Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-12, 15:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Tror du att det är grupperna själva som orsakar splittringen helt ärligt?

En slump med alla krig i irak, afganistan, libyen, syrien.. krigen mot terrorismen
En slump att dom som kommer är från just dessa områden?

Bara en felberäkning att det skulle bli kaos och att det skulle resultera i massa flyktingar där man lyckats vilseleda folken i alla "parter" till att hata varandra istället för dessa jävla dårar som styr..

Dom spelar schack med folket och vinner enkelt genom att ställa folk mot varandra.. och de flesta är för upptagna med att "jaga pengar" för att försörja sig så de flesta har inte tid att sätta sig in i allt som sker och varför det sker.

INGENTING SOM SKER ÄR EN SLUMP Kunde jag förstå detta för flera år sen så lovar jag att det är PLANERAT och MEDVETET sedan länge.

Det är riktigt deprimerande att se hur dom så enkelt förstör för exakt ALLA. Vissa extremister skyller allt på alla vita män. Andra extremister skyller allt på alla "Muslimerna". Vissa bryr sig inte alls för dom hinner inte ens fatta att hela världen raseras.

Kan GARANTERA dig att dom spelar folk mot varandra... och dom som gör detta mot HELA VÄRLDEN är de sanna fienderna.

Det jag inte förstår är hur inte alla kan förstå detta självklara....

Vi blir rövknullade allihopa det är en sak som är säker... och detta är bara möjligt eftersom så stora delar av befolkningarna på de flesta delar av denna planet är sönderbombade med propaganda och mer eller mindre hjärntvättade. D.v.s. enda chansen är att folk börjar vakna upp från alla lögner och ser de egentligen väldigt tydliga korrelationer till de som sker..

Vi har blivit helt psykiskt våldtagna till en grad som är riktigt svår att ens tänka sig. Man talar om propaganda under ww2 som ett fenomen som man slutade utveckla och helt plötsligt upphörde. Sanningen är nog raka motsatsen. Aldrig någonsin har människorna på denna planet varit så vilseledda som idag.

Detta är liksom inte några jävla konspirationsteorier. Det är som att dom som styr kan göra precis vad som helst för vi är helt inkapabla till att förstå någonting på en nivå som är värd att tala om.

Att vi låter dom göra såhär är helt jävla ofattbart! Folk börjar vakna.. men det har ju gått flera år och de flesta fattar fortfarande ingenting

Kanske är så att vi förtjänar de som kommer för att vi var inkapabla till att förstå och göra det som krävdes.. Men det är förjävligt och bara tanken på vår oförmåga till att förstå och göra något åt saken.. ja det går liksom inte att bara släppa.

Samtidigt kan man inte låta bli att känna en viss avsky för att folk är så fördummade att dom hellre kollar på idol eller big brother än DETTA. Vad är mest relevant liksom. Tror inte folk vågar förstå allvaret samt ansvaret man har.

Innerst inne vet alla sanningen tror jag... fattar bara inte hur fan lyckas förtränga den. Alla vet till exempel att politiker är falska lögnare... Trots detta faktum så låter vi dom strya. Vissa tror till och med fortfarande på att förändring går att rösta fram

Vad är det för sanning du tycker att du har insett? Läs på lite historia så att du förstår hur islam jobbar, istället för att introspektivt tro på att alla bara vill mysa tillsammans kring en lägereld och sjunga kumbayah.

Se hur islam har spridit sig, och sprider sig idag. Med våld när de är tillräckligt starka. Genom immigration, tills de blir tillräckligt starka. Sedan inbördeskrig med etnisk rensning.
Citera
2016-09-12, 19:11
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad är det för sanning du tycker att du har insett? Läs på lite historia så att du förstår hur islam jobbar, istället för att introspektivt tro på att alla bara vill mysa tillsammans kring en lägereld och sjunga kumbayah.

Se hur islam har spridit sig, och sprider sig idag. Med våld när de är tillräckligt starka. Genom immigration, tills de blir tillräckligt starka. Sedan inbördeskrig med etnisk rensning.

Om de vore så väl... är dock långt ifrån vad jag tror. Det jag däremot vet är att inga faktor bidrar till ökningen lika mycket som: propaganda, krig och fientlighet baserat på att man anser att alla dessa är praktiserande och religösa.

Det krävs ingen avancerad kunskap inom psykologi för att förstå samt att de flesta människor funkar inte bättre än att om de har förväntningar att vara på ett visst sätt och tilldelas den roll, så är det den rollen man går in i och efterlever tillslut.

