2016-09-13, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterf-n
Försökt läsa allt. Jag tycker också ögonen ser "konstiga ut" dom är glansiga och det ser ut som hon inte riktigt har kontakt, och det bottnar jag i mina egna kontakter med många syskonbarn. Där deras ögon varit "aktiva" nästan från första stund.

Som sagt, barnet har varit sjukt och var inte så gammalt. Inget konstigt med att det kanske såg lite medtaget ut på vissa bilder.

Verkar inte bli något besked om ev. fortsatt häktning idag. Så vi får väl avvakta tills imorgon.
Citera
2016-09-13, 17:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dessa bilder är tagna/upplagda för 4 dagar sedan på Instagram.
Det står i allafall 4d

Jag tycker inte att hon ser ut att må bra/vara frisk. Hon ser inte bara tärd ut, utan det är nåt med blicken.

https://minfil.org/R9Cfo9b2bb/image.png

https://minfil.org/S6Cfobb0be/image.png

https://minfil.org/TdC2o5b0bb/image.png

Jag håller med. Det där är ett olyckligt spädbarn, som även kan ha fysiskt ont. Sådant ser jag direkt. Handlar inte om att barnet måste skratta eller le - man ser även på ett barn som gallskriker eller gråter, att det är ett i grunden friskt och sunt och älskat och omhuldat barn.
Citera
2016-09-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
BarnIVA
Ja. Såklart. BIVA . . . . .

Fortfarande är alltså allt snack om skallskador tagna ur luften.
Citera
2016-09-13, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller med. Det där är ett olyckligt spädbarn, som även kan ha fysiskt ont. Sådant ser jag direkt. Handlar inte om att barnet måste skratta eller le - man ser även på ett barn som gallskriker eller gråter, att det är ett i grunden friskt och sunt och älskat och omhuldat barn.

Men nu var det här inte ett barn som "i grunden" var friskt.
Citera
2016-09-13, 17:32
Medlem
Ghandis avatar
ok, 50 nya sidor sen ja sist va inne....

kan nån posta bilder på paret tack. kommer ej in på facebook sidan. står bara sidan finns inte.
Citera
2016-09-13, 17:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maizz
Men förlossningsdep.....då ägnar man sej inte åt att lägga upp bilder och uppdateringar , dessutom har man svårt att känna att allt var så positivt och glatt. Svårt att knyta ann och känslan av att vara dålig mamma eller t o m stunder då du inte vill vara mamma (talar av egen erfarenhet)
Och jag får inte känslan av att den här mamman är särskilt deprimerad när man läste hennes uppdateringar.

Det dessa mammor lägger ut på Facebook, är ju en fantasi om det lyckade mammalivet. Det är precis som när folk lägger ut bilder på sina stora, fina villor. I bildtexterna framgår aldrig hur mycket de måste arbeta för att få råd med räntor och amorteringar, och hur trötta de blir, och hur lite de får vara hemma i skrythuset, och hur oroliga de är om nätterna när de tänker på ekonomin, och hur de bråkar om helgerna då det stora huset ska städas och gräsmattan klippas och ogräset plockas och trädgårdsavfallet köras bort, och man måste renovera och åka till Bauhaus och... Det du får se på Facebook är en poserad fantasi.
Citera
2016-09-13, 17:33
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä. Hormonerna rör runt det, ja, och alla känner nog av den röran LITE. Det är t.ex. jättevanligt att tårarna börjar rinna samtidigt som mjölken rinner till, på andra eller tredje dagen. Det kallas "baby blues" och är helt normalt. Men en PSYKOS får du bara om du antingen har en ärftlig belastning för psykisk sjukdom, eller har svåra erfarenheter bakom dig. Eller både och. Så att alltsammans med förlossningen (som kanske var utdragen, smärtsam eller chockartat snabb) och sveda i underlivet och bröstvårtorna, och det nya stora ansvaret som du plötsligt inser att du har, i kombination med sömbristen, barnet som kräver och kräver, och hormonerna som svallar, blir för mycket för dig.
Snälla jag har 2 barn. Så jag vet precis hur de är. Men man får inte en psykos enbart av hormoner.
Citera
2016-09-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
ok, 50 nya sidor sen ja sist va inne....

kan nån posta bilder på paret tack. kommer ej in på facebook sidan. står bara sidan finns inte.

Kollat hans sida?
Citera
2016-09-13, 17:35
Medlem
Inget fel på de bilderna. Ungen ser urfrisk ut. Det är betraktaren som är sjuk. Håll upp vilket porträtt som helst och säg att det föreställer en mördare, så tycker vissa att dom kan se att personen är elak. Rena gojjan.
Citera
2016-09-13, 17:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Filmsnutten på instagram är ju från tisd den 6 sept. Skadorna skulle ju ha blivit den 7e enligt åklagaren.

Ok då hade det ännu inte hänt, om man nu kan vara helt säker på när hon fick de första skadorna vill säga.
Kan de veta så exakt att det var 2 dagar sedan hon fick dessa? Ja kanske?
Någon som kan mer?
Citera
2016-09-13, 17:48
Medlem
oryxocrakes avatar
Kvinnan ska begäras häktad.
Citera
2016-09-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Kvinnan ska begäras häktad.