2016-09-14, 08:33
Medlem
Finskpinnes avatar
Med reservation för att jag inte läst igenom hela tråden, och således kanske missat en del detaljer, så är min gissning att föräldern som misshandlade barnet är dålig på att hantera stress, har kort tålamod och dålig impulskontroll. Det kan vara så föräldern slog och ruskade om barnet i ren frustration. Kanske hade det varit många sömnlösa nätter i rad där barnet skrikit och gråtit en längre tid. Föräldern kanske kände sig utmattad och misslyckad som inte lyckades trösta babyn och slutligen så rann bägaren över. Att någon älskar sitt barn innebär tyvärr inte att personen har gott omdöme eller förmåga att hantera de tuffa krav som föräldraskapet ställer.
Citera
2016-09-14, 08:39
Medlem
De har blivit häktade redan verkar det som

http://www.expressen.se/kvallsposten/paret-begars-haktade-misstankta-for-mord-pa-bebis/
Citera
2016-09-14, 08:41
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Under den tiden denna mamma ägnade sig åt att lägga upp en falsk, förskönad skrytfasad på Facebook, så tog andra nyblivna föräldrar hand om sina barn. De hade inte tid att lägga upp något på Facebook, och hade inte minsta intresse heller - för att livet hade gått in i en ny fas.
Är man nybliven förälder och avgudar sitt barn tar man massor med bilder de gjorde jag. Inget konstigt att man vill ha bilder på sin bebis. Många spädbarn sover jätte mycket första månaden då hinner man visa en bild på sitt underverk. Har du har tydligen, inga barn som har tid o tramsa här.
Citera
2016-09-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag säger inte att dem är skyldiga eller inte? Det fär vi väl se sen, eller?

Ja det står ju åtminstone att mamman begärts häktad av åklagaren?
Eller menar du att detta inte stämmer?

Men herregud detta är flashback forum och det spekuleras och tros en massa här, har du totalt missat det? Du bestämmer oåtminstone inte vad andra får skriva och inte här.
Mycket bra inlägg. När när det gäller mina inlägg är det någon här som angriper min spekulation. ??
Citera
2016-09-14, 08:55
Medlem
totten18s avatar
http://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/misstanken-foraldrarna-vantade-tva-dagar-med-att-ta-barnet-till-sjukhus/

Dom väntade från Onsdag till Fredag med att ringa ambulans kanske därför misstänkta för mord.
Senast redigerad av totten18 2016-09-14 kl. 09:03.
Citera
2016-09-14, 08:56
Medlem
Men så obehagligt att bägge nu är häktade och misstänkta för mord. Undra nu vilka skador hon fått och vad dom hittat!
Citera
2016-09-14, 09:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firy
De har blivit häktade redan verkar det som

http://www.expressen.se/kvallsposten/paret-begars-haktade-misstankta-for-mord-pa-bebis/

Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Men så obehagligt att bägge nu är häktade och misstänkta för mord. Undra nu vilka skador hon fått och vad dom hittat!

De är inte häktade än. De har begärts häktade av åklagaren, dvs först är det en häktningsförhandling i tingsrätten. Där tas det ett beslut om föräldrarna antingen blir häktade eller frisläppta.
Citera
2016-09-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De är inte häktade än. De har begärts häktade av åklagaren, dvs först är det en häktningsförhandling i tingsrätten. Där tas ett beslut om föräldrarna antingen häktade eller frisläppta.

Ja just så är det ju ^^ ska bli intressant att följa detta och se vad allt leder till!
Citera
2016-09-14, 09:10
Medlem
totten18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totten18
http://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/misstanken-foraldrarna-vantade-tva-dagar-med-att-ta-barnet-till-sjukhus/

Dom väntade från Onsdag till Fredag med att ringa ambulans kanske därför misstänkta för mord.
Tror ni det är pga av detta?
Citera
2016-09-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totten18
Tror ni det är pga av detta?

Kanske? Hon måste ju troligen ha fått skadorna på onsdagen enligt tidningarna men inte blivit uppkollat förens 2 dagar efter. Någon känns skumt här!
Citera
2016-09-14, 09:17
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det vara ombudet som fått inloggningsuppgifterna och blivit ombedd att skriva något så bekantskapskretsen får någon info om vad händer?

Jag är mer inne på att händelseförloppet som beskrivs i inlägget är väldigt osannolikt. Hela grejen med att de hittar flickan livlös och att sambon lyckas få igång hjärtat med HLR låter otroligt. Visst, det kan ha varit så men förmodligen var det inte så det gick till i fredags.
Citera
2016-09-14, 09:17
Medlem
På det näst nyaste fotot på hennes instagram, när bebisen ligger i soffan så tycker jag mig se att hon är blå brevid örat, på kinden. Speciellt om man zoomar syns det, men kan ju vara en skugga.
Fotot är taget för sex dagar sedan så torsdag borde ju det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in