Du pratar om historia bör ju då veta att man inte behöver gå tillbaka så långt i tiden för att se hur hela länder p.g.a. just dessa faktorer har lett till både kraftig ökning av extremreligösa och även gått från att vara sekulära till någon konstig form av sjukligt religiös terrorsörja.

Försvarar ingen, är verkligen inte på någons sida... utan för mig blir det tydligt att ni alla är efterblivna..

Invandrare som klagar på invandrarfientlighet bidrar själva till att detta ökar och de som är invandrarfientliga eller hatar muslimer bidrar till ökning av extremism och personer som identifierar sig genom religös tillhörighet.

Ni är alla idioter med andra ord, oavsett vilken grupp ni har fått för er att ni tillhör.

Någonstans sitter de som indirekt styr hur ni tänker/agerar och skrattar åt hur enkelt det är att manipulera de flesta extremt korkade människor
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-12 kl. 19:28.
Citera
2016-09-13, 12:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Om de vore så väl... är dock långt ifrån vad jag tror. Det jag däremot vet är att inga faktor bidrar till ökningen lika mycket som: propaganda, krig och fientlighet baserat på att man anser att alla dessa är praktiserande och religösa.

Det krävs ingen avancerad kunskap inom psykologi för att förstå samt att de flesta människor funkar inte bättre än att om de har förväntningar att vara på ett visst sätt och tilldelas den roll, så är det den rollen man går in i och efterlever tillslut.

Du pratar om historia bör ju då veta att man inte behöver gå tillbaka så långt i tiden för att se hur hela länder p.g.a. just dessa faktorer har lett till både kraftig ökning av extremreligösa och även gått från att vara sekulära till någon konstig form av sjukligt religiös terrorsörja.

Försvarar ingen, är verkligen inte på någons sida... utan för mig blir det tydligt att ni alla är efterblivna..

Invandrare som klagar på invandrarfientlighet bidrar själva till att detta ökar och de som är invandrarfientliga eller hatar muslimer bidrar till ökning av extremism och personer som identifierar sig genom religös tillhörighet.

Ni är alla idioter med andra ord, oavsett vilken grupp ni har fått för er att ni tillhör.

Någonstans sitter de som indirekt styr hur ni tänker/agerar och skrattar åt hur enkelt det är att manipulera de flesta extremt korkade människor

Ja, det kallas att söndra och härska.

Den globala elit som styr översvämmar väst med kaosmänniskor. Lite god vilja fungerar inte. Det är stopp och repatriering som gäller. Vill man civilisera och upplysa världen, så måste man göra det på plats. När världen är ikapp kan vi ha öppna gränser och allmän glädje. Men inte idag.
Citera
2016-09-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
All information GÅR ju att få fram. Men jag har dock inte sagt något om det.

Om man inte kan få fram info, då betyder det att man inte vet.

Nej, så är det ju inte. Att ha som utgångspunkt att en lag inte tillämpas är ju både orimligt och tokigt. Varför skulle man ha en sån lag? Eftersom sharia säger att apostasi är förenat med dödsstraff måste man därför istället självklart utgå från att det stämmer. Det är den som gör gällande att det finns en avvikelse från lagen och den avsedda tillämpningen som får visa det.

För övrigt är det fortfarande naivt av dig att tro att islamdiktaturer skulle redovisa sånt.
Citera
2016-09-13, 13:23
Medlem
Citat:

Och pga av att såna som du inte klarar att ta ställning så växer problemen för varje dag som går... ironiskt va?

Mvh
Citera
2016-09-13, 20:22
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ja, det kallas att söndra och härska.

Den globala elit som styr översvämmar väst med kaosmänniskor. Lite god vilja fungerar inte. Det är stopp och repatriering som gäller. Vill man civilisera och upplysa världen, så måste man göra det på plats. När världen är ikapp kan vi ha öppna gränser och allmän glädje. Men inte idag.

Låter som du blandat ihop vissa saker... vem har pratat om god vilja eller gränser öht?

Jag snackar om ökningen av extrema och destruktiva grupper eftersom det inte gynnar NÅGON Jag poängterade detta för att det är ett hinder för att kunna stoppa de som styr världen åt helvete. De som skapat denna situationen.

Men skitsamma ska inte skriva mer.. inte lönt. Folk är för tröga för att förstå det grundläggnade. Som personen jag citerar nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Och pga av att såna som du inte klarar att ta ställning så växer problemen för varje dag som går... ironiskt va?

Mvh

Du är ju uppenbarligen extremt efterbliven. Så det är ju inte konstigt att du inte hänger med i vad som sägs.

