2016-09-13, 23:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tror du seriöst, att NB frivilligt skulle begära förflyttning till ett helveteshål, utan att ha uppbackning från dem han älskar? För mig förefaller ett sånt agerande sanslöst annars. Men det är ju mycket som ni påstår om NB som förefaller sanslöst, så ok. Jag försöker tänka ett steg längre.

Vilka syftar du på som älskar honom?

Sin bror? Nej
Sin dotter? Knappast
Sin fru? Fullständigt ofattbart efter det han gjort mot henne.
Sin far? Mer eller mindre dödssjuk var det väl det sista vi hörde om honom.
Sin mor? Jo där har han väl sin "familj" i ett nötskal, på sin höjd.
2016-09-13, 23:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer nog inte att bli så långlivad.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller helt med dig - det ska märkas när man utfört nåt så vidrigt och jag har samma inställning till dödstraff. Håll dem vid liv så att de kan gå år ut och år in och sukta efter förlorad frihet - eller som Angus Provost (civic head of the council) Ruth Leslie Melville uttryckte sig om hans landsman jag nyss sa:

Naturligtvis skall det märkas och det riktigt ordentligt. När en person har begått ett så grovt brott som detta ärkekräk har gjort.

"Riktigt" straff kan han bara erhålla hemma i Litauen till fullo.

Dåliga celler, dålig mat, dålig hygien m. m. kommer nog att göra att han inte kommer att bli så långlivad - tyvärr. Lägg därtill bestraffningar av allehanda slag från sina nya "kompisar".

En dag skall för honom kännas som vecka, en vecka skall kännas som en månad och en månad skall kännas som ett helt år.
2016-09-13, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Naturligtvis skall det märkas och det riktigt ordentligt. När en person har begått ett så grovt brott som detta ärkekräk har gjort.

"Riktigt" straff kan han bara erhålla hemma i Litauen till fullo.

Dåliga celler, dålig mat, dålig hygien m. m. kommer nog att göra att han inte kommer att bli så långlivad - tyvärr. Lägg därtill bestraffningar av allehanda slag från sina nya "kompisar".

En dag skall för honom kännas som vecka, en vecka skall kännas som en månad och en månad skall kännas som ett helt år.
Längtan till familjen tror jag inte ett smack på - då hade han övertalat dem att hälsa på redan.
Han är strateg. Han är en lurig, kallblodig och beräknande jävel så kan det finnas nån vinstvinning i valet?

Om han inser att loppet är kört (vilket vissa andra också borde göra, ehum), Lituaen har tidsbegränsat straff på direkten (?), han hoppas det blir några år rabatterat - så kanske detta är ett drag från hans sida även om det är pissigare förhållanden där.

Nån som vet mer än det fall jag tagit upp?
2016-09-13, 23:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Tror du seriöst, att NB frivilligt skulle begära förflyttning till ett helveteshål, utan att ha uppbackning från dem han älskar? För mig förefaller ett sånt agerande sanslöst annars. Men det är ju mycket som ni påstår om NB som förefaller sanslöst, så ok. Jag försöker tänka ett steg längre.

Han har till fullo bevisat sitt sanslösa agerande förut genom att mörda Lisa för sina
sjuka lustars skull varför skulle han inte agera lika sanslöst igen ?
Jag tror inget , bara vi blir av med svinet i Sverige så är jag nöjd .
2016-09-13, 23:17
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Vilka älskar han då?
Kan ju inte vara sin första fru för henne misshandlade han och hon vill inte veta av han mer.
Kan inte vara sin egen dotter för då hade han gjort allt för att få träffa henne.
Kan inte vara sin bror för han envetet pekade på honom som MGM i tre instanser.
Kan inte vara Irina för han pekade även ut henne med som MGM och fick henne att ljuga när hon sist vittnade.

Tror knappt att han älskar sin mamma för han verkar vara mer rädd för henne eftersom hon dominerar över honom.

Möjligen inbillar han sig att det är bättre i Litauiskt fängelse än i Svenskt för där kan han språket.
Senast redigerad av PantherE 2016-09-13 kl. 23:21.
2016-09-13, 23:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svenskt livtidsstraff.

Citat:
Längtan till familjen tror jag inte ett smack på - då hade han övertalat dem att hälsa på redan.
Han är strateg. Han är en lurig, kallblodig och beräknande jävel så kan det finnas nån vinstvinning i valet?

Om han inser att loppet är kört (vilket vissa andra också borde göra, ehum), Lituaen har tidsbegränsat straff på direkten (?), han hoppas det blir några år rabatterat - så kanske detta är ett drag från hans sida även om det är pissigare förhållanden där.

Nån som vet mer än det fall jag tagit upp?

