheter ?
Citera
2016-09-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
hans ?

har inga namn att gå på. har inga fungerade länkar att använda.

kan inte nån bara posta bilderna på dom som finns. direkt utan konstigheter ?

Kan ju vara lite svårt då bägges FB är borttagna.

Kolla instagram
Senast redigerad av LightMeUp80 2016-09-13 kl. 21:32.
Citera
2016-09-13, 21:43
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Kan ju vara lite svårt då bägges FB är borttagna.

Kolla instagram

Vad heter han på instagram då?
Citera
2016-09-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Vad heter han på instagram då?

Vet bara hennes och den står här i tråden redan
Citera
2016-09-13, 21:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det vimlar av babybilder på Facebook. Alltså är det vanligt att mammor ägnar tid till att lägga upp bilder på sina barn. Du kan tycka vad du vill om hur de planerar sina dagar men så ligger det till. Alla dessa mammor har inte mördat sina barn. Jag tror inte ens att de vansköter dem.

Med andra ord är de postade bilderna på Facebook inte något bevis på att just denna mamma skulle ha vanskött sitt barn.

...och just detta som du beskriver är ett stort problem. Nej, de behöver inte mörda sina barn. Men de skadar sina barn ändå, känslomässigt, för att de hellre stirrar in i en skärm än att se sina barn i ögonen. Och det börjar redan på BB. Jag tycker att det är förfärligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in