Jag har tagit ställning. Såna som du överbefolkar denna planet och ni är problemet. Vad ni har för bakrund, ideologi eller religion spelar ju ingen roll. Problemet är lågbegåvade defekter som ska tycka en massa utan att förstå någonting. För kan man tänka behöver man inte följa andra koncept som andras trosuppfattning eller ideologier. Men det är ju sällsynt i denna värld.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-13 kl. 20:36.
Citera
2016-09-14, 00:15
Medlem
Citat:

Du är ju uppenbarligen extremt efterbliven. Så det är ju inte konstigt att du inte hänger med i vad som sägs.

Jag har tagit ställning. Såna som du överbefolkar denna planet och ni är problemet. Vad ni har för bakrund, ideologi eller religion spelar ju ingen roll. Problemet är lågbegåvade defekter som ska tycka en massa utan att förstå någonting. För kan man tänka behöver man inte följa andra koncept som andras trosuppfattning eller ideologier. Men det är ju sällsynt i denna värld.

Så ditt sätt att ta ställning är att rakt av köpa msm förklaringen att vi inte ska ta ställning mot islam för det gynnar bara extremisterna?
Du är verkligen en hejare på det här med att tänka själv du..
Ideologier spelar ingen roll? Hot dang! Vilken fantastisk insikt du visar upp.. fast vänta nu.. pratar vi islam så är det ju just ideologin som spelar roll.. och ingen obetydlig roll heller.

Mvh
Citera
2016-09-14, 09:57
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Så ditt sätt att ta ställning är att rakt av köpa msm förklaringen att vi inte ska ta ställning mot islam för det gynnar bara extremisterna?
Du är verkligen en hejare på det här med att tänka själv du..
Ideologier spelar ingen roll? Hot dang! Vilken fantastisk insikt du visar upp.. fast vänta nu.. pratar vi islam så är det ju just ideologin som spelar roll.. och ingen obetydlig roll heller.

Mvh

Msm manipulerar de flesta och splittrar befolkningen. Det är msm som lurat i er kriget mot terrorismen och att fienden är muslimer

Msm gör detta på ett rätt fult sätt faktiskt, för dom lyckas styra båda sidor utan att någon av er ens förstår det.

Sen att du inte är kapabel till att förstå att människor som kan tänka aldrig kommer följa andras eller guppers tankar och åsiker = För tänkande personer blir inte religion eller partier intressant ens eftersom detta aldrig kommer bli relevant. Tänkande personer vill inte ha några förklarings och åsiktspaket utan klarar av att blida sin egen uppfattning och behöver inte svansa efter någon. Men denna enkla ekvation verkar du ju ha svårt att förstå p.g.a. att du inte kan tänka

Vilken förklaring menar du att jag har köpt din jävla nolla. Jag är blockad från både SVTs och många partiers sidor på facebook för att dom är rädda när jag leverarar klar och tydlig sanning.

Så tro vad du vill, du kommer med stor sannolikhet aldrig förstå ett jävla piss.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-14 kl. 10:07.
Citera
2016-09-14, 11:19
Medlem
Citat:
Msm manipulerar de flesta och splittrar befolkningen. Det är msm som lurat i er kriget mot terrorismen och att fienden är muslimer

Msm gör detta på ett rätt fult sätt faktiskt, för dom lyckas styra båda sidor utan att någon av er ens förstår det.

Sen att du inte är kapabel till att förstå att människor som kan tänka aldrig kommer följa andras eller guppers tankar och åsiker = För tänkande personer blir inte religion eller partier intressant ens eftersom detta aldrig kommer bli relevant. Tänkande personer vill inte ha några förklarings och åsiktspaket utan klarar av att blida sin egen uppfattning och behöver inte svansa efter någon. Men denna enkla ekvation verkar du ju ha svårt att förstå p.g.a. att du inte kan tänka

Vilken förklaring menar du att jag har köpt din jävla nolla. Jag är blockad från både SVTs och många partiers sidor på facebook för att dom är rädda när jag leverarar klar och tydlig sanning.

Så tro vad du vill, du kommer med stor sannolikhet aldrig förstå ett jävla piss.

Ok, du bara trollar lite.

Ett tips, nästa gång du sopar golvet kan du ta ett kaffefilter med torrt kaffegrus och strö ut det över golvet.. sen spelar det ingen roll hur dåligt närminne du har.. det blir plättlätt att se var du sopat och var du inte sopat!

Mvh!
Citera
2016-09-14, 11:35
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ok, du bara trollar lite.

Ett tips, nästa gång du sopar golvet kan du ta ett kaffefilter med torrt kaffegrus och strö ut det över golvet.. sen spelar det ingen roll hur dåligt närminne du har.. det blir plättlätt att se var du sopat och var du inte sopat!

