2016-09-14, 08:29
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Senaste dygnet har jag tänkt på 32 eller 128gb? Jag har 16gb idag och mobilen är full (mestadels bilder o lite appar), filmar väldigt sällan.

Vilken storlek är att föredra? Hör gärna synpunkter på : Fördel / nackdel med 32 vs 128gb.
Citera
2016-09-14, 09:00
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Senaste dygnet har jag tänkt på 32 eller 128gb? Jag har 16gb idag och mobilen är full (mestadels bilder o lite appar), filmar väldigt sällan.

Vilken storlek är att föredra? Hör gärna synpunkter på : Fördel / nackdel med 32 vs 128gb.

Jag skulle ta 128!
Men du säger ju själv att du haft 16 gb förut, klarade du dig nästan på det? Isåfall känns ju 32 lagom... Men för mig är 32 på tok för lite (massa bilder appar, nedladdade poddar och sparad musik)
Citera
2016-09-14, 11:21
Medlem
Citat:

Har du budget för 128 så tar det, tänk på att du aldrig kommer kunna ha 33gb på din 32. Då apple inte stödjer micro sd
Citera
2016-09-14, 12:28
Citat:

Tänk på att typ 8 GB används av bara iOS. Då har du bara 24 GB kvar. Jag tog 128, bättre att vara på säkra sidan.
Citera
2016-09-14, 12:48
Medlem
Johan.Rheborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Tänk på att typ 8 GB används av bara iOS. Då har du bara 24 GB kvar. Jag tog 128, bättre att vara på säkra sidan.

Och tänk även på att du aldrig får 32GB i "verkligheten". Kanske 28-30. Tänk även på andrahandsvärdet om 2-3år när du vill byta, då kanske inte 32GB är så sexigt. Det finns mycke att tänka på!
Citera
2016-09-14, 13:06
Medlem
Link85s avatar
Körde på en Iphone 7 Plus 32GB, aldrig haft en plus innan så det kommer att bli intressant Alltid klarat mig på 16gb, funderar även på att köpa 50gb icloud så jag kan ladda upp bilder där och spara på minnet.

Tycker btw att tele2 hanterade beställningen uselt! Uppdaterade sidan fram till 09:01 och då kom beställnings sidan fram. Hann och beställa en direkt vid den tidpunkten men under sista steget där man fick vänta så pausade skiten och sedan blev jag klar.

Pratade med tele2 och de sa att jag hamnade i andra beställningen vilket lär ta ca 2-3 veckor till leverans...surt
Citera
2016-09-14, 14:42
Medlem
Har iPhone 7 autosvar? som iPhones saknat hittills..
Citera
2016-09-14, 18:08
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychopatica
Jag känner mig lurad på en telefon via tre, helt värdelösa i vanlig ordning, har en leveranstid på 4-5 veckor på iPhone plus 128gb, gatatsvart. Och beställningen skedde omedelbart vid släpp.

Känns som de inte har koll och mest slumpar ut, vägrar tro att så många hann gå åt före min beställning då jag var snabb och beslutsam i vad jag skulle ha. Tror beställningen tog drygt en minut.

Fan vad surt, jag beställde en vanlig 7a 32 gb mattsvart kl 09.10 typ, sen ringde jag TRE senare samma dag och ändrade till en 128 gb och min kommer skeppas på fredag enligt tre.

Så jag klagar inte, det enda som är surt är att dom inte skickar ut den så man har den på fredag?! min 6a fick jag på posten på releasedagen.
Citera
2016-09-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychopatica
Jag känner mig lurad på en telefon via tre, helt värdelösa i vanlig ordning, har en leveranstid på 4-5 veckor på iPhone plus 128gb, gatatsvart. Och beställningen skedde omedelbart vid släpp.

Känns som de inte har koll och mest slumpar ut, vägrar tro att så många hann gå åt före min beställning då jag var snabb och beslutsam i vad jag skulle ha. Tror beställningen tog drygt en minut.

Just den färgen är tydligen väldigt populär, så kan vara problem att möta efterfrågan och att kvoten är väldigt liten? Inte bara tre som fått tilldelad en kvot med telefoner.
Citera
2016-09-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Just den färgen är tydligen väldigt populär, så kan vara problem att möta efterfrågan och att kvoten är väldigt liten? Inte bara tre som fått tilldelad en kvot med telefoner.
Exakt Gagatsvart verkar ha tillverkats ytterst lite hittills. Kollar man på amerikanska forum så är det samma sak där folk som varit inne på apple första minuten har ändå inte lyckats få tag på den. Är det sådan brist i USA kan man garantera att det även är det i gamla Svedala.
Vanliga 7 verkar finnas mer av men just 7+ Jet black ligger Apple efter på.
Citera
2016-09-14, 19:32
Medlem
Det här med att iPhone 7 nu är vatten och dammtålig, innebär det att man inte längre har något behov (förutom stöttåligheten) av Lifeproof skalen?
Citera
2016-09-14, 19:47
Medlem
Chugis avatar
Hade de inkluderat Airpods med den nya luren hade det sannolikt inte blivit sån hetsk respons från komsumenterna. Men när bör man ta bort uttaget då? När ska man ta steget?

Men med den utveckling som sker i dagsläget med privata rymdbolag, självkörande bilar och VR-glasögon är det väl ändå rimligt att ett företag med en kassa på hundra miljarder dollar (+ lite mer) driver på och öppnar upp en marknad (som funnits ett tag, jag vet) men som den stora massan inte haft något större intresse av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in