2016-09-13, 23:36
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, hade hon gjort det hade hon sett till att först gifta sig. - Å andra sidan kanske hon då inte skulle vara så säker på att få saker och ting uträttade. - Hur som helst har jag svårt att se hur hon fått 18-åringen att utföra ett dubbelmord; sannolikheten för att två så knäppa individer sammanstrålar är inte så stor. Däremot kan hon säkert ha använt honom på olika sätt för att genomföra sina planer.

En hypotes är alltså att kvinnan i fråga ensam har åkt i väg till sina föräldrars sommarhus för att överraska dem i sömnen.

Med tanke på de 2,5 miljonerna måste hon fortfarande vara gift med Aki "Tills döden skiljde dom åt"
Efter det var meningen att det bli slut med hennes "i nöd" och endast "lust"

Men varför åkte Aki till stugan?
Barnen, prat om skilsmässan, hämta saker, hjälpa till med något?
Kanske en kombination, att han stannade berodde nog på barnen. Eller sex.
Efter lite mat med dryck blev det sängdags för tvillingarna. När dom somnat gick det som det gick.

Att han for dit för att doppa metreven, annat möjligen den mellan benen, anser jag föga troligt.
Även om han var finne och full så fiskar man väl knappast under de omständigheter som rådde?
Och då menar jag omständigheterna på land, inte vindstyrkan eller vågorna till sjöss.
Senast redigerad av perVers2.1 2016-09-13 kl. 23:48.
Citera
2016-09-14, 00:04
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Med tanke på de 2,5 miljonerna måste hon fortfarande vara gift med Aki "Tills döden skiljde dom åt"
Efter det var meningen att det bli slut med hennes "i nöd" och endast "lust"

Men varför åkte Aki till stugan?
Barnen, prat om skilsmässan, hämta saker, hjälpa till med något?
Kanske en kombination, att han stannade berodde nog på barnen. Eller sex.
Efter lite mat med dryck blev det sängdags för tvillingarna. När dom somnat gick det som det gick.

Att han for dit för att doppa metreven, annat möjligen den mellan benen, anser jag föga troligt.
Även om han var finne och full så fiskar man väl knappast under de omständigheter som rådde?
Och då menar jag omständigheterna på land, inte vindstyrkan eller vågorna till sjöss.

Vi kan ju bara ställa oss frågan; Varför ger man sig ut med båten på kvällen vid 20:00 till 21:00 tiden för att drunkna där intill bryggan då båten återfinns 10-15 meter västerut på förmiddagen dagen efter trots att det har blåst sydlig vind under större delen utav natten och därefter sydvästlig vind under morgonen och förmiddagen. Kom inte och snacka om strömmar för de är obefintliga i Hjälmaren och dessutom är en eka till nittio procent över vattenlinjen och därför mer påverkad av vind än om en eventuell ström. Det kan även tilläggas att det rörde sig om en vind mellan 2 till 4 sekund kontinuerligt med byar upp till 6 m/s så det är inte helt obefintliga påverkningar på båten. Skulle historien som uppgavs vara någorlunda sann så skulle båten ligga intill land.
Citera
2016-09-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, hade hon gjort det hade hon sett till att först gifta sig. - Å andra sidan kanske hon då inte skulle vara så säker på att få saker och ting uträttade. - Hur som helst har jag svårt att se hur hon fått 18-åringen att utföra ett dubbelmord; sannolikheten för att två så knäppa individer sammanstrålar är inte så stor. Däremot kan hon säkert ha använt honom på olika sätt för att genomföra sina planer.

En hypotes är alltså att kvinnan i fråga ensam har åkt i väg till sina föräldrars sommarhus för att överraska dem i sömnen.

Hur skulle de gifta sig? 18-åringen måste ha ett pass som godtas i hindersprövningen. Jag tror inte att har ett sådant pass, men jag kan ha fel. Jag tror att hon lurade honom genom att lova giftermål och ansöka om hindersprövning (som aldrig skulle gå genom). Hans motprestation var att döda hennes föräldrar.
Senast redigerad av nantale 2016-09-14 kl. 00:24.
Citera
2016-09-14, 00:51
Medlem
nobbenss avatar
Till vilket datum är de häktade? Det blir alltså ny häktningsförhandling då oavsett om utredningen är klar eller ej...eller kan åklagaren bara bestämma om en förlängning?
Senast redigerad av nobbens 2016-09-14 kl. 00:54.
Citera
2016-09-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur skulle de gifta sig? 18-åringen måste ha ett pass som godtas i hindersprövningen. Jag tror inte att har ett sådant pass, men jag kan ha fel. Jag tror att hon lurade honom genom att lova giftermål och ansöka om hindersprövning (som aldrig skulle gå genom). Hans motprestation var att döda hennes föräldrar.

Yes box; as simple as that
Vad många verkar ha missat är just det att identiteten måste vara klarlagd för att prövningen ska godkännas, dessutom krävs intyg från hemlandet om att man inte är gift; inte många ensamkommande afghaner som lever upp till de kraven
Citera
2016-09-14, 01:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Yes box; as simple as that
Vad många verkar ha missat är just det att identiteten måste vara klarlagd för att prövningen ska godkännas, dessutom krävs intyg från hemlandet om att man inte är gift; inte många ensamkommande afghaner som lever upp till de kraven

Kanske var därför de for till Norge (har inte koll vad de har för regler där men det är lite märkligt att han kunde åka in där).
Citera
2016-09-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske var därför de for till Norge (har inte koll vad de har för regler där men det är lite märkligt att han kunde åka in där).

Vet inget alls om de norska reglerna men kan svårligen tänka mig att de i något väsentligt skiljer sig från de svenska; att man vet vem man skall viga och att hen inte är gift känns som elementära grundkrav.
Men givetvis kan det ändå vara anledningen till att afghanen åkte till Norge: att han trodde att han skulle kunna gifta sig.
Hur han kunde ta sig in i landet? Har alls ingen koll på hur/om gränsen bevakas och i så fall på vilket sätt, någon som vet?
Citera
2016-09-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Bra tänkt. Vi har inga bevis för att den gick igenom.

Därmed kan ett eventuellt mord ha föregåtts av viss (misslyckad?) planläggning.

Noterar att ansökan om hindersprövning lämnades in i slutet av juni, efter asylsexskandalen strax innan, men före misshandeln.

Lite onödigt skvaller: I ansökan uppgav hon att hon varit gift 2 ggr, så ett barn var "utom äktenskapet".
Citera
2016-09-14, 01:42
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Lite onödigt skvaller: I ansökan uppgav hon att hon varit gift 2 ggr, så ett barn var "utom äktenskapet".

Hon var aldrig gift med rektorn som i media kallats hennes "före detta sambo". Ni vet han som uttalat sig om att pappan var den enda som kunde säga ifrån till JM.
Citera
2016-09-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hon var aldrig gift med rektorn som i media kallats hennes "före detta sambo". Ni vet han som uttalat sig om att pappan var den enda som kunde säga ifrån till JM.

Åhå! Bra info. Tack för den.
Citera
2016-09-14, 01:45
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bra tänkt. Vi har inga bevis för att den gick igenom.

Borde inte pressen snappat upp om hindersprövningen avslogs?
Citera
2016-09-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Borde inte pressen snappat upp om hindersprövningen avslogs?

Beslutet var och är kanske inte taget. Kanske vilar i avvaktan på komplettering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in