Javisst är han det. En riktigt kallblodig och hal djävel.

Att han inser att loppet lär han nog göra nu efter 15 månader bakom lås och bom.

Jag har inte en aning om hur det förhåller sig i Litauen men han sitter ju på ett svenskt livstidsstraff. Ett sådant kan väl inte de litauiska myndigheterna ändra till ett tidsbegränsat straff på direkten?
2016-09-13, 23:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han har nog koll på läget - NB ska inte underskattas även om han ser rar och naiv ut vid första anblicken och han kommer från Litauen - inte nån underutvecklad diktatur. Sen renoveras fängelset så det kommer inte lida nöd på bedrövelsen. För min del kan han åka ner i en fängelsehåla med vatten och bröd.
Såg du förresten min nya avatar? Tog i lite extra för att fånga stilpoäng.
Hahahahahaha.
Jag tror Nerijus tycker så här: https://www.youtube.com/watch?v=jdKdAaVwD0U

Kollade nyss litauisk media för den händelse att nån av Irina eller Aivaras låtit sig
intervjuas med anledning av de beviljade skadestånden och nyheten om en
hemlängtande Nerijus men så har inte skett så långt jag kunnat se.
http://www.lrytas.lt/

Jo, avatarbytet är noterat! Du blir ju bara allt snyggare för varje dag som går...
2016-09-13, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Javisst är han det. En riktigt kallblodig och hal djävel.

Att han inser att loppet lär han nog göra nu efter 15 månader bakom lås och bom.

Jag har inte en aning om hur det förhåller sig i Litauen men han sitter ju på ett svenskt livstidsstraff. Ett sådant kan väl inte de litauiska myndigheterna ändra till ett tidsbegränsat straff på direkten?
Kolla den jag nyss skrev om som begärde sig porterad från Litauen. Skottland hade dömt till 28 år, Litauen dömde till 25.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Därav funderingen hur "svensk" livstid bedöms gällande tidsbestämt? Det är väl nåt sånt de kohandlar om även innan - det finns ju länder som inte har liknande påföljder och där begränsas väl hemskickandet om det skulle anses för klent.
Senast redigerad av develi 2016-09-13 kl. 23:31.
2016-09-13, 23:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Språket det enda positiva för NB.

Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Vilka älskar han då?
Kan ju inte vara sin första fru för henne misshandlade han och hon vill inte veta av han mer.
Kan inte vara sin egen dotter för då hade han gjort allt för att få träffa henne.
Kan inte vara sin bror för han envetet pekade på honom som MGM i tre instanser.
Kan inte vara Irina för han pekade även ut henne med som MGM och fick henne att ljuga när hon sist vittnade.

Tror knappt att han älskar sin mamma för han verkar vara mer rädd för henne eftersom hon dominerar över honom.

Möjligen inbillar han sig att det är bättre i Litauiskt fängelse än i Svenskt för där kan han språket.

Han måste känna till hur det är i ett litauiskt fängelse även om han aldrig suttit i fängelse tidigare i hemlandet.

Det enda som skulle bli bättre för honom är att han förstår språket till 100%. Denne hale djävel har nog gjort detta med en eller flera baktankar.
2016-09-13, 23:38
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror Nerijus tycker så här: https://www.youtube.com/watch?v=jdKdAaVwD0U

Kollade nyss litauisk media för den händelse att nån av Irina eller Aivaras låtit sig
intervjuas med anledning av de beviljade skadestånden och nyheten om en
hemlängtande Nerijus men så har inte skett så långt jag kunnat se.
http://www.lrytas.lt/

Jo, avatarbytet är noterat! Du blir ju bara allt snyggare för varje dag som går...

Det sista man kan läsa i litauisk media (lrytas.lt) är från 20/5 2016 uppdaterat 21/5 2016

Där det står bland annat att Aivaras och Irina har begärt skadestånd:

http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/n-bileviciaus-artimieji-is-svedu-panoro-pinigu.htm
2016-09-13, 23:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Om du försöker tänka "ett steg längre" - ungefär som den sexualsadistiske mördaren tänkt - hur tänker du/han då?
Berätta om vilken uppbackning han/du förväntar sig att han ska få och från vem/vilka?
2016-09-13, 23:44
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Han måste känna till hur det är i ett litauiskt fängelse även om han aldrig suttit i fängelse tidigare i hemlandet.

Det enda som skulle bli bättre för honom är att han förstår språket till 100%. Denne hale djävel har nog gjort detta med en eller flera baktankar.

Ja så är det. Att jag försöker sätta mig i hur han tänker är rent omöjligt för mig i alla fall.

Men det är förmodligen språket och sen beror det på om han har några som han "känner" där som han har några "affärer" (olagliga så klart) med ihop.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in