Mvh!

De enda sättet jag sopar golvet på är med såna som dig. Idioter som lider av Dunning kruger effekten.

Vissa är så långt bak i racet att dom tror att dom själva leder.

Förstår man inte ens problemet så kommer man aldrig vara en del av lösningen.

Du är en del av problemet tillsammans med dina muslimska extremister. Ni är problemet. För ni blir lurade att gå fiendens ärenden. Rikspucko.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-14 kl. 11:39.
Citera
2016-09-14, 11:42
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Låter som du blandat ihop vissa saker... vem har pratat om god vilja eller gränser öht?

Jag snackar om ökningen av extrema och destruktiva grupper eftersom det inte gynnar NÅGON Jag poängterade detta för att det är ett hinder för att kunna stoppa de som styr världen åt helvete. De som skapat denna situationen.

Men skitsamma ska inte skriva mer.. inte lönt. Folk är för tröga för att förstå det grundläggnade. Som personen jag citerar nedan:

Jag tyckte att det var du som hade någon flummig vision om att alla egentligen vill vara kompisar och leva i fred (implicit på västerländska villkor).

Det du kallar "extrema grupper" är folk som har en annan syn på verkligheten än du. T ex anser att Allah har gett dem vissa befallningar. Dessa människor är inte intresserade av din goda vilja. De anser att det de gör är sunt bondförnuft och det rätta sättet att tänka. Problemet med mångkultur är helt enkelt att det finns kulturer som inte är kompatibla med det sättet vi ser på verkligheten i väst. Och det problemet försvinner inte för att du kallar folk tröga.

Edit:

Citat:

Där har vi det igen. Vad är det du röker? Muslimer ägnar sig åt etnisk rensning varje gång de har möjligheten. Moderna exempel är Libanon, norra Cypern och ex-Jugoslavien, samt pågående: ner från Norra Afrika. Inom länder där det finns folkspillror kvar pågår pogromerna också för fullt: kopter i Egypten, kristna i Indonesien o s v, o s v. Iran rensades från zoroastrier efter den s k kulturrevolutionen på 70-talet.

Massmigration för att skapa global umma är vad de ägnar sig åt i områden där de är för tekniskt underlägsna för att kunna bedriva etnisk rensning för tillfället. Till oss, t ex.

I inget av sina runt 70 länder har de lyckas skapa fungerande samhällen. Du är snarare själv ett perfekt exempel på en person som har pacificerats av medias lugnande röst. Om att alla egentligen vill sitta med dig runt en lägereld och sjunga kumbayah.
Senast redigerad av Vekruset 2016-09-14 kl. 11:51.
Citera
2016-09-14, 12:03
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Jag tyckte att det var du som hade någon flummig vision om att alla egentligen vill vara kompisar och leva i fred (implicit på västerländska villkor).

Det du kallar "extrema grupper" är folk som har en annan syn på verkligheten än du. T ex anser att Allah har gett dem vissa befallningar. Dessa människor är inte intresserade av din goda vilja. De anser att det de gör är sunt bondförnuft och det rätta sättet att tänka. Problemet med mångkultur är helt enkelt att det finns kulturer som inte är kompatibla med det sättet vi ser på verkligheten i väst. Och det problemet försvinner inte för att du kallar folk tröga.

Så vad är orsaken till detta problem tror du och löser det sig genom att ni försöker utrota varandra. Blir ni starkare av detta och har ni tid/chans då att börja med de riktiga problemet?

Förstå istället att ni egentligen har samma mål. De som fått sina länder sönderbombade samt familjer dödade och ni vill inte ha dom här av olika anledningar och vissa kanske till och med har förstått att vissa problem hade existerat även om dessa inte hade varit här.

Jag har ALDRIG sagt emot vissa faktum som en del av dagens flyktingar medför. Det jag säger är att ni blir lurade att slås mot varandra istället för de som har makten.

Alla religioner har infiltrerats och används i syfte för att vilseleda folken. Även om dessa en gång varit en motståndsrörelse. Alla som inte är helt tappade förstår att länder inte är självstyrande och de som varit har blivit invaderade och bombade. Så ditt svamel om 70 länder är bara korkat.

Vatikanen, zionism och wahabism har alla något gemensamt... vad det är får ni själva räkna ut.

Men det ska bli ett sant nöje att se er döda varandra för att ni inte förstod bättre... för jag är så jävla trött på er och ni vägrar förstå så det är fan inte lönt att hjälpa er människor.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-